کد خبر: 39527
A

سوال معنادار نماینده ولی فقیه در سپاه: آیا مسجد و حوزه علمیه باید در نقش اپوزیسیون باشد؟

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت:نمی‌شود که ما سه نوع مسجد و حوزه علمیه داشته باشیم، مسجدی که انقلابی تربیت می‌کند، مخالف انقلاب پرورش و یا اینکه انسان خنثی تحویل جامعه می‌دهد.

سوال معنادار نماینده ولی فقیه در سپاه: آیا مسجد و حوزه علمیه باید در نقش اپوزیسیون باشد؟

دیده بان ایران:  حجت‌الاسلام علی سعیدی در نخستین همایش منطقه ای مدیران حوزه های علمیه و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه استان های مازندران، گلستان و سمنان در مجتمع غدیر سپاه کربلا مازندران، اظهار کرد: حفظ میراث گران بهای فقه شیعی یکی از وظایف بزرگ علما بود که برای نگهداری از این شریعت مقابل ظلم، ظالم و همچنین در برابر نحله های انحرافی و فرقه‌های چپ و مارکسیستی و مرجع ملی گرایی ایستادند و مهم ترین وظیفه علما، ایجاد زمینه حاکمیت دینی بر محور ولایت فقیه بود.

سعیدی با بیان این پرسش که آیا حوزه های علمیه و خواص متناسب با حاکمیت دینی و شکل گیری انقلاب اسلامی و آنچه که وظیفه آنها است، عمل کردند، تصریح کرد: بزرگترین تحولی که در عصر غیبت ایجاد شد تغییر در ماهیت حکومت از حکومت لائیک به حکومت دینی و اسلامی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه حوزه علمیه نیاز به تحول فکری گفتاری و عملکردی متناسب با ماهیت انقلابی حکومت دارد، گفت: تا دیروز حاکم بر این کشور یک طاغوت وابسته با بیگانه بود، اما با پیروزی انقلاب، محور حکومت ولی فقیه شد، وقتی محور تغییر کرد جایگاه و نوع مبارزه هم تغییر پیدا می کند.

این مسئول با بیان بر اینکه آیا مسجد و حوزه باید در نقش اپوزیسیون باشد و یا مقابل دشمن قرار بگیرند، اظهار کرد: نمی شود که ما سه نوع مسجد و حوزه علمیه داشته باشیم، مسجدی که انقلابی تربیت می کند، مخالف انقلاب پرورش و یا اینکه انسان خنثی تحویل جامعه می دهد.

سعیدی در ادامه سخنان خود به مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: بزرگترین دستاورد نظام، مردم سالاری دینی بود که از ابتکارات امام است مدل مردم سالاری دینی بهترین مدل در برابر نظام های لائیک و یا مردم سالاری سکولار محسوب می شود.

وی در پایان به تغییر مواضع خواص و نقش حوزه های علمیه در این باره پرداخت و اظهار کرد: اگر خواص، مواضع شان را با فرامین رهبری هماهنگ نکردند، حوزه وظیفه دارد در برابر این عمل خواص واکنشی نشان دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر