کد خبر: 39036
A

مقام فلسطینی: حضور آمریکا در فرآیند صلح منوط به عقب نشینی درباره قدس است

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: تا زمانی که آمریکا از تصمیم خود درباره قدس عقب نشینی نکند تحت هیچ شرایطی این کشور را به عنوان یک شریک در فرآیند صلح نخواهیم پذیرفت.

مقام فلسطینی: حضور آمریکا در فرآیند صلح منوط به عقب نشینی درباره قدس است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «عزام الاحمد» با بیان اینکه طرف فلسطینی وارد نبردی سیاسی با دولت آمریکا شده است گفت: ترامپ امروز حکومت ملی فلسطین را به قطع کمک های مالی تهدید کرد و ما در پاسخ او می گوئیم که تمامی اموال دنیا هم نخواهد توانست ما را وادار به کرنش کند.
وی افزود: رئیس جمهوری آمریکا با شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قطعنامه های بین المللی که راه حل ایجاد دو کشور را به رسمیت می شناسد، زیرپاگذاشت.
وی گفت:رهبری فلسطین در ارتباط با موضوع قدس معامله نخواهد کرد و خانواده های شهدا و مجروهان را تنها نخواهد گذاشت و در تصمیم خود قیمومیت هیچ احدی را نخواهد پذیرفت.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه (15 آذر) در اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای جهان آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد تا سفارت آمریکا به این شهر منتقل شود.
اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با موجی از اعتراض های مستمر در شماری از کشورهای عربی، اسلامی و غربی همراه شده است.
این در حالی است که به تازگی قطعنامه ای در مجمع عمومی سازمان ملل علیه تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با رای 128 کشور به تصویب رسید. 9 کشور به این قطعنامه رای منفی دادند و 35 کشور نیز از ارائه رای خودداری کردند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر