کد خبر: 39062
A
محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، در گفتگو با دیده بان ایران؛

نباید نام اغتشاش گر را بر روی تمامی افراد معترض نامید/ ریشه خارجی اعتراضات مربوط به اقدامات آل سعود است که پیشتر اعلام کرده بود جنگ را به داخل ایران می کشانیم

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس دهم، درباره عدم حمایت و یا حمایت جبهه های متفاوت سیاسی از معترضان گفت: بدین گونه نیست که هیچ کدام از طیف های سیاسی از این معترضان حمایت نکرده و یا کرده باشند. البته حمایت آن ها نیز از آشوب گران نبوده است و صرفا آن ها از کسانی که به دنبال مطالبات خود با روش های آرام هستند حمایت کرده و خواهند کرد.

نباید نام اغتشاش گر را بر روی تمامی افراد معترض نامید/ ریشه خارجی اعتراضات مربوط به اقدامات آل سعود است که پیشتر اعلام کرده بود جنگ را به داخل ایران می کشانیم

دیده بان ایران: محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز در مجلس دهم، در رابطه با اغتشاش گر نامیدن تمامی معترضان به خبرنگار دیده بان ایران گفت: نباید به تمامی افراد معترض نام اغتشاشگر را نهاد چرا که اینگونه حق مردمی که به نشانه اعتراض تجمع کرده بودند پایمال می شود. معترضانی که در خیابان ها تجمع کرده بودند به دو بخش تقسیم می شوند. اولین دسته از افراد معترض کسانی هستند که عمدتا به مشکل برخورده که این افراد شامل بازنشستگان، کارگران و کسانی که سرمایه های خود را به موسسات مالی سپرده بودند و یا افرادی که به طور کلی اعتراضی نسبت به وضعیت معیشتی، فرهنگی و اجتماعی دارند؛ هدف آن ها از این اعتراضات باز پس گرفتن مطالبات خودشان است. 

وی ادامه داد: دسته دیگری از افراد معترض وجود دارد که در واقع می توان گفت این افراد جزء کسانی هستند که از این وضعیت سواستفاده کرده و اقدام به خسارت زدن به اموال عمومی و به طور کلی دولت و حاکمیت کرده اند که این افراد با تدبیر و اعمال بیهوده خود، صدای معترضین و منتقدین حقیقی را نیز تحت الشعاع قرار داده اند و اجازه ندادند تا اعتراضات واقعی جهت حل مشکلاتشان به گوش مسئولین برسد.

دبیر اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای  دهم اسلامی  در رابطه با ریشه اصلی این تجمعات بیان کرد: این اعتراضات دو شاخه دارد یکی در داخل و دیگری در خارج از کشور. طی چند ماه  گذشته بسیاری از این مردم معترض تجمعاتی در جلوی درب مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه و بودجه کشور و بسیاری از اماکن دیگر از صنف های مختلف مثل بازنشستگان و متضررین موسسات مالی و بازنشستگان به نشانه اعتراض از وضع کنونی خود و رسیدگی به آن ها می رفتند. از طرفی نیز آل سعود اعلام کرده بود که ما جنگ را به داخل ایران می کشانیم به همین منظور این قبیل اعتراضات را بهانه ای قرار دادن و از طریق ففضای مجازی شروع کردند  به آموزش اغتشاش و تجمعات گسترده در داخل کشور. این بخش باز می گردد به ریشه خارجی اعتراضات.

سعیدی همچنین افزود: ریشه داخلی آن نیز به مشکلات اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و فرهنگی درون کشور باز می گردد که مردم در این دوره و به جهت رسیدگی و پاسخگویی مسئولین به این موضوعات دست به اعتراضات و تجمعات زدند. 

فرمانده  سابق سپاه آذرشهر در رابطه با حمایت و یا عدم حمایت جبهه های متفاوت سیاسی و یا نخبه ها از اعتراض گران خاطر نشان کرد: بدین گونه نیست که هیچ کدام از طیف های سیاسی از این معترضان حمایت نکرده و یا کرده باشند. البته حمایت آن ها نیز از آشوب گران نبوده است و صرفا آن ها از کسانی که به دنبال مطالبات خود با روش های آرام هستند حمایت کرده و خواهند کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر