کد خبر: 39181
A

کسب رتبه نخست کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی از سوی خراسان رضوی در سال جاری

با حضور استاندار خراسان رضوی، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار شد.

کسب رتبه نخست کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی از سوی خراسان رضوی در سال جاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی رضا رشیدیان در این جلسه گفت: این استان رتبه نخست کشور در جذب سرمایه گذاری خارجی را در قالب طرح های مصوب امسال کسب کرد. وی افزود: با ایجاد ظرفیت جدید برای جذب سرمایه گذاری خارجی در این استان 25 طرح با 580 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: به رغم خشکسالی چندین ساله در خراسان رضوی و مشکلات عدیده در این بخش، نگاه متولیان به بخش کشاورزی استان مطلوب بوده به طوری که نسبت پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی استان طی سال جاری 15 درصد و بیش از میانگین کشوری (7.9 درصد) بوده است.
وی با اشاره به مشکلات صاحبان مشاغل خانگی گفت: قانونگذار بند 16 قانون بهبود فضای کسب و کار را برای کمک به عرضه محصولات فعالان مشاغل خانگی قرار داده تا فرصتی برای فروش مناسب کالای خود داشته باشند و ساز و کار اجرای این بند نیز مشخص شده است.
رشیدیان از شهردار و متولیان بخش شهرسازی خواست با ایجاد فروشگاه های زنجیره ای در مشهد به تامین نیاز زائران، حمایت از کالای ایرانی و ایجاد واحدهای کوچک برای عرضه محصولات مشاغل خانگی اقدام کنند.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به این استان افزود: در این سفر چند پروژه بزرگ اقتصادی به بهره برداری رسید و یکهزار و 690 خانه بازسازی شده مربوط به زلزله 16 فروردین ماه به صاحبان آنها تحویل شد.
وی آغاز عملیات اجرایی راه آهن شرق در بخش کالشور تا گناباد، گازرسانی به 180 روستا و آغاز بزرگترین پروژه گازرسانی در استان از مسیر تربت حیدریه به کاشمر را از دیگر اقدامات عمرانی در سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به خراسان رضوی برشمرد.
رشیدیان اظهار کرد: کارهای مقدماتی پروژه برقی شدن قطار مشهد – تهران آغاز شده اما اقدامات عملیاتی آن از ابتدای سال آینده از قطعه مشهد تا نیشابور آغاز می شود.
استاندارخراسان رضوی با اشاره به سفر اخیر خود به جمهوری تاتارستان گفت: بخش تولید خراسان رضوی به تنهایی قادر به تامین خواسته های روسیه که تاتارستان تنها بخشی از آن است، نمی باشد لذا ضروری است کنسرسیوم های تولیدی در این استان ایجاد شود تا بتوان به تامین کالای مطلوب و استاندارد مورد نظر روسیه دست یافت.
وی افزود: تجار ایرانی در روسیه و جمهوری تاتارستان در سطح خرد و نامناسب هستند که برای جلوگیری از رقابت های تخریبی باید نسبت به ساماندهی و هدفمند کردن تجار خراسان رضوی در آن مناطق تدبیر و اقدام شود.
رشیدیان اظهار کرد: ایجاد خط اعتباری ویژه در بانکهای روسیه برای تجار خراسان رضوی به منظور تسهیل داد و ستد آنان ضروری است.
استاندار خراسان رضوی گفت: مردم با بصیرت و همیشه در صحنه مشهد طی یک هفته 2 بار به خیابانها آمده و نشان دادند که به ارزش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی پایبند هستند.
وی افزود: حضور پرشور و یکپارچه مردم در خیابان ها وظیفه مسئولان در توجه به رسالت و تکلیف خود در قبال آنان را سنگین تر می کند.
وی اظهار کرد: آنچه باعث شد مردم نسبت به وضعیت اقتصادی کشور اظهار نگرانی کنند و دشمنان نیز از این فرصت به نفع خویش سوء استفاده نموده و روی خواسته های مردم موج سواری نمایند، نه به گرانی بود.
رشیدیان گفت: گرانی کالاها، مقوله ای است که دولت و بخش خصوصی نسبت به آن تکلیف دارند و اگر دولتمردان و متولیان بخش خصوصی نسبت به تامین مایحتاج مردم دقت و هوشیاری لازم را نداشته باشند، این مهم می تواند مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته و امنیت کشور را تحت الشعاع قرار دهد.
استاندار خراسان رضوی افزود: معیشت، رفاه و اشتغال مردم، موضوع اساسی است و اگر دولت و بخش خصوصی با کمک یکدیگر نسبت به این موارد اهتمام داشته باشند، می توانند وسیله آسایش و اطمینان مردم را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: با تدبیر مطلوب مسئولان امنیتی و انتظامی، ناآرامی های اخیر در مشهد مدیریت شد و کمترین خسارت برجای گذاشت اما این ناآرامی ها در برخی نقاط کشور خسارات قابل توجه به همراه داشت که باید درس عبرتی برای ما باشد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر