کد خبر: 38946
A

وحدتِ دشمن شکن

جریان های معاند نظام در تلاش هستند با ایجاد حس سرخوردگی و کاستن از اعتماد عمومی میان مردم و حاکمیت فاصله اندازی کنند. از این رو رفع ناکارآمدی ها، کاستن از بار مشکلات، تقویت انسجام اجتماعی و همبستگی ملی می تواند سدی در مقابل توطئه دشمنان باشد.

وحدتِ دشمن شکن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری روز 11 دیماه در جلسه‌ای که با حضور روسای کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برگزار شد با بیان اینکه دشمنان از عظمت ملت ایران و موفقیت‌ها و پیشرفت کشور عصبانی‌اند، گفت: برخی گفتند مشکلات را به داخل ایران می‌کشانیم؛ ملت و مسئولان پاسخ آنها را می‌دهند.

نظر به ضرورت هوشیاری مردم و جریان های سیاسی نسبت به سواستفاده ضد انقلاب از ناآرامی های اخیر به ذکر چند نکته می پردازیم:

1- اعتراضات اخیر که در برخی شهرهای ایران طی چند روز گذشته اتفاق افتاد، رفته رفته رادیکال شد و مطالبات اولیه حالتی منازعه گون پیدا کرد. برخی کانال ها و شبکه های معاند نظام نیز با دمیدن در آتش فتنه و دامن زدن به کنشگری های تند، فضا را به سمت آشوب پیش بردند. جریان های ضد انقلاب و اپوزیسیون های خارج نشین خیال خام خود را تحقق یافته دیدند و از سلطنت طلب تا منافق بساط شادمانی پهن کردند.
ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا، با انتشار توئیت هایی در فضای مجازی به حمایت از آشوبگران پرداخت و آن ها را به ادامه عصیانگری دعوت کرد.
رسانه فارسی زبان خارجی با پرداختن به مطالبات فرا قانونی و ایجاد پرسشگری درباره خواسته های نامعقول، مسائلی را مطرح کردند. رسانه های بیگانه این خط خبری را دنبال می کنند که کلیت نظام و ساختار را زیر سوال ببرند.
جهت دادن ذهنِ افکار عمومی به دورترین نقطه از واقعیت و پر رنگ نشان دادن اخبار در راستای گفتمان مورد نظر در کنار استفاده از تکنیک های عملیات روانی همچون برجسته سازی حاشیه ها و چشم پوشی از حقیقت یکی از اصلی ترین راهبردهای این رسانه ها است.
همچنین نکته ای که همواره رسانه های فارسی زبان خارجی مطرح می کنند این است که نگاهی بی طرفانه دارند اما خط خبری که دنبال می کنند، عکس این قضیه را نشان می دهد. حرکت سینوسی و بهره وری از تاکتیک های عملیات روانی در پس اخبار و گزارش ها نمایان است.

2- نکته ای که جریان های اپوزیسیون، برانداز و دشمنان نظام اسلامی نادیده می گیرند هوشیاری و آگاهی مردم ایران است که بارها در عرصه های مختلف دیده شده است.همچنین جریان ها و احزاب سیاسی نشان داده اند که هر چند در میدان سیاست رقیب هم هستند اما در صحنه ملی نگاه گروهی و فردی را به کنار می گذارند.
نگاه واقع گرایانه در عرصه سیاسی و توجه به مصلحت ها در میدان سیاست نیز نیازمند توجه به این نکته است که ما همه دارای سرنوشت مشترک هستیم و منافع ملی همچون کشتی است که ما مسافران آنیم و محافظت از این کشتی بقای ما را تامین می کند. از این رو فهم شرایط می تواند راهگشای مهمی در عرصه ملی و برای تامین منافع ملی باشد.

3- از اهدافی که ضد انقلاب دنبال می کند ایجاد سرخوردگی میان مردم و کاهش اعتماد اجتماعی و سیاسی است. در واقع جریان های معاند با ادعای وجود بحران هایی همچون ناکارآمدی، مشروعیت و هویت، فاصله اندازی میان مردم و حاکمیت را در دستور کار قرار داده اند.
نظر به آن که یکی از اصلی ترین زمینه های ایجاد و انباشت اعتماد عمومی، توجه به سرمایه های اجتماعی است و از آنجایی که رابطه ای همبسته میان سرمایه های اجتماعی و ایجاد اعتماد عمومی وجود دارد. سرمایه اجتماعی به دامن گسترشدن اعتماد عمومی انجامیده و مشارکت و همدلی همه جانبه را با خود به همراه می آورد.
بنابر این رفع ناکارآمدی ها، کاستن از بار مشکلات و تقویت انسجام و همبستگی ملی می تواند سرمایه اجتماعی را تقویت کرده و در پی آن نیز اعتماد عمومی قوت بگیرد.

4- از نقش های مهم سرمایه اجتماعی ایجاد وحدت و وفاق ملی به عنوان ضرورتی مهم و اصلی برای هر کشور به شمار می آید. بنابر این هر جامعه ای برای رویارویی با تهدیدهای بیرونی و چالش های درونی، ناگزیر از حرکت به سوی انسجام ، وحدت و گسترش حس اعتماد عمومی است.
این اعتماد عمومی باید میان مردم با یکدیگر، مردم و مسئولان و هم میان مسئولان با یکدیگر برقرار شود. به عبارت دیگر، سلامت یک کشور در صورتی تضمین خواهد شد که حس همبستگی و اعتماد عمومی میان همه گروه های جامعه برقرار باشد.از این رو نقشه های دشمنان ملت و نظام اسلامی که در پی ایجاد اصطکاک و انفکاک میان مردم و حاکمیت هستند را می توان با همدلی و وفاق ملی در کنار توجه به مطالبات اقتصادی نقش بر آب کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر