کد خبر: 39089
A

رویداد «تبریز ۲۰۱۸» زمینه‌ساز حضور شهروندان اندونزی در تبریز خواهد بود

سفیر اندونزی در ایران گفت: تبریز به واسطه هنر و صنعت زیبای فرش، برای اندونزیایی‌ها و به خصوص هنرمندان و بازرگانان جاکارتا معروف است.

رویداد «تبریز ۲۰۱۸» زمینه‌ساز حضور شهروندان اندونزی در تبریز خواهد بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اوکتاوینو علیم‌الدین در دیدار با شهردار تبریز و رئیس‌ شورای اسلامی شهر، با بیان این مطلب، گفت: ارتباطات تنگاتنگ تبریز با کشورها و شهرهای مهم، نشان می دهد که تبریز، شهری است که در موضوعات مختلف گردشگری، صاحب سبک و سیاق ویژه است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های علمی شهر تبریز خاطرنشان کرد: دانشگاه تبریز، از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین مراکز علمی ایران است، این مزیت مهم، می‌تواند یکی از محورهای همکاری علمی و آموزشی با شهرهای مختلف جاکارتا باشد.

سفیر اندونزی در ایران، به شرکت خود در اجلاس سال گذشته وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز اشاره کرد و  گفت: شرایط میزبانی و بحث‌های مطرح در آن اجلاس، به جایگاه مهم شهر تبریز در حوزه گردشگری صحه گذاشت.

علیم‌الدین با بیان این‌که حضور در اولین روزهای رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ در این شهر، امیدواری را برای دیدارها و همکاری‌های عملی، بیشتر می‌کند، اظهار کرد: با محقق‌شدن این همکاری‌ها، یقین دارم که در آینده‌ای نزدیک، شاهد حضور شهروندان اندونزی در تبریز خواهیم بود.

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف سفر به تبریز، بررسی مشابهت‌های تبریز برای عقد تفاهم‌نامه خواهرخواندگی است، گفت: «جافا» در غرب اندونزی، یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند در این مورد بررسی شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر