کد خبر: 39664
A

درخواست یک نماینده از سخنگوی شورای نگهبان؛ صریح بگویید پول توجیبی کدام مسئول 50 یا 100 میلیارد است

سخنگوی فراکسیون امید گفت: این دغدغه میان نمایندگان وجود دارد که اگر با بودجه شورای نگهبان مخالفت کنند دوره بعد تایید صلاحیتشان با مشکل روبرو می شود.

درخواست یک نماینده از سخنگوی شورای نگهبان؛ صریح بگویید پول توجیبی کدام مسئول 50 یا 100 میلیارد است

دیده بان ایران: بهرام پارسایی نماینده شیراز و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه «بودجه شورای نگهبان از پول تو جیبی برخی مسئولین کمتر است» تصریح کرد: صراحتا اعلام کنند که پول تو جیبی کدام مسئول بیش از بودجه شورای نگهبان است تا ما هم که نمی‌دانیم، بدانیم.

سخنگوی فراکسیون امید در پاسخ به اینکه آیا این صحبت ها موجب بدبینی مردم نمی شود، خاطرنشان کرد: بدبینی در حال حاضر وجود دارد و ذهنیت مردم این است که فساد به صورت گسترده وجود دارد. منتها این حرفها از سوی کسانی که از ارکان نظام هستند می تواند مردم را نگرانتر کند.

پارسایی تاکید کرد: اگر این صحبت ها در خصوص پول تو جیبی مسئولین هست شفاف بگویند که فلان مسئول پول تو جیبی‌اش 50 میلیارد یا 100 میلیارد تومان است تا من نماینده هم بدانم در جیب مسئولین چه می گذرد.

وی یادآور شد: اگر بودجه ای برای شورای نگهبان به منظور نظارت بر انتخابات دیده شده با توجه به اینکه در سال 97 انتخاباتی برگزار نمی‌شود، باید این بودجه در مجلس اصلاح شود. امسال ما کسری بودجه داریم و در حوزه‌های عمرانی نگران هستیم. با توجه به بدهکاری‌های گذشته، دولت در حال حاضر حدود 700 یا 800 میلیارد تومان بدهی دارد و اوراق مشارکت و اسناد خزانه نیز موجب می‌شود که بدهی افزایش پیدا کند. باید یک جاهایی بودجه را کم کرد تا بدهکاری دولت کمتر شود و کم شدن بدهکاری های دولت خدمت به این کشور و این مردم و این نظام است.

این نماینده مجلس افزود: در حالی که انتخاباتی در سال 97 برگزار نمی شود؛ طبیعی است که نماینده‌ها نباید اجازه دهند بودجه ای برای نظارت بر انتخابات تصویب شود.

پارسایی تصریح کرد: اما مشکل جامعه ما این است که استقلال از مسئولین مخصوصا نماینده ها گرفته شده است و این دغدغه وجود دارد که اگر با بودجه شورای نگهبان مخالفت کنند دوره بعد تایید صلاحیتشان با مشکل روبرو می شوند. به نظر من ایرادات در سیستم های تقنینی و نظارتی ما وجود دارد و یکسری از محافظه کاری ها اجازه نمی دهد که همه به سمتی بروند که به تمام معنی از حقوق مردم دفاع کنند.

وی با اشاره به اظهارات نوبخت مبنی بر اینکه "اینقدر مجلس به شورای نگهبان بودجه اضافه کنند که از پول تو جیبی هم بیشتر شود"، گفت: جو مجلس به شکلی نیست که بخواهد بودجه شورای نگهبان را افزایش دهد.

این عضو کمیسیون اصل 90 ادامه داد: نمی دانم در کمیسیون تلفیق چه کارهایی بر روی بودجه انجام شده است معمولا اگر قرار باشد تغییراتی بر روی بودجه صورت گیرد مقدماتش در کمیسیون تلفیق است اما دغدغه اصلی نمایندگان مجلس مشکلات معیشتی، اقتصاد مردم و بیکاری جوانان است.

پارسایی خاطرنشان کرد: اگر مجلس بخواهد همتی کند و از صندوق ذخیره ارزی یا هر جای دیگری برداشت شود باید کمک شود تا حق و حقوق مردم و نیازهای مردم مرتفع شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر