کد خبر: 39554
A
عبدالله ناصری در گفتگو با دیده بان ایران؛

مردم انتظار داشتند مصاحبه رئیس جمهور عمیق تر و کوبنده تر از گذشته باشد/ تیم اطلاع رسانی دولت ضعیف است باید تقویت شود / سخنگوی دولت با فضای تخصصی کار رسانه ایی آشنایی ندارد

عبدالله ناصری فعال سیاسی در پاسخ به این مسئله که چرا اعضای دولت آقای روحانی همانند خود رئیس جمهور حاضر نیستند از عملکرد و همکارانشان دفاع کنند، گفت: در این مورد باید سخنگو و تیم اطلاع رسانی دولت برنامه داشته باشند. به عنوان مثال در دولت اصلاحات آقای رمضان زاده که سخنگو و دبیر هیئت دولت برای وزرا برنامه ریزی می کردند و وزرا را وادار به ارائه گزارشات هفتگی به خبرنگاران می کرد. در حال حاضر نیز سخنگوی دولت تنها گزارش جلسات هیئت دولت را ارائه می دهد و وزرا را واردار به ارائه گزارشات هفتگی به رسانه ها نمی کند.

مردم انتظار  داشتند مصاحبه رئیس جمهور عمیق تر و کوبنده تر از  گذشته باشد/ تیم اطلاع رسانی دولت ضعیف است باید تقویت شود / سخنگوی دولت با فضای تخصصی کار رسانه ایی آشنایی ندارد
دیده بان ایران - سپیده اجلالی: شب گذشته رئیس دولت دوازدهم از طریق صدا و سیما به گفتگو با مردم پرداخت. در این گفت و گو، رئیس جمهور درعوض  پرداختن به معضلات اجتماعی و اقتصادی مردم جامعه، بیشتر به مسائل دیده نشدن رئیس جمهور در بین مردم زلزه زده، غرق شدن کشتی سانچی و اصلاح ناوگان حمل و نقل فرسوده و همچنین اشاره ای به مشکلات موسسات مالی پرداخت و از بیان بسیاری از مشکلات مردم که انتظار می رفت آن ها شفاف سازی شوند باز ماند.

 

عبدالله ناصری، کارشناس سیاسی اصلاح طلب، در مورد گفتگو دیشب رئیس دولت دوازدهم با مردم به خبرنگار دیده بان ایران گفت: گفتگوی دیشب رئیس جمهور با مردم نسب به سایر گفتگوهای ایشان کمی بهتر بود اما با توجه به شرایط اخیر جامعه و اعتشاشات مدنی حاکم بر فضای سیاسی کشور، مردم جامعه انتظار مصاحبه ای کوبنده تر و عمیق تر را از جانب شخص رئیس جمهور انتظار داشتند. اما در مجموع می توان گفت که یک پله این مصاحبه از گفتگوهای دیگر آقای روحانی بهتر و بالاتر بود. اما در کل باید گفت که سیستم اطلاع رسانی آقای روحانی  نابه سامان و ضعیف است و همین مسئله با توجه به این که رئیس جمهور در سال پنجم دولت خود به سر می برد، به نوعی ضعف محسوب می شود. 

 

وی ادامه داد: رئیس جمهور لازم بود بسیاری از مسائل اخیر کشور را تحلیل کند تا ابهامی برای مردم در این باره باقی نماند. همچنین رئیس جمهور لازم بود به تشریح و شفاف سازی برخی مسائل اعم از بودجه سال 97 و تصمیمات اتخاذ شده برای این سال، برپردازند. 

 

ناصری در خصوص عملکرد رسانه ای و اطلاع رسانی دولت بیان کرد: به عقیده من به تیم اطلاع رسانی دولت نمره قبولی را در نظر نمی گیرد. خبرگزاری ها و روزنامه ایران که یکی از اجزای رسانه ای دولت هستند، تاکنون در عرصه اطلاع رسانی مثبت عمل کرده اند اما ساختاری که در دفتر رئیس جمهور و حوزه سخنگویی دولت وجود دارد، ساختاری غیرحرفه ای و ناآشنا با این عرصه مهم است. امروزه شبکه های اجتماعی بسیار مسلط به افکار عمومی هستند دراین باره نیز مشاوران رئیس جمهور در پاسخ به برخی افراد توییت هایی که می کنند که به نظر بنده نیازی به این کار وجود ندارد. 

 

این کارشناس سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: از سال 92 نیز بارها گفته شده که سخنگوی دولت با وجود زحمات فراوانی که متقبل می شوند اما در این عرصه نمی توانند کارآمد باشند چرا که نه با فضای سیاسی جامعه، نه با فضای جنگ روانی، فضای افکار سازی عمومی و نه با فضای تخصصی کار رسانه ای آشنایی دارند. بنده معتقد بودم با آمدن آقای وردی نژاد در دستگاه نهاد ریاست جمهوری تحولات سیاسی صورت بگیرد البته وردی نژاد به تازگی وارد نهاد شده اند و ما امیدوار هستیم که به زودی تحولاتی در تیم اطلاع رسانی دولت حاصل شود تا بدین وسیله دولت دوازدهم از ناکارآمدی خارج گردد. 

 

ناصری در رابطه با عدم موفقیت دولت در ارتباط با اقشار متفاوت جامعه خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این موضوع به شخصیت آقای روحانی باز می گردد. آقای روحانی سال های زیادی دبیر شورای امنیت ملی بودند و به دلیل تجربه زیاد امنیتی ملی و سیاسی خود بیشتر محافظه کار هستند و هرشخص دیگری هم جای ایشان بودند همین طور پوشیده و محتاط عمل می کردند و این مسئله طبیعی است اما در این بین باید رئیس جمهور بپذیرد زمانی که به این سمت رسیده اند باید پایگاه اجتماعی خود با مردم را مستحکم و قوی کنند.

 

مدیر عامل خبرگزاری ایرنا در دوره اصلاحات افزود: البته روحیه هرکسی متفاوت است و باید در نظر گرفت که آقای روحانی، روحیه حضور در صحنه های اجتماعی را ندارند و فقط  نهاد و معاونین و مشاورین ایشان می توانند این خلاء را پر کنند.
 

 

این فعال سیاسی در پاسخ به این مسئله که چرا اعضای دولت آقای روحانی همانند خود رئیس جمهور حاضر نیستند از عملکرد و همکارانشان دفاع کنند، گفت: در این مورد باید سخنگو و تیم اطلاع رسانی دولت برنامه داشته باشند. به عنوان مثال در دولت اصلاحات آقای رمضان زاده که سخنگو و دبیر هیئت دولت برای وزرا برنامه ریزی می کردند و وزرا را وادار به ارائه گزارشات هفتگی به خبرنگاران می کرد. در حال حاضر نیز سخنگوی دولت تنها گزارش جلسات هیئت دولت را ارائه می دهد و وزرا را واردار به ارائه گزارشات هفتگی به رسانه ها نمی کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر