کد خبر: 39007
A

راهپیمایی همبستگی در ایران به روایت رسانه های خارجی

رسانه های خارجی روز چهارشنبه برگزاری راهپیمایی حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران را در سطحی گسترده پوشش دادند.

راهپیمایی همبستگی در ایران به روایت رسانه های خارجی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا دراین خصوص گزارش داد: مردم درسراسر ایران، راهپیمایی همبستگی و حمایت از دولت برگزار کردند.
سی ان ان با پخش بخش هایی از راهپیمایی های سراسری ایران یادآور شد که این راهپیمایی یک هفته پس از وقایع اخیر در ایران برگزار شد.
سی ان ان افزود: آیت الله (سید) علی خامنه ای رهبر عالی ایران نا آرامی های اخیر را متوجه دشمنان خارجی دانست و راهپیمایان نیز وقایع اخیر را نکوهش کردند.
**خبرگزاری فرانسه نیز با تمرکز بر برگزاری این راهپیمایی گزارش داد: ده ها هزار نفر در سراسر ایران روز چهارشنبه در نمایش گسترده قدرت حکومت به خیابان ها آمدند و تلویزیون دولتی ایران نیز جمعیت گسترده راهپیمایی کنندگان را در چند شهر به تصویر کشید.
این خبرگزاری درادامه این گزارش افزود:شعارهای «رهبر آماده ایم» در تصاویر ارسالی از هزاران نفر از تظاهرات کننده در شهرهای اهواز، کرمانشاه، گرگان و غیره شنیده می شد.
راهپیمایان پرچم ایران و تصاویری از آیت الله سید علی خامنه ای رهبر عالی (معظم) ایران را تکان می دادند و پلاکاردهایی را که بر روی آن نوشته شده بود «مرگ بر فتنه گران» حمل می کردند. «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبرماست»، شعار دیگر راهپیمایان بود.
**شبکه تلویزیونی یورونیوز نیز روز چهارشنبه گزارش داد: در محکومیت ناآرامی ها و اعتراض های چند روز گذشته در ایران، امروز حامیان نظام ایران تظاهراتی در برخی شهرهای این کشور آغاز کردند. این تظاهرات در شهرهای، اهواز، گرگان، بوشهر، خرم آباد، اراک و آبادان برگزار شد و تلویزیون دولتی آن را بطور کامل آن را پوشش خبری داد.
تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی در محکومیت عاملان ناآرامی ها، شعارهایی «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر مناقق» سر دادند.
**تظاهرات همبستگی در ایران در دیگر رسانه های فرانسوی نیز بازتاب داشت. شبکه تلویزیونی فرانس 24 در این خصوص گزارش داد : حدود یک هفته پس از اعتراض ها درایران، راهپیمایی هایی در حمایت از دولت در شهرهای مختلف این کشور برگزار شد. تلویزیونی دولتی ایران تصاویر تظاهرات کنندگان در شهرهای مختلف را پخش کرد که در حمایت از رهبر جمهوری اسلامی ایران شعار سر می دادند.
**خبرگزاری ایتالیایی 'اسکانیوز' نیز در گزارشی به همین موضوع پرداخت و نوشت: ده ها هزار نفر در ایران امروز برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی در شهرهای مختلف این کشور وارد میدان شدند و با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل در مخالفت با ناآرامی های روزهای گذشته تظاهرات کردند. این تظاهرات در شهرهای ایلام، گرگان و کرمانشاه نیز برگزار و به طور مستقیم از تلویزیون ایران پخش شد.
آیت الله خامنه ای روزسه شنبه درسخنانی دخالت خارجی را که با پول، اسلحه و سرویس های جاسوسی منجر به برپایی تظاهرات شد، محکوم کرد.
**در این میان، خبرگزاری'دیره'ایتالیا درگزارشی با عنوان«ایران، هزاران تظاهرکننده حامی دولت، تحریک بس است»، نوشت: پس از موج اعتراضات ضد دولتی در روزهای اخیر در ایران، امروز صبح هزاران نفر از طرفداران رهبر عالی ایران و رئیس جمهوری ، برای خنثی کردن افرادی که محرکان خارجی نامیده می شوند، وارد میدان شدند. آیت الله خامنه ای نیز روز گذشته غرب به ویژه آمریکا را متهم به تغذیه اعتراض ها کرد. در همین حال، سایر رسانه های ایتالیایی با مضامین مشابه، خبر برگزاری این راهپیمایی را منتشر کردند.
**همچنین روزنامه «دی پرسه» اتریش در این خصوص نوشت: مردم ایران امروز (چهارشنبه) در چند شهر در حمایت از نظام راهپیمایی کردند و شعارهایی علیه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی سر دادند.
درگزارش این روزنامه آمده است: هزاران نفر از مردم ایران که حامی نظام هستند با راهپیمایی در شهرهایی چون کرمانشاه ، ایلام و گرگان شعار هایی چون «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» ، «مرگ بر عربستان سعودی»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
دی پرسه در ادامه گزارش خود افزود: مقام های ایران می گویند که این کشورها تحریک کننده موجی از آشوبها در ایران بوده اند و به آشوبگران پول و سلاح داده اند.تظاهرات کنندگان در راهپیمایی مردمی روز چهارشنبه پرچم ایران و تصاویری از آیت الله خامنه ای رهبر عالی ایران را در دست داشتند.
**«یولیان روپکه» سردبیر سیاسی روزنامه بیلد آلمان نیز در توییتر خود نوشت که امروز در 10 شهر ایران راهپیمایی در حمایت از نظام برگزار شد و برآورد می شود که حدود 100 هزار نفر در این راهپیمایی ها شرکت کرده باشند. وی تاکید کرد: به نظر می رسد که پایان آشوبها نزدیک است.
** روزنامه پلیتیکا صربستان نیز در گزارشی در آخرین شماره خود با عنوان «تجمع حمایت از نظام در ایران» نوشت؛ ده ها هزار نفر در چندین شهر ایران در محکومیت معترضانی که به تازگی کشور را به آشوب کشیدند، تظاهرات کردند.
این روزنامه در این گزارش آورد: تظاهرات کنندگان در حمایت از نظام با در دست داشتن پارچه نوشته هایی با مضمون «علیه اغتشاشگران»، «مرگ بر آمریکا»، « مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافقین»، در خیابان های شهرهای مختلف تجمع کردند.
پلیتیکا به نقل از منابع خبری خود نوشت که در شهرهای اهواز، اراک، ایلام، گرگان و کرمانشاه در حمایت از نظام تظاهرات گسترده ای برپا شد.
این روزنامه با اشاره به اینکه ایران در چند روز اخیر با اعتراضاتی علیه دولت مواجه بود، یادآور شد که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران تظاهرات ضد دولتی را کار شمار کمی از مردم دانست و گفت که ملت به آن پاسخ خواهد داد.
**همچنین رسانه های چین از جمله تلویزیون مرکزی و خبرگزاری شینهوا روز چهارشنبه تظاهرات روز جاری را بازتاب دادند و گزارش کردند که ملت ایران در حمایت از نظام و علیه آشوبگران به خیابان ها آمدند.
رسانه های چین تصاویری را منتشر کردند که نشان می داد گروه های عظیمی از مردم با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشته هایی، پیوند خود را با انقلاب اسلامی و تبعیت از رهبری مورد تاکید قرار دادند.
رسانه های چین از جمله رادیو بین المللی این کشور، تارنماهای چاینا ارگ، انگلیش نیوز و روزنامه گلوبال تایمز ضمن بازتاب سخنان دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از مردم و مسئولان در تهران، نوشتند رهبر انقلاب در این دیدار تاکید کردند آنهایی که با ایران دشمنی دارند می کوشند تا از طرق مختلف به اعتراضات دامن بزنند.
گزارش رسانه های چین حاکی است که رهبر ایران بر هوشیاری مردم تاکید داشتند و گفتند که دشمن در تلاش است تا با استفاده از وسایل، ابزارهای امنیتی، جاسوسی و مالی به اغتشاشات در ایران دامن زند.
اروپام**9109**1590
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر