کد خبر: 39897
A

نمایندگان گرگان؛ دور از مردم، بیگانه با رسانه‌ها

نکته مهم این است که ازجمله مشکلات مهم استان گلستان در بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی است و هر دو نماینده می‌توانند چالش‌های این بخش‌ها را به خوبی هم در مجلس و هم در کمیسیون‌های مربوطه با دلایل و مستندات ارائه کنند و به درد مردم گلستان برسند، اما عملاً عملکرد قابل عنوانی از سوی آنها دیده نمی‌شود.

نمایندگان گرگان؛ دور از مردم، بیگانه با رسانه‌ها
نمایندگان گرگان در مجلس شورای اسلامی علیرغم اینکه در دو کمیسیون مهم مجلس قرار دارند و باتوجه به اینکه در مرکز استان گلستان مشکلات بسیاری را در بخشهای کشاورزی، آب و منابع طبیعی و اعتبارات داریم اما آنها در 18 ماه گذشته، دور از مردم و بیگانه با رسانه‌ها فعالیت دارند.
 
رسانه‌ها بعنوان رکن چهارم دموکراسی نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به جامعه دارند، اهمیت خبر و دانستن اینکه چه وقایع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در منطقه، کشور، استان، شهرستان، شهر و حتی در بخشداری‌ها و دهیاری‌ها رخ می‌دهد تا حدی مهم است که ساکنان این مناطق هر روز و به دفعات زیاد از یکدیگر می‌پرسند: چه خبر؟
 
افکار عمومی همواره نیاز به اطلاعات و آگاهی دارند و این حق طبیعی  آنهاست که درباره اوضاع منطقه خود بپرسند، مطالبه‌گری کنند و بدانند.
 
معمولاً در سراسر دنیا در فواصل زمانی معین و در زمان‌های حساس، نشست هایی از سوی مدیران، شهرداران، نمایندگان و رؤسای جمهور با رسانه‌ها برگزار می‌شود و مطالب عنوان‌شده در این جلسات همواره مورد تعقیب افکار عمومی قرار می‌گیرد.
همین امروز حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نشستی چند ساعته را با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در تهران داشتند و به تمامی سؤالات آنها پاسخ دهند، این وقت‌گذاری هم برای رسانه‌ها و هم برای مردم و مسئولان مهم است و شمار زیادی از مردم پای رادیو و تلویزیون نوشتند یا از طریق فضای مجاری، پرسش و پاسخ‌ها را دنبال کردند.
 
در استان‌ها نیز معمولاً نشست خبری استاندار و نمایندگان مجلس با رسانه‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، در استان گلستان با توجه به اینکه دارای مشکلات زیادی بویژه در اشتغال جوانان، مرزنشینان، زباله، کشاورزی، شبکه‌های فرسوده آب، سیل‌های مکرر و بحث گردشگری است و نیاز به اعتبارات در این زمینه‌ها دارند، اما خبری از نشست قابل قبول نمایندگان مجلس با اصحاب رسانه نیست. 
در این زمینه باید بطور ویژه نقدی بر عملکرد «گریز از رسانه» نمایندگان گرگان یعنی آقایان دکتر نورمحمد تربتی‌نژاد عضو کمسیون کشاورزی و مهندس نبی هزارجریبی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم داشته باشیم که هر دوی آنها با گرایش سیاسی اصلاح‌طلب از لیست امید وارد خانه ملت شدند.
 
هیچکدام از این عزیزان در 18 ماه گذشته حتی یک کنفرانس خبری برگزار نکردند و حتی باید نمره پاسخگویی آنها به سؤالات و تلفن خبرنگاران را «صفر» اعلام کنیم.
این عدم ارتباط با رسانه‌ها بطور طبیعی محل سؤالات فراوان است؛ اینکه آیا آنها عملکردی ندارند؟ اینکه قرار است کارهایی دور از چشم مردم انجام دهند؟ اینکه نمی‌خواهند با مردم روراست باشند؟ اینکه آیا رسانه‌ها را مخل عملکرد خود دانسته و از اینکه رسانه‌ها آنها را به چالش بکشند واهمه دارند؟ و یا اینکه می‌خواهند بگویند وقت ندارند؟ در حالیکه برای جلسات حزبی و گروهی خود وقت دارند!
 
نکته مهم این است که ازجمله مشکلات مهم استان گلستان در بخش کشاورزی، آب و منابع طبیعی است و هر دو نماینده می‌توانند چالش‌های این بخش‌ها را به خوبی هم در مجلس و هم در کمیسیون‌های مربوطه با دلایل و مستندات ارائه کنند و به درد مردم گلستان برسند، اما عملاً عملکرد قابل عنوانی از سوی آنها دیده نمی‌شود.
 
رسانه‌ها از نمایندگان مجلس خود انتظار دارند که پاسخگوی سؤالات آنها باشند، در فواصل زمانی معین نشست‌هایی را با اصحاب رسانه برگزار کنند، باتوجه به اینکه شهرستان گرگان مرکز استان گلستان و محل رفت و آمدهای همیشگی مسئولان و نمایندگان داخلی و خارجی است، لذا شایسته است که نمایندگان مردم این شهرستان در خانه ملت که با رأی اعتماد مردم وارد مجلس شده‌اند، به رسانه‌ها که چشم، گوش و زبان افکار عمومی و در واقع پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، اعتماد کرده و آنها را در کنار خود ببینند.
گزارش:ابراهیم حاتمی خبرنگارپارلمانی خبرگزاری دیده بان ایران

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر