کد خبر: 39059
A

نمره عملکرد صداوسیما در تجمعات اعتراضی /شباهت حمله به حوزه علمیه تاکستان با حمله ساواک به فیضیه

یک فعال سیاسی درباره اتفاقات چند روز اخیر گفت: متاسفانه کسانی در کشور هستند منافع خود را جای منافع مردم می نشانند و حاضر به درک منافع، ملاحضات و نیازهای اساسی آنان نیستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، الهه کولایی درباره کمک صدا وسیما در روشن‌سازی فضای پیش آمده و آرام کردن فضا در مورد اعتراضات چند روز اخیر، گفت: در شرایطی که انقلاب ارتباطات، دسترسی‌های گوناگونی را برای مردم فراهم کرده است، وظیفه صدا وسیما بیش از هر زمان دیگر دشوار و سرنوشت‌ساز می‌شود. رسانه باید بتواند اعتماد مردم را از طریق ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرهای متنوع جلب کند.

وی با تاکید براینکه انتشار اخبار صحیح، واقعی و متناسب با مشاهدات و یافته‌های مردم بسیار مهم است،‌ اظهارکرد: اگر صدا و سیما نتواند این نقش را به درستی ایفا کند، آن‌گاه رسانه‌های دیگر که ملاحظات و منافع دیگری را دنبال می،کنند، جایگزین آن خواهد شد. متاسفانه با وجود تذکرهای بسیار، صدا و سیما نتوانست این نقش را در پاسخ به نیازهای مردم ایفا کند.

کولایی تاکید کرد: بسیاری از مسائل و مشکلات کشور را می‌توان از طریق صداوسیما به گونه‌ای به مردم اطلاع داد که آنان بتوانند بر اساس درک واقعیت‌های جاری در کشور قضاوت و رفتار کنند. وقتی صدا و سیما نتوانست چنین رابطه ای را با مردم برقرار و اعتماد آنان را جلب کند نتیجه آن خواهد شد که مردم به سمت منابع دیگری می‌روند که ضرورتا منافع مردم ایران را دنبال نخواهد کرد.

وی درباره منشا این اعتراضات و احتمال سازماندهی بودن آن در ابتدای امر، گفت: متاسفانه کسانی در کشور هستند که منافع خود را جای منافع مردم می‌نشانند و حاضر به درک منافع، ملاحظات و نیازهای اساسی آنان نیستند.ممکن است افراد و گروها بر اساس یک درک نادرست و محدود اقدام هایی را انجام دهند که نه تنها امنیت خود بلکه امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

امام جمعه قزوین: حمله به حوزه علمیه تاکستان تداعی حملات ساواک به مدرسه فیضیه بود

تسنیم نوشت:

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از حوزه علمیه شهید مصطفی خمینی (ره) تاکستان که توسط اغتشاشگران به آتش کشیده شده بود، اظهار داشت: فتنه‌گران به حوزه علمیه‌ای حمله کرده و آن را به آتش کشیدند که محل سکونت طلابی است که کمترین امکانات معیشتی را در اختیار دارند و در نهایتِ زهد و زندگی فقیرانه به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه چنین رفتارهایی تداعی کننده حملات ساواک و رژیم آمریکایی شاه به مدرسه فیضیه است، افزود: همانطور که حمله‌ها به مدرسه فیضیه منشأ آمریکایی و صهیونیستی داشت، حوزه علمیه تاکستان نیز توسط کسانی مورد حمله قرار گرفت که ریشه و انگیزه آن‌ها آمریکایی و صهیونیستی است.

امام جمعه قزوین در ادامه با تأکید بر اینکه این اتفاقات بیانگر تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه است، خاطرنشان کرد: دشمنان ما فعالیت‌های حوزه‌های علمیه را بی اثر می‌دانستند در حالی که اگر این باور حقیقی آن‌ها بود تا این اندازه نسبت به حوزه‌های علمیه کینه و نفرت نداشتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: وقتی به دفتر امام جمعه تاکستان، حوزه علمیه و اداره تبلیغات اسلامی حمله می‌کنند، همان کینه و عداوتی که در قرآن نیز مطرح شده را در عمل نشان می‌دهند و رسانه‌های استکباری نیز از این اتفاق ابراز خرسندی می‌کردند. اغتشاشگران با آتش کشیدن حجره یک طلبه گمان می‌کنند «فتح الفتوح» کرده‌اند در حالی که در این اتفاق تعدادی کتاب، دفتر و ابزار طلبگی طلاب فقیر را به آتش کشیدند و این «فتح الفتوح» نیست.

سخنان ترامپ درباره ایران نقض قوانین سازمان ملل بود

ایرنا نوشت:

علی کاظمی باباحیدری نماینده مجلس هم درباره اتفاقات اخیر گفت: رد درخواست آمریکا از سوی رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست فوری درباره اتفاقات ایران، نشان داد که ترامپ و آمریکا دیگر اعتباری در جهان ندارند.

وی تصریح کرد: جهان به این نتیجه رسیده است که از نظر ثبات شخصیتی ترامپ مشکل دارد و مانند یک رئیس جمهوری یا دیپلمات سخن نمی گوید. مشاوران نزدیک رئیس جمهوری آمریکا نیز به این نتیجه رسیده اند که سخنان ترامپ درباره ایران بیهوده است و ثبات ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان ترامپ درباره ایران، نقض تمام قواعد و قوانین بین المللی است و این سخنان مداخله آشکار در سیاست ایران است و باید جهان نسبت به آن واکنش نشان دهند. ترامپ پیش از این در سخنرانی بر ضد ملت ایران و اعلام راهبرد امنیتی خود ایرانیان را 'ملتی تروریست مانند بعضی دیگر' خطاب کرده بود، در حالی که بزرگترین حامی تروریست در جهان خود آمریکاست.

وی گفت: ایران یک کشور یکپارچه و متحد با همه اقوام و قومیت هاست و کسی حق ندارد به این وحدت و همدلی مردم خدشه وارد کند.
این نماینده مجلس با اشاره به واقع اخیر در کشور گفت: همانگونه که رئیس جمهوری نیز اعلام کرد، نقد و اعتراض حق مردم است اما نباید اجازه داد از این نقدها، سوء استفاده شود و به حاکمیت و وحدت مردم ضربه وارد شود.

ناآرامی ها موجب رسوایی بدخواهان نظام شد

هادی قوامی اظهار کرد: مردم برای انقلاب خون ها و هزینه های زیادی داده اند و به طور قطع از آرمان های آن صیانت خواهند کرد.بر هیچ کس پوشیده نیست که این نظام و انقلاب کارها و خدمات زیادی در کشور و در این استان انجام داده است.

قوامی اظهار کرد: دشمن در این مدت با تحریم ها تلاش داشته تا در مسیر حرکت انقلاب سنگ اندازی داشته باشد و البته با هوشیاری مردم روبه رو شد. سیلی خوردگان و شکست خوردگان، اکنون که با شکست داعش روبه رو شده اند، می خواهند شیرینی این پیروزی را بر مردم ما تلخ کنند.
29214

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر