کد خبر: 39328
A

گزارش عملکرد آموزشی سازمان مدیریت بحران کشور در سال 95

رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: گزارش عملکرد آموزشی سال 1395 کشور در زمینه مدیریت بحران به تفکیک استانی در دو بخش دوره های برگزار شده توسط دستگاه های اجرایی ذیربط و اداره کل مدیریت بحران استان ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

گزارش عملکرد آموزشی سازمان مدیریت بحران کشور در سال 95

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛  اسماعیل نجار معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: بر اساس نتایج گزارش مذکور؛ در بخش دستگاههای اجرایی تعداد  151 هزار و 318 نفر طی 229 هزار و 17 ساعت و در حوزه ادارات کل مدیریت بحران تعداد  10 هزار و 130 نفر طی 989 ساعت در سراسر کشور آموزش های لازم را در زمینه مدیریت بحران کسب نموده اند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: استانهای همدان، اصفهان و فارس به ترتیب بیشترین افراد آموزش دیده توسط دستگاه های اجرایی و استان های خراسان رضوی، مازندران و فارس بیشترین افراد آموزش دیده از طریق اداره کل مدیریت بحران استان را به خود اختصاص داده اند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه مانورها، همایش ها، رزمایش ها، برنامه های تلویزیونی، پخش لوازم تبلیغاتی و نشریات در قالب دوره های آموزشی رسمی قرار نمی گیرند از استانداران سراسر کشور خواست تا با در نظرگرفتن اهمیت امر آموزش در پیشگیری از سوانح و ارتقای آگاهی و توانمندی آحاد جامعه، اقدامات اجرایی و عملی در این رابطه را در دستور کار خود قرار دهند.

نجار با اشاره به اهمیت دوره های آموزشی با رویکرد پیشگیرانه اظهار داشت: دوره های اصول و مبانی مدیریت بحران ، مدیریت ریسک و کاهش خطرپذیری در سطح مدیران و کارشناسان دستگاه های دولتی باید در اولویت برنامه های آموزشی استان ها قرار گیرد.

رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور به تهیه "برنامه جامع آموزشی مدیریت بحران استان" اشاره کرد و افزود: جهت هدفمند نمودن برنامه های آموزشی مدیریت بحران استان ها، این پروژه باید در بستر این برنامه با جدیت، تا پایان سال تهیه و از سال آینده اجرایی گردد.

دبیر شورای عالی مدیریت بحران کشور تاکید کرد: کمیته ای متشکل از دستگاهها و علاقه مندان حوزه مدیریت سوانح استان ها در زمینه آموزش تشکیل و در تهیه "برنامه جامع آموزشی مدیریت بحران استان" لحاظ گردد.

نجار ادامه داد: پس از تهیه برنامه جامع فوق الذکر تقویم آموزشی هر دستگاه در ابتدای سال جهت برنامه ریزی و اجرا به دستگاه های ذیربط ارسال و پایش و ارزیابی لازم انجام گیرد.

وی افزود: ادارات کل مدیریت بحران استان ها موظفند عملکرد آموزشی دستگاه های ذیربط را هر شش ماه یکبار اخذ و پس از جمع بندی ضمن ارائه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یک نسخه از گزارش را به معاونت پیش بینی و پیشگیری  این سازمان ارسال نمایند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر