کد خبر: 39180
A

مقام اندونزیایی: در اجلاس سران اتحادیه بین المجالس تهران شرکت می کنیم

رئیس نهاد همکاری بین المجالس مجلس نمایندگان اندونزی باصدور بیانیه ای اعلام کرد : باهر گونه دخالت خارجی در مسائل ایران مخالفیم و با همین موضع در کنفرانس سران اتحادیه بین المجالس تهران شرکت می کنیم .

مقام اندونزیایی: در اجلاس سران اتحادیه بین المجالس تهران شرکت می کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، قرار است اجلاس روسای مجالس کشورهای عضو اتحادیه بین المجالس در روزهای 20 تا 25 دی ماه به میزبانی ایران در تهران برگزار شود.
'نورحیاتی السقاف' رئیس نهاد همکاری بین المجالس مجلس نمایندگان اندونزی در این بیانیه که در خبرگزاری رسمی اندونزی 'آنتارا' انتشار یافت،از اتفاقات اخیر در ایران ابراز تاسف نمود و اظهارکرد: امیدواریم دولت ایران در اسرع وقت مسئله داخلی خود را بصورت مسالمت آمیز حل نماید.
وی همچنین در این بیانیه بشدت از دخالت های خارجی دراین زمینه، انتقاد کرد.
در بیانیه مطبوعاتی آمده است : 'موضع اندونزی در این خصوص کاملا مشخص است. ما با دخالت خارجی در ایران و هر نقطه از دنیا، مخالف هستیم. سرانجام چند کشور در این منطقه ثابت کرده اند که چگونه دخالت های خارجی موجب وخیم تر شدن شرایط می شود و نمی تواند راهگشا باشد.
وی افزود: از دولت اندونزی می خواهم در تلاش برای حل این مساله از دولت ایران حمایت کند. ما بعنوان پرجمعیت ترین کشور اسلامی و بعنوان یکی از تاثیرگذارترین کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی می بایست در اسرع وقت به تحولات ایران واکنش نشان دهیم و از ایران حمایت کنیم.
دراین بیانیه همچنین آمده است: ایران و اندونزی در اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی عضو هستند. ما در نشست این مجمع حمایت کامل خود از ایران را اعلام خواهیم داشت. همچنین با هرگونه دخالت خارجی در این موضوع مخالف هستیم و با همین موضع در اجلاس آتی اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی که در تهران برگزار می شود، شرکت خواهیم کرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر