کد خبر: 39989
A

ذوالقدر: ۷۰ درصد باغات و ۹۰ درصد چنارهای خیابان ولی عصر نابود شده اند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: ۵ هزار هکتار از باغات تهران با اجرای مصوبه برج _ باغ نابود و تخریب و سرانه فضای سبز به شدت کاهش یافت.

ذوالقدر: ۷۰ درصد باغات و ۹۰ درصد چنارهای خیابان ولی عصر نابود شده اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سیده فاطمه ذوالقدر از نابودی 70 درصد باغات تهران و 90 درصد چنارهای خیابان ولیعصر انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بخش عمده باغات تهران که ریه های تنفسی شهر محسوب می شدند به دلیل  پهنه بندی های اشتباه، تغییر کاربری ها و مصوبه ناکارآمد برج و باغ نابود شدند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با اجرای مصوبه برج و باغ نه تنها باغات تهران حفظ نشد بلکه بخش عمده باغات به ویژه در شمال و غرب تهران نابود شدند، افزود: اجرای این مصوبه علاوه بر تشدید آلودگی موجب افزایش تراکم وتبدیل باغات به برج و ساختمان های بلند شد.
 
وی با تاکید بر لزوم لغو مصوبه برج و باغ، تصریح کرد: 5 هزار هکتار از باغات تهران با اجرای این مصوبه نابود و تخریب و سرانه فضای سبز به شدت کاهش یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در جریان بررسی برنامه ششم توسعه پیشنهاد ساخت و ساز در 30 درصد باغات ارایه شد که خوشبختانه با مخالفت رو به رو شد، هر چند در مصوبه برج و باغ بر ساخت و ساز در 30 درصد از مساحت باغ تاکید شده اما بیش از این میزان ساخت و ساز انجام شد البته بر اساس مصوبه برنامه ششم مقرر شده ممنوعیت جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه به بهانه از بین رفتن بخشی از درختان که در برخی موارد به صورت عمدی توسط پیمانکاران انجام می شود اعمال شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم، با تاکید بر ضرورت حفاظت از باغات و شناسنامه دار کردن درختان پایتخت، گفت: صیانت از باغات و درختان و افزایش سرانه فضای سبز یکی از راهکارهای اصولی کاهش آلایندگی هوای پایتخت است.

عضو مجمع نمایندگان تهران بر لزوم نظارت بیشتر شورای شهر بر ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: انتظار داریم دولت برای حفاظت از باغات نظارت مناسبی بر اجرای مصوبه برنامه ششم مبنی بر ممنوعیت ساخت و ساز بنا در باغات داشته باشد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر