کد خبر: 39757
A
کنعانی مقدم در گفت و گو با دیده بان ایران:

گفتمان اصولگرایان در انتخابات با مطالبات مردم فاصله داشت/ احمدی نژاد پدیده ای است که هرگونه چسبندگی و یا اتصال به آن می تواند مخرب باشد و تنها راه کنترل، "بایکوت کردن" وی است

دبیرکل حزب سبز در خصوص برخورد اصولگرایان با پدیده ای تحت عنوان احمدی نژاد تصریح کرد: این پدیده به گونه ای است که هرگونه چسبندگی و یا اتصال به آن می تواند مخرب باشد و تنها راه کنترل، "بایکوت کردن" وی است و جداشدن عملی، ایدئولوژیکی و فکری با آقای احمدی نژاد و طیف ایشان است.

گفتمان اصولگرایان در انتخابات با مطالبات مردم فاصله داشت/ احمدی نژاد پدیده ای است که هرگونه چسبندگی و یا اتصال به آن می تواند مخرب باشد و تنها راه کنترل، "بایکوت کردن" وی است
دیده بان ایرانسپیده اجلالی: اصولگرایان تلاش می‌کنند که با استفاده از ابزار جمنا برای انتخابات مجلس آتی یک فهرست واحد ارائه کنند اما فعالیت‌های قالیباف و رئیسی نشان می‌دهد که اردوگاه اصولگرایی در انتخابات ۹۸ حداقل سه فهرست خواهد داشت.

 

قالیباف تنها اصولگرایی نیست که با جمنا موازی کاری می‌کند. سفرهای استانی و سخنرانی‌های با تم انتخابات رئیسی نیز حکایت از ورود او به عرصه انتخابات مجلس دارد. پیش از این گمانه‌زنی‌هایی نیز در مورد احتمال سرلیستی او در انتخابات مجلس شده بود. گمانه زنی‌هایی که چندان جدی به نظر نمی‌رسد یا حداقل هنوز مورد اجماع قرار نگرفته است. 

 

در راستای همین امر و دلایل شکست اصولگرایان در انتخابات اخیر حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: اگر بخواهیم دلایل شکست اصولگرایان را بررسی نماییم؛ این مبحث در چند محور قابل بحث و تامل است. گفتمانی که اصولگرایان در جریان انتخابات دنبال می کردند در واقع با مطالبات مردم فاصله پیدا کرده بود و این گفتمان در قالب مطالبات سیاسی بیان می شد تا مطالبات به روز مردم. 

 

 

وی ادامه داد: دومین مورد این است که جبهه اصولگرایی نتوانست یک کادر رهبری منسجم و یک ساختار و سازمان رای منسجم را جهت جذب آرای خاکستری ایجاد نماید که همین مسئله باعث شد که کف رای برای اصولگرایان(16-17 میلیون رای) در انتخابات بر این طیف سیاسی حاصل شود و درحقیقت نتوانند آنطور که باید در انتخابات حاضر شده و نتیجه بگیرند. 

 

 

کنعانی مقدم در رابطه با راهکارها و برنامه های اصولگرایان بیان کرد: یکی از این راهکارها، بحث وحدت و انسجام سازمانی، ائتلاف سیاسی همه گروه ها و شخصیت ها و احزاب اصولگرایان است. همچنین می توان به ایجاد یک ساختار حزبی تشکیلاتی، کادر رهبری و در نهایت کادرسازی جهت آماده سازی افراد برای پذیرفتن سمت های مهم مانند ریاست جمهوری  اشاره کرد. علاوه بر این مسائل اصولگرایان لازم است گفتمان خود را درچهارچوب حقوق و مطالبات مردم  تنظیم نمایند(مطالبات سیاسی، جناحی و حزبی خود را تنها در گفتمان های خود مدنظر قرار ندهند.)

 

وی در خصوص برخورد اصولگرایان با پدیده ای تحت عنوان احمدی نژاد تصریح کرد: این پدیده به گونه ای است که هرگونه چسبندگی و یا اتصال به آن می تواند مخرب باشد و تنها راه کنترل، "بایکوت کردن" وی است و جداشدن عملی، ایدئولوژیکی و فکری با آقای احمدی نژاد و طیف ایشان است. 

 

کنعانی مقدم در مورد فعالیت های اخیر آقای قالیباف و ارتباط این فعالیت ها با انتخابات پیش رو فعالیت وی اظهار کرد: رجال سیاسی که خود را اصولگرا می دانند، یک تفکر  تکلیف گرایانه دارند به طوری که تا زمانی که احساس تکلیف می کنند، در صحنه حضور دارند.

 

وی در پاسخ به این مسئله که قالیباف اعلام داشته که نواصول گرایی را وارد عرصه انتخابات خواهند نمود. آیا این عامل می تواند باعث پیروزی وی در انتخابات پیش رو باشد یا خیر گفت: در این مورد باید عقبه سیاسی او را بررسی نمود. باید دید که عقبه سیاسی او تغییر دراین نوع تاکتیک یا استراتژی را می پذیرد یا خیر. اگر آنها این نوع تغییر را بپذیرند، آقای قالیباف می تواند حرفی برای گفتن در انتخابات آینده داشته باشد و در غیر این صورت آقای قالیباف با اتکا به نواصولگرایی نمی تواند با موفقیت در انتخابات پیش رو حاضر شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر