کد خبر: 38974
A

احتمال رفع فیلتر تلگرام و اینستا/نظراتی در مورد طرح ترافیک جدید/فردا؛ اجرای حکم قاتل ستایش

احتمال برداشته شدن فیلتر تلگرام و اینستاگرام تا آخر هفته، تعویق سفر لودریان به تهران، چرا آمریکا به اعتراض‌ها در ایران حساس است اما در فرانسه نه؟، احتمال صدور تحریم‌های ضدایرانی برای حمایت از معترضان، پاسخ سخنگوی وزارت خارجه روسیه به درخواست نیکی هیلی درباره ایران، دستگیری تعدادی از عوامل هدایت آشوب‌های خیابانی در کرمانشاه، توضیح رییس دادگستری تهران درباره بازداشتی‌های تجمعات اخیر، نظرات نمایندگان مجلس در مورد طر ترافیک جدید، گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و روحانی و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز چهارشنبه، سیزدهم دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پایان ماموریت سپاه در مناطق زلزله‌زده را اعلام کرد و گفت: با احداث بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ کانکس توسط سپاه در مناطق زلزله‌زده غرب کشور، پایان ماموریت خود را در این منطقه اعلام می‌کنیم.

یک پایگاه خبری ترک از گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و روحانی درباره اتفاقات اخیر در ایران خبر داد. روحانی در این گفت و گو تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران مردم درچارچوب قانون آزادند تا انتقادات و اعتراض خود را بیان کنند و بی تردید برای ما امنیت و آرامش مردم  بسیار حائز اهمیت است و در همین راستا در برابر اعمال خشونت و اقدامات غیرقانونی سوء استفاده کنندگان سکوت نخواهیم کرد.

معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری امروز خود با اشاره به صدور بیش از ۳۰ هزار مجوز همایش و سخنرانی در دولت یازدهم و دوازدهم گفت:در چهار سال گذشته ۵۵ مورد پروانه تاسیس احزاب توسط وزارت کشور صادر شده است و امروز هیچ حزب سیاسی در صف گرفتن پروانه فعالیت نیست.

علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش مجلس با اشاره به جلسه هفته جاری این کمیسیون برای بررسی حوادث اخیر، گفت که احتمالا در روز جمعه فیلتر تلگرام و اینستاگرام برداشته می شود.

همچنین علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری ظهر امروز  خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۷، گفت: با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق، سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان و اصناف افزایش یافت.

نظرات نمایندگان مجلس در مورد طر ترافیک جدید

محمدی: زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی آمادگی اجرای طرح ترافیک جدید را ندارد

رحیمی: طرح ترافیک جدید اجحافی در حق شهروندان است/هزینه کاهش آلودگی از جیب مردم پرداخت نشود

بادامچی: اجرای طرح ترافیک جدید منوط به تقویت ناوگان‌های حمل و نقل عمومی است

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس: اجرای طرح ترافیک جدید، ترافیک و آلودگی مرکز شهر را افزایش‌می‌دهد

سیاوشی: زیرساخت‌های طرح ترافیک جدید آماده نیست/ اجرایی شدن آن بعید است

پورمختار: طرح ترافیک جدید خلاف قانون است/مجلس جلوی اجرای آن را می گیرد

مافی: حذف طرح ترافیک، باری بر دوش مردم می‌گذارد

مطهری: طرح جدید شهرداری برای محدوده طرح ترافیک دقیق و عادلانه است

نوروزی: طرح جدید ترافیک بیشتر جنبه درآمدزایی دارد

***

کاخ ریاست جمهوری فرانسه اعلام کرد که روسای جمهور ایران و فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر توافق کردند تا سفر لودریان به تهران رابه تعویقق بیندازند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در گفت‌وگو با شبکه المیادین با اشاره به اینکه آمریکا باید سوریه را ترک کند و توانایی بقای طولانی مدت را ندارد، گفت: از تمام مجامع بین‌المللی می‌خواهیم که اشغال‌گری آمریکا در سوریه را محکوم کند. ما هیچ جنگی با آمریکا در سوریه نداریم. وی همچنین در رابطه با محمد بن سلمان گفت: ولیعهد عربستان در مقابل ملت یمن شکست خورد و هیچ کاری جز کوبیدن سرش به سنگ نمی‌تواند بکند.

علی اکبر ولایتی نیز در مراسم تکریم رئیس و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه آمریکا خواب نفوذ در منطقه را دیگر نخواهد دید، گفت: آمریکایی‌ها امکان ماندن در این منطقه را ندارند و بدانند محور مقاومت ریشه صهیونیسم را در منطقه خواهد سوزاند.

چرا آمریکا به اعتراض‌ها در ایران حساس است اما در فرانسه نه؟

در حالی که تمام توجه‌های بین‌المللی در تعطیلات سال نو میلادی به اعتراض‌ها در برخی از شهرهای ایران است، فرانسه در شب سال نو میلادی شاهد افزایش بازداشت‌ها به دلیل به آتش کشیدن شدن خودروها از سوی آشوب گران و اغتشاش گران بود.

در همین راستا شاهد دستاویز جدید آمریکا برای تحریم ایران هستیم و سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید با حمایت از برخی نا آرامی‌ها در ایران گفت که دولت ترامپ احتمال دارد تحریم‌هایی را علیه ایران به دلیل مقابله با معترضان این کشور اعمال کند.

نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل در ادامه اقدامات و اظهارات مداخله‌جویانه مقامات این کشور خواستار تشکیل نشست اضطراری در مورد ناآرامی‌های ایران شد.

در همین رابطه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در بیانیه‌ای نمایش روز سه شنبه "نیکی هیلی" سفیر و نماینده دائم آمریکا را در سازمان ملل"اشک تمساحی تهوع آور" دانست.

همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در پاسخ به درخواست واشنگتن برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل درباره ایران گفت: واشنگتن باید به خاطر بیاورد چگونه حقوق بشر در آمریکا رعایت می‌شود.

رییس دادگستری تهران درباره بازداشتی‌های تجمعات اخیر توضیح داد و گفت: بازداشت اغتشاش گران و آشوب طلبان در جریان اتفاقات اخیر، مراحل اولیه تحقیقات را می‌گذراند و با تکمیل تحقیقات اطلاع رسانی مناسبی صورت می‌گیرد. اسماعیلی اظهار کرد: بازداشت اغتشاش گران و آشوب طلبان در جریان اتفاقات اخیر، هنوز مراحل اولیه تحقیقات را می‌گذراند و با تکمیل تحقیقات اطلاع‌رسانی مناسبی صورت می‌گیرد.

همچنین دادستان کرمانشاه در پی شکل گیری برخی تجمعات غیرقانونی و برهم زدن نظم و امنیت عمومی در کرمانشاه اطلاعیه‌ای صادر کرد و از دستگیری تعدادی از عوامل هدایت آشوب‌های خیابانی در کرمانشاه خبر داد.

در همین ارتباط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: دو روز است که کرج آرام است و مشکلی نداریم؛ چرا که شبکه‌ها و گردانندگان حوادث اخیر شناسایی و بازداشت شدند. حاجی رضا شاکرمی افزود: آتش زنندگان اتوبوس و موسسه کوثر دستگیر شدند.

فرحبخش وکیل‌مدافع از قطعیت اجرای حکم قاتل ستایش قریشی در روز پنجشنیه خبر داد. وکیل مدافع متهم پرونده موسوم به ستایش قریشی گفت: با مراجعه به دادسرای ورامین از قطعیت اجرای حکم موکلم مطلع شدم. این حکم فردا صبح اجرا می‌شود.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر