کد خبر: 39355
A
عضو کمیسیون امنیت ملی :

عملکرد چین در حادثه سانچی ابهامات زیادی دارد/ جای احضار سفیر چین وجود داشت

همه خدمه چینی که با نفتکش ایرانی برخورد کردند نجات یافتند اما نفتکش ایرانی 8 روز سوخت و سوخت تا غرق شد.

عملکرد چین در حادثه سانچی ابهامات زیادی دارد/ جای احضار سفیر چین وجود داشت

دیده بان ایران: حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حادثه نفتکش سانچی باید مورد بررسی قرار بگیرد و رابطه سیاسی بین دو کشور نباید مانع  بررسی دقیق ابعاد این پرونده در خصوص عملکرد چین در این حادثه شود.

فلاحت پیشه در این خصوص به خبرنگار عصرایران اضافه کرد: حادثه کشتی سانچی فاجعه ای انسانی بود که سوالات و ابهامات جدی در مورد آن مطرح است. حتی اعتقاد من بر این است  که جای احضار سفیر چین نیز در این موضوع وجود داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: همه خدمه کشتی چینی که با نفتکش ایرانی برخورد کرده نجات پیدا می کنند و آسیبی نمی بینند اما نفتکش ایرانی 8 روز می سوزد تا زمانی که به طور کامل غرق می شود.

وی تاکید کرد: اصل قضیه باید از جعبه سیاه پیگیری شود و باید به سوالاتی که در این خصوص وجود دارد پاسخ داده شود چرا که ابهامات جدی در این حوزه مطرح است.

فلاحت پیشه همچنین گفت: نباید از یاد بُرد که ما ایرانی ها در طول تاریخ امدادگرترین مردمان حوزه خلیج فارس بودیم و از مهمترین شاهراه بین المللی انرژی حفاظت کرده و بارها بدون توجه به ملیت افراد برای نجات انسان های مختلف در این حوزه جانفشانی  کرده ایم.

وی خاطر نشان کرد: در قبال این سبقه تاریخی و رفتاری، این انتظار وجود داشت که اقدام متقابلی در این حادثه صورت بگیرد اما فرزندان ما همچون شمع سوختند و دیگران تنها نظاره گر بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که هیچ معادله و رابطه سیاسی نباید باعث پنهان شدن حقیقت این پرونده شود، گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی این موضوع را در دستورکار قرار می دهد.

عصر ایران 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر