کد خبر: 40063
A

ادعاهای بی اساس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره ایران

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که اگر ایران به ادامه حملاتش علیه این رژیم ادامه دهد به آن درسی می‌دهیم که فراموش نخواهد کرد.

ادعاهای بی اساس وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی درباره ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از ایسنا، یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه سعودی ایلاف چاپ لندن در پاسخ به این سوال که با سرنگون شدن جنگنده F16 اسرائیل طرف مقابل معتقد است که قواعد بازی در آسمان سوریه را تغییر داده است، نظر شما چیست، گفت: قواعد بازی در سوریه تغییر نیافته است و این بار اول نیست که سوریه جنگنده‌های اسرائیل را مورد هدف قرار می دهد و اسرائیل از سیطره‌اش بر آسمان منطقه محافظت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به دلیل انتقال سلاح به حزب‌الله ممکن است تنش‌ها در شمال تشدید شود ، مدعی شد: اسرائیل همانند گروه‌های معارض سوریه نیست و اگر ایران به تهدیدات و حملاتش از سوریه به اسرائیل ادامه دهد به آن درسی خواهیم داد که تا ابد فراموش نکند.

وی افزود: اسرائیل قصد ندارد که تنش را تشدید کند اما همانند دیشب به اجرای خطوط قرمز ادامه خواهد داد، اسرائیل اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد که ایران در سوریه مستقر شود و حاکمیت آن را نقض کند و سلاح پیشرفته به حزب‌الله انتقال دهد و یا در لبنان موشک بسازد.

کاتس در پاسخ به این سوال که بشاراسد تهدید کرد و تهدیدش را اجرایی کرد، آیا این کار را به اراده خودش انجام داد و یا ایران در پشت قضیه بود، مدعی شد: ایران خطوط قرمز را نقض کرد و با آتش بازی می‌کند. ارتش سوریه که به برنامه‌های ایران پیوسته است اگر به همکاری خود با ایران ادامه دهد و اجازه دهد که ایران در خاک سوریه مستقر شود، خود را زیر آتش خواهد دید. ایرانی‌ها آماده‌اند تا آخرین نفر از سوریه، لبنان و فلسطین با اسرائیل بجنگند اما هزینه آن را نیز خواهند داد.

وی مدعی شد: رهبران ایران باید به ملت ایران توضیح دهند که چرا آماده‌اند تا در خارج از مرزها جان‌های سربازانشان را فدا کنند همانگونه که اخیرا در سوریه اتفاق افتاد و چرا آماده‌اند که اموال ملت ایران را در راه  حمایت از تروریست‌ها در خاورمیانه هدر بدهند به جای اینکه آن را برای رفاه ملت ایران به کار گیرند.

وزیر اطلاعات اسرائیل در پاسخ به این سوال که آیا پس از سقوط جنگنده اسرائیلی احساس کردید که ایران و سوریه تمایل به تشدید تنش داشته باشند، مدعی شد: اسرائیل بارها گفته است که حضور نظامی ایران در سوریه عامل بی‌ثباتی و منبع تنش است و  حضور و عملیات نظامی ایران در سوریه نه تنها برای اسرائیل بلکه تهدیدی برای ثبات تمام منطقه است.

وی مدعی شد: مبارزه با نفوذ و تجاوز ایران در منطقه باید در سوریه نیز انجام شود و تمام سازمان های منطقه و جامعه بین‌المللی و تمام کسانی که خواهان ثبات هستند باید با حضور نظامی ایران در سوریه و کمک‌های آن از حزب‌الله در لبنان مقابله کنند. فعالیت‌های منفی ایران و نیروهای وابسته به آن در سوریه بیش از چیزی که برخی‌ها تصور می کنند، سریع است. به همین دلیل نبرد را باید از چند بعد سیاسی، اقتصادی و عملیات مقابله با حضور ایران در سوریه و منطقه مدیریت کرد.

به گزارش ایسنا، کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی یکشنبه شب در گزارشی مدعی شد که اسرائیل پیام‌های شدیدالحن را از طریق کانال‌های دیپلماتیک اروپایی در روزهای اخیر به تهران انتقال داده و نسبت به فعالیت‌های ادعایی این کشور در سوریه هشدار داده است.

این شبکه تلویزیونی به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی همچنین گزارش داد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این پیام‌ها را در گفت‌وگوهایی متعدد با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، امانوئل مکرون رییس‌جمهور فرانسه و ترزا می نخست‌وزیر انگلیس منتقل کرده است.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز شنبه در واکنش به ادعاها و سخن پراکنی های مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص تجاوز چندین باره جنگنده های آن رژیم به خاک سوریه و سرنگونی یک فروند از آنها توسط پدافند هوایی ارتش سوریه اظهار  کرد: دولت و ارتش سوریه به عنوان یک کشور مستقل حق دفاع مشروع از تمامیت ارضی و مقابله با هر نوع تجاوز خارجی را داراست و رژیم صهیونیستی نمی تواند با فرافکنی و دروغ پردازی های همیشگی که همزاد این رژیم نامشروع است، بر تجاوزات و جنایات خود علیه ملت های مسلمان منطقه سرپوش بگذارد.

قاسمی تصریح کرد: ادعای پرواز پهپاد ایرانی و نیز دخالت ایران در سرنگونی جنگنده متجاوز صهیونیستی مضحک تر از آن است که بدان پرداخته شود، چرا که جمهوری اسلامی ایران اساسا حضوری مستشاری در سوریه آن‌هم به درخواست دولت مشروع و قانونی آن کشور دارد.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در پاسخ به سوال ایسنا درباره حمله رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: این یک ظلم آشکار است که به مردم سوریه وارد کرده است و سوریه هم تصمیم گرفت معادله یک طرفه بزن در رو را تغییر دهد و یک حادثه جاویدی را در منطقه رقم بزند که منجر به شادی و پخش شیرینی در بین مردم سوریه شد و جا دارد به مردم سوریه این مقاومت را تبریک بگوییم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر