کد خبر: 39052
A

پاسخ وحدت آفرین ملت علیه ناآرامی ها

مردم آگاه و همیشه در صحنه در اقصی نقاط کشور، با حضور در خیابان ها، ضمن اعلام برائت از برهم‌زنندگان نظم عمومی و مزدوران داخلی دشمنان کینه‌توز و مرتجعان منطقه، با آرمان‌های انقلاب اسلامی و ولایت تجدید میثاق کردند.

پاسخ وحدت آفرین ملت علیه ناآرامی ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، میلیون ها ایرانی با حضور غرورآفرین و هوشمندانه خود در خیابان ها، صحنه سوءاستفاده دشمنان و اغتشاشگران را از هنجارشکنی‌ها پاک کردند، موضوعی که در روزنامه های امروز 14 دیماه 1396 بازتاب گسترده ای داشت.
روزنامه های امروز، سخنان فرمانده کل سپاه پاسداران مبنی بر بازگشت آرامش به شهرها و رد پای یک مسوول پیشین در ناآرامی ها و همچنین ناکام ماندن رییس جمهوری آمریکا در تحریک جهان علیه ایران را بازتاب قرار دادند.

**عطرافشانی اتحاد و انسجام ملی در فضای ایران
اقشار ملت بزرگ ایران اسلامی از صبح دیروز با حضور در راهپیمایی‌های گسترده در سراسر کشور ضمن اعلام برائت از آشوب‌گران، ثابت کردند که مشکلات اقتصادی تاثیری بر اتحاد و انسجام ملی و دفاع آنان از انقلاب‌ نخواهد گذاشت.
روزنامه «فرهیختگان» زیر عنوان «پاسخ ملت» آورد: در روزهایی که آشوبگران در برخی از شهرهای کشور با شورش و اقدامات غیرقانونی، اموال عمومی را آتش می‌زدند و دشمنان انقلاب اسلامی را امیدوار ساختند، این مردم ولایتمدار و هوشیار ایران اسلامی بودند که هوشمندانه نظاره‌گر اوضاع بودند و روز گذشته با حضور در راهپیمایی اعلام برائت از آشوبگران، خط پایانی بر اغتشاشگری کشیدند.
روزنامه «اطلاعات» هم درباره «برپایی راهپیمایی شکوه وحدت در شهرستان‌ها» آورد: هزاران نفر از شرکت کنندگان در این راهپیمایی که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه برگزار شد، با سردادن شعارهایی در حمایت از مقام معظم رهبری و محکوم کردن اقدام‌های خرابکارانه طی تجمع شب‌های گذشته بر تحقق مطالبات بر حق مردم تاکید کردند.
به نوشته اطلاعات، حضور پر شور و گسترده مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی محکومیت ناآرامی‌ها حماسه‌ای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.
روزنامه «سیاست روز» این حضور را «بیعت با انقلاب» عنوان کرد و نوشت: اگرچه بخشی از مردم این روزها از اقتصاد کشور گله‌مند هستند و معتقدند که دولت در عمل به وعده‌های خود، رفع فقر و مبارزه با گرانی صادق نبوده است اما تاکید دارند که این مشکلات نباید موجب شود تا تجمع و اعتراضات به حق آنها تبدیل به آشوبهای خیابانی شود که نه تنها شرایط را برای احقاق حق آنها از بین می‌برد بلکه زمینه را برای ازبین بردن امنیت و محقق شدن نقشه‌های دشمنان کشورمان مهیا می‌سازد.
آنها می‌گویند اعتراضات اخیر که در مقابله با گرانی‌ها وعدم مقابله با فساد صورت گرفت قرار بود که صدای مردم را به گوش مسئولان برساند و آنها اجازه نمی‌دهند که این اعتراضات به صحنه سوءاستفاده جریان‌های ضدانقلاب تبدیل شده و تندترین شعارها علیه کشور، انقلاب و مسئولان نظام در آن سر داده می‌شود.
روزنامه «خراسان» هم این حضور را «پاسخ کوبنده مردم مشهد به اغتشاش گران» عنوان کرد و نوشت: در پی اغتشاشات عده ای معدود که به تحریک شبکه های معاند نظام طی چند روز ابتدای هفته جاری دست به تجمعات محدود ،تخریب اموال عمومی و ایجاد مزاحمت برای برخی کسبه و شهروندان زده و خوراک تبلیغاتی رسانه های بیگانه و زمینه خرسندی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را فراهم کرده بودند شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بنا به درخواست مردم مشهد در اطلاعیه ای روز پنج شنبه (امروز) را برای برگزاری راهپیمایی با شکوه اعلام انزجار از این اقدامات ساختارشکنانه اعلام کرد .
«اشد مجازات برای آشوبگران خواست مردم در تظاهرات سراسر کشور» هم عنوان گزارش روزنامه «کیهان» بود که در این گزارش می خوانیم: مردم غیور و ولایت‌مدار کشورمان دیروز در اغلب شهرهای ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند و ضمن محکومیت شدید عوامل بیگانه آمادگی خود را برای شهادت در راه آرمان‌های امام، رهبری و حفظ نظام اسلامی از گزند دشمنان اعلام کردند و خواستار اشد مجازات برای آشوبگران که به جان و مال مردم رحم نمی‌کنند، شدند.

**رد پای مسوولان پیشین و مخالف خوان های امروز در اغتشاشات
«سردار محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز 13 دی ماه در سخنانی ضمن اشاره به پایان یافتن آشوب ها، از ردپای یکی از مسوولان سابق در برپایی آشوب و ناآرامی های خیابانی خبر داد.
روزنامه «ابتکار» با عنوان قرار دادن «انگشت اتهام به سوی رئیس جمهوری سابق» به سراغ سخنان فرمانده سپاه رفت و نوشت: فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به ناآرامی‌های اعتراضی ایران در روزهای اخیر موضعی شبیه به موضع رهبر جمهوری اسلامی اتخاذ کرده است. او در سخنان خود به جریان محمود احمدی‌نژاد هم اشاره کرده است.
به گزارش ابتکار، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون ادعای برخی مسئولان استان خراسان رضوی مبنی بر دخالت جریان منسوب به یکی از مسئولین سابق در آغاز این تجمع و اعتراض در مشهد و برخی مناطق دیگر که در ادامه از دست رها شد و به اغتشاش و فتنه رسید،گفت: این موضوع با فراخوان یکی از سایتهایی صورت گرفت که وابسته به شخصی است که این روزها زبان به مخالفت خوانی نسبت به اصل و ارزشهای نظام گشوده است.
«احتمال دخالت یک مسوول سابق» هم عنوان روزنامه «اعتماد» بود که در این گزارش با طرح این پرسش که فرمانده سپاه از ارتباط کدام مسوول سابق با ناآرامی‌ها سخن می‌گوید؟ آمده است: گرچه فرمانده سپاه پاسداران مشخصا از کسی نام نبرده و تلویحا سخن گفته است اما با توجه به توصیف تکمیلی او از مسوولان سابق به نظر نمی‌رسد پیدا کردن نام فرد مورد نظر کار سختی باشد. با این حال مراکز اطلاع‌رسانی جریانی که از سخنان فرمانده سپاه به ذهن متبادر می‌شود در جریان حوادث اخیر موضع «سکوت» پیش گرفتند و فراخوانی برای حضور در اعتراضات از سوی آنها مشاهده نشد. البته نه‌تنها رسانه‌های این جریان بلکه لیدرهای آنان، هم نسبت به حوادث روزهای اخیر موضع مشخصی نداشتند و ترجیح دادند سکوت پیشه کنند.
سردار جعفری در سخنان خود «کنترل فضای مجازی» را راهکار خنثی کردن فتنه دشمنان دانست، موضوعی که عنوان نخست روزنامه «جهان صنعت» قرار گرفت. به گزارش این روزنامه، فرمانده کل سپاه تاکید کرد: اگر در این شرایط آمادگی‌های امنیتی نبود شدت این فتنه بسیار گسترده‌تر از این می‌شد و از سوی دیگر شرایط فضای مجازی نیز به هیچ‌وجه مناسب نبود و برخی به علت مصالح یا بی‌توجهی به هشدارها کنترل این فضا را از دست دادند.
روزنامه «جوان» هم زیر عنوان «خط فتنه ‌شکست‌» به نقل از سردار جعفری آورد: آمادگی امنیتی ما و بصیرت مردم باعث شد دشمن شکستی دوباره را تجربه کند چراکه اگر وضعیت ما مانند مصر، تونس و لیبی بود شاید جمهوری اسلامی ایران ضرر جبران ناپذیر را تجربه می‌کرد. وی با بیان اینکه حجم تخریب‌ها و گستردگی فتنه در سال 88 بسیار بیشتر از فتنه 96 بود، افزود: آن فتنه، فتنه‌ای سیاسی بود اما فتنه اخیر پراکندگی بیشتری داشت.
روزنامه های امروز در حالی سخنان فرمانده سپاه را منتشر کردند که سردار «محمدرضا نقدی» معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در انتقادهایی تند، مسوولان پیشین و مخالف خوان های امروز قوه قضاییه و عدالت را مخاطب قرار داد.
در این مورد، روزنامه «آرمان» زیر عنوان نخست «افشاگری سردار نقدی علیه اطرافیان احمدی‌نژاد» آورد: دیروز نوبت سردار نقدی بود که به انتقاد از اظهارات و عملکرد احمدی‌نژاد بپردازد.
معاون فرهنگی سپاه از آنهایی که به‌عنوان مسئولان سابق یا فردی که پیش از این در منصب کلیدی کشور یاد می‌کرد سوال کرد چرا اکنون که قوه قضائیه درصدد رسیدگی به پرونده اطرافیانشان است مدعی شده‌اند. در ماه‌های اخیر افراد و مسئولان زیادی به نقد رفتارهای احمدی‌نژاد پرداخته‌اند چرا که او رسیدگی به پرونده اطرافیانش را بر نتابید و با اقداماتی مانند تعیین ضرب‌الاجل برای برخی نهادها نشان داد رویکردی را انتخاب کرده که البته همگان می‌دانستند به نتیجه نخواهد رسید.

**دست رد شورای امنیت به سینه ترامپ
شورای امنیت سازمان ملل درخواست مداخله جویانه آمریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص تحولات اخیر ایران را رد کرد؛ موضوعی که روزنامه های امروز به بازتاب آن پرداختند.
در همین راستا، روزنامه «ایران» زیر عنوان «نه سازمان ملل به تلاش ضدایرانی ترامپ» نوشت: با وجود هشدار مقام‌های ایرانی به واشنگتن برای پرهیز از مداخله در امور داخلی ایران، نیکی هیلی، نماینده امریکا در سازمان ملل در یک سخنرانی ضمن تکرار ادعاهای اثبات‌ نشده درباره ایران بار دیگر به حمایت از ناآرامی‌ها در برخی شهرهای ایران پرداخت. او با بیان اینکه «ما نباید ساکت بمانیم؛مردم ایران در تلاش برای رسیدن به آزادی خود هستند»، از شورای امنیت سازمان ملل و شورای حقوق بشر خواست برای بررسی تحولات اخیر ایران، تشکیل جلسه فوری دهد. این در حالی بود که رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل درخواست امریکا برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت در خصوص تحولات اخیر ایران را رد کرد. فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل نیز با رد گزارش‌هایی که مدعی بودند در اعتراضات اخیر در ایران «زندگی مردم به خطر افتاده»، ابراز امیدواری کرد که از تشدید خشونت‌ها در ایران جلوگیری شود.
روزنامه «جمهوری اسلامی» هم این مخالفت شورای امنیت را تودهنی به ترامپ خواند و درگزارشی آورد: سازمان ملل با رد درخواست واشنگتن برای برگزاری نشست فوری در موضوع حوادث اخیر ایران، تودهنی بزرگی به ترامپ زد و نشان داد که آمریکا هیچ جایگاهی بین کشورها ندارد.
براساس این گزارش ، «ابوالفضل حسن بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ایرنا درباره پاسخ منفی شورای امنیت به این درخواست ضدایرانی، افزود: امروز واشنگتن کاملا در دنیا منزوی شده است و این موضوع را می‌توان از تصمیم‌گیری و اقدامات عجولانه رئیس جمهوری آمریکا و بی‌توجهی کشورهای دیگر کاملا متوجه شد.کشورهای مختلف چندین ماه است تصمیمات واشنگتن در زمینه‌های مختلف را رد می‌کنند این باید یک نشانه برای آمریکایی‌ها باشد و بفهمند دیگر جایگاهی ندارند.ترامپ با اقدامات خود تنها دست به خودکشی سیاسی می‌زند و باعث انزوای هر چه بیشتر آمریکا می‌شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر