کد خبر: 39346
A

توصیه یک اصلاح‌طلب به عارف: وارد تعامل با فراکسیون مستقلین شوید/ تنها لیدر یک سوم مجلس هستید

داریوش قنبری: در بهترین حالت، عارف لیدر یک سوم نمایندگان مجلس است. فراکسیون امید در اقلیت است. آقای عارف بایستی با مستقلین وارد تعامل شود تا فراکسیون امید مؤثر باشد و اختلافات بی‌حاصل جلوگیری کنند.

توصیه یک اصلاح‌طلب به عارف: وارد تعامل با فراکسیون مستقلین شوید/ تنها لیدر یک سوم مجلس هستید

دیده بان ایران: داریوش قنبری، در خصوص پیوند میان اصلاح طلبان با رئیس جمهور می گوید: اگرچه آقای روحانی هیچگاه اعلام نکرده است که اصلاح طلب است اما اقداماتی که انجام داده، به نوعی اصلاح طلبانه است و بر اساس همین اقدامات ایشان است که اصلاح طلبان را مقید و ملزم به حمایت از آقای روحانی در جهت منافع مردم و مصالح کشور، می کند. آقای روحانی در مجموع عملکرد خوبی داشته است و آنچه را هم که نتوانسته انجام دهد، به هر حال محدودیت هایی هم وجود داشته است. به نظرم مشکلات را کسانی ایجاد کردند که آقای روحانی را محدود کردند. اصلاح طلبان بایستی درنظر بگیرند که روحانی در چه شرایطی تلاش کرده تا خواسته های ملت را به پیش ببرد و محدودیت های ایشان را درک کنند.

وی افزود:طی ناآرامی های روزهای گذشته هم شاهد بودیم که چند روزی تلگرام فیلتر شد که در نهایت با مداخله رئیس جمهور، رفع فیلتر هم صورت گرفت؛ علی رغم آن که بسیاری از تندروهای محافظه کار تلاش کردند تا با سوء استفاده از وضعیت پیش آمده، تلگرام را برای همیشه فیلتر کنند. این نشان می دهد آقای روحانی عمیقابه آزادی های سیاسی و حقوق شهروندی اعتقاد دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: مظلومیت آقای روحانی را در می توانید در قضیه برجام ببینید. مخالفان دولت تحت عنوان «دلواپسان» دولت را زیر سوال می بردند و انواع کارشکنی ها برای به سرانجام نرسیدن برجام انجام دادند. آنها معتقد بودند برجام منافع ملت ایران را تأمین نمی کند. اکنون دلواپسی های این عناصر داخلی را با دلواپسی های ترامپ مقایسه کنید. آقای روحانی در چنین شرایطی که دشمنان در عرصه بین الملل کارشکنی کردند و در داخل هم عده ای از روی ناآگاهی آب به آسیاب دشمن ریختند، آقای روحانی فعالیت کرده است. با توجه به چنین شرایطی باید عملکرد رئیس جمهور را مورد بررسی قرار داد که در مجموع آن را قابل تقدیر می دانم.

وی گفت: امروز این موضوع را در نظر بگیرید اگر شخصی از طیف تندرو به جای آقای روحانی بر سر کار می آمد، چیزی جز جنگ، متصور بود؟ منافع ملی ایجاب می کند، تندروها و افراطیون در مناصب حساس قرار نگیرند که در غیر این صورت موجب نابودی کشور خواهند شد. حفظ کشور برای هر ایرانی وطن پرست مقدم بر هر اصل دیگری باید باشد. اصلاح طلبان هم از هرکسی که در چارچوب منافع ملی و خواسته های مردم حرکت کند، حمایت خواهند کرد.

قنبری در پایان و با اشاره به عملکرد محمدرضا عارف در مجلس شورای اسلامی و انتقاداتی که از عملکرد وی می شود، گفت: آقای عارف به شکل منطقی، راه مبتنی بر تعامل را پیش گرفته؛ این راه، راهی است که از رفتارهای پرتنش جلوگیری می کند. قطعا در یک فضای آرام، فراکسیون می تواند به اهداف خود دست یابد. اگر نتوانست به اهداف حداکثری برسند، بتوانند اهداف حداقلی را دنبال کنند.

داریوش قنبری گفت:در بهترین حالت عارف، لیدر یک سوم نمایندگان مجلس است. فراکسیون امید در اقلیت است. آقای عارف بایستی با مستقلین وارد تعامل شود تا فراکسیون امید مؤثر باشد و اختلافات بی‌حاصل جلوگیری کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر