کد خبر: 39635
A

تیلرسون: به دنبال گفت‌وگو برای تغییر در برجام هستیم

وزیر خارجه آمریکا با اعلام این‌که «کارگروه‌های تشکیل شده به دنبال گفت‌وگو با مقامات ایرانی در مورد حصول تغییر در برجام هستند»، گفت: مقامات این کشور با همتایان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی برای پاسخ به نگرانی‌های آمریکا در مورد توافق هسته‌ای ایران در این هفته دیدار کردند.

تیلرسون: به دنبال گفت‌وگو برای تغییر در برجام هستیم

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا، گفت: رییس‌جمهور نظر خود را به طور شفاف در مورد توافق هسته‌ای ایران و نقض‌هایی که این توافق دارد، اعلام کرده است و قصد دارد این مشکلات را رفع کند.

وی افزود: با همتایان اروپایی خود توافق کردیم تا در نهایت اتحادیه اروپا نگرانی‌های ما را در مورد بخش‌هایی که توافق هسته‌ای ایران نقص دارد را به آن توجه کند و مکانیزمی برای حل این نواقص ایجاد کنیم.

تیلرسون پیشتر اعلام کرده بود که کارگروهی برای رفع نواقص برجام در اوایل هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد.

وی گفت: واشنگتن به دنبال راهی است تا در نهایت مقامات ایرانی نیز به آن راضی شوند.

مقامات ایرانی همواره اعلام کرده‌اند که مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان‌پذیر نیست و هرگونه تغییری در این توافق بین‌المللی نقض آن محسوب می‌شود.

تیلرسون پس از گفت‌وگو با همتای لهستانی خود در ورشو، افزود: کارگروه‌ها هم‌اکنون دیدارهایی را برای توافق بر روی حصول تغییر در نواقصی که در برجام وجود دارد آغاز کردند و در حال بررسی آن هستند که چگونه با مقامات ایرانی در این باره گفت‌وگو کنند.

تیلرسون همچنین ادامه داد: سیاست دولت ترامپ در مورد ایران بسیار گسترده‌تر از رفع نگرانی‌های موجود در مورد توافق هسته‌ای این کشور است.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان، گفت: آمریکا نگرانی‌های بزرگ‌تر و ضروری‌تری در رابطه با اقدامات بدخواهانه ایران در خاورمیانه دارد.

او گفت که آمریکا تلاش می‌کند تا با همکاری اروپا به این نگرانی‌ها پاسخ دهد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر