کد خبر: 39380
A
فتحی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:

هنوز آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان نداریم/ فعلا با اصل بازدید از زندان اوین موافقت نکرده‌اند/ آمار بازداشتی‌های فوت شده را باید از دادستان کل کشور مطالبه کرد

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهارداشت: هنوز با اصل بازدید از زندان اوین موافقت نکرده‌اند ابتدا باید به آنجا برویم و بعد باید دید که چه کاری می توان کرد و چه کار به مصلحت است.

هنوز آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌شدگان نداریم/ فعلا با اصل بازدید از زندان اوین موافقت نکرده‌اند/ آمار بازداشتی‌های فوت شده را باید از دادستان کل کشور مطالبه کرد
 دیده بان ایران: محمد جواد فتحی نماینده تهران و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: تا الان آمار دقیقی از تعداد بازداشت شدگان در ناآرامی‌های اخیر را نداریم. 
 
در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید:

 

هدفتان از بازدید از زندان اوین چیست؟

 

هدف ما برای بازدید از زندان اوین مشخص است. باید رفت و دید که در زندان اوین چه خبر است.

 

قصد دارید از کدام بخش های زندان بازدید کنید؟

 

 اینکه از کدام بندها بازدید خواهیم کرد مشخص نیست. ما بیشتر به دنبال این هستیم که که از بازداشت شدگان اخیر بازدید کنیم تا ببینیم اتهامشان چیست، از کی بازداشت شده‌اند، دلیل بازداشتشان چه بوده، کجا دستگیر شده‌اند، مدت بازداشتشان قرار است تا کی به طول بینجامد، پرونده‌شان کی به مرجع قضایی ارجاع می شود و مرجع قضایی چه دستوری داده است.

 

با چه کسانی می خواهید صحبت کنید؟

 

فرد خاصی برای دیدار در زندان اوین مدنظرمان نیست بلکه می خواهیم به آنجا برویم و ببینیم این بازداشت‌شدگان در زندان چه وضعیتی دارند.

 

تعداد بازداشت شدگان در نا آرامی‌های اخیر چند نفر است؟

 

 تا الان آمار دقیقی ازتعداد بازداشت شدگان نداریم. 

 

آیا قرار است در این دیدار در خصوص سینا قنبری نیز پرس و جویی انجام شود؟

 

ما اطلاعی از مرگ بازداشت‌شده‌ها نداریم و باید برویم و ببینیم که چند نفر هستند و علت قتلشان چه بوده است. هیچ چیز هنوز مشخص نیست. هنوز با اصل بازدید از زندان اوین موافقت نکرده‌اند ابتدا باید به آنجا برویم و بعد باید دید که چه کاری می توان کرد و چه کار به مصلحت است.

 

با توجه به اطلاعات تایید نشده‌ای که درخصوص فوت چند بازداشتی در شهرستانها مطرح شده، آیا قصد دارید در مرحله بعدی به بازدید از زندان های شهرهای دیگر بروید؟
 
اطلاعات در خصوص کسانی که در بازداشت فوت کرده اند در اختیار دادستان کل کشور است که باید از ایشان مطالبه شود.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر