کد خبر: 39737
A

دکتر جهانگیری وارد استان یزد شد/ اشتغال و معیشت مردم از اولویت های دولت است

معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بهره برداری از چند طرح صنعتی،معدنی و نیروگاهی وارد استان یزد شد.

دکتر جهانگیری وارد استان یزد شد/ اشتغال و معیشت مردم از اولویت های دولت است

دیده بان ایران: دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (شنبه) پس از ورود به فرودگاه یزد از سوی استاندار و جمعی از مدیران ارشد استانی مورد استقبال قرار گرفت. 

معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر طرح تولید فولاد یک میلیون تنی و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی چادر ملو را افتتاح کند.

افتتاح نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی، افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 484 مگاواتی تابان و شرکت در نشست شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر یکروزه خواهد بود.

گفتنی است وزرای نیرو،‌دادگستری،‌ صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سفر همراه معان اول رییس جمهور هستند.

معاون اول رییس جمهور همچنین در بدو ورود به فردگاه یزد در گفتگو با خبرنگاران مردم استان یزد را مردمی سخت کوش و پشتوانه ای عظیم برای انقلاب توصیف کرد و گفت: مردم این استان هم در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هم پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران، پشتوانه ای برای کشور بوده اند. 

دکتر جهانگیری استان یزد را از کانون های اصلی توسعه کشور برشمرد و با بیان اینکه این استان استعداد بینظیری در بخش معادن فلزی و غیر فلزی دارد، افزود: بخش صنعت استان یزد با اتکا به بخش خصوصی از پیشرفت های بسیار خوبی برخوردار بوده است البته محدودیت هایی نیز نظیر محدودیت منابع آب وجود دارد که باید برای این مسئله فکری شود.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک ایام دهه مبارک فجر به مردم استان یزد خاطر نشان کرد: در این سفر چند واحد بزرگ صنعتی و نیروگاهی افتتاح خواهد شد و سپس در جلسه شورای ادار ی استان، مسائل اصلی را با مدیران استان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه شهر یزد بعنوان یک اثر جهانی به ثبت رسیده است،‌ این رویداد را یک افتخار بزرگ برای کشور دانست و با تاکید بر اینکه باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم گفت : در این سفر از بافت شهری یزد بازدید خواهیم کرد و امیدوارم بتوانیم برای توسعه این مناطق برنامه ریزی کنیم. 

معاون اول رییس جمهور تصریح کرد: مردم ایران باید بدانند که ایران یکی از کانون های اصلی توسعه است و علاقمندان زیادی چه در داخل کشور چه در خارج از کشور هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی سرمایه گذاری در ایران را آغاز کرده اند و در همین یکی دو هفته اخیر طرح هایی که توسط رییس جمهور و معاون اول وی به بهره برداری رسیده،‌ برای یک کشور در یک دوره کوتاه افتخار آمیز است. 

وی ادامه داد: در همین مدت کوتاه بیش از 15 هزار میلیارد تومان طرح صنعتی فقط در 2 ـ 3 استان افتتاح شده که البته همین شتاب در بقیه استان های کشور نیز وجود دارد و سرعت فعالیت در سطح کشور افزایش پیدا کرده است. 

دکتر جهانگیری با بیان اینکه دغدغه های مختلف مردم نظیر گرانی، اشتغال ،‌آب و محیط زیست در دستور کار دولت قرار دارد گفت: دولت بصورت جدی به این مسائل می پردازد . 

معاون اول رییس جمهور افزود: مسئله اشتغال‌، معیشت و رفاه مردم جزو اولویت های دولت است و دولت با جدیت این مسائل را پیگیری می کند که یکی پس از دیگری مرتفع شده و آثار آن نیز آشکار خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر