کد خبر: 40203
A

در جلسه ارزیابی تهدیدهای جهانی سنای آمریکا درباره ایران چه گفته شد؟

بخشی از گزارشی که مدیران جامعه اطلاعاتی آمریکا در نشست سالانه «ارزیابی تهدیدهای جهانی» که در کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا برگزار شد درباره ایران بود.

در جلسه ارزیابی تهدیدهای جهانی سنای آمریکا درباره ایران چه گفته شد؟

دیده بان ایران- دانیل کوتز مدیر اطلاعات ملی(Director of National Intelligence)، مایکل پمپئو مدیر آژانس مرکزی اطلاعات (CIA)، مایکل راجرز مدیر آژانس امنیت ملی (NSA) ژنرال رابرت اشلی مدیر آژانس اطلاعات دفاعی (Defense Intelligence Agency)، کریس رِی رئیس اداره تحقیقات فدرال (FBI) و رابرت کاردیلو مدیر آژانس ملی اطلاعات مکانی (ان‌جی‌اِی ـ National Geospatial-Intelligence Agency) آمریکا در نشست سنا حضور داشتند.

مهمترین مواردی که به عنوان تهدیدات ایران علیه آمریکا در این نشست توسط دانیل کوتز مدیر اطلاعات ملی آمریکا در کمیته اطلاعاتی سنای این کشور قرائت شد به شرح ذیل است. این موارد تقریبا خلاصه و جمع بندی مواردی است که نسخه مبسوط آن یک روز قبل از این نشست در گزارش 28 صفحه ای جامعه اطلاعاتی آمریکا منتشر شده بود.

 آمریکا در معرض حملات مجموعه هایی قرار گرفته است که از فضای سایبری برای نفوذ مجازی به هر فعالیتی در آمریکا استفاده می کنند. از شرکت های آمریکایی گرفته تا دولت فدرال و دولت های ایالتی و محلی، آمریکا در معرض خطر حملات سایبری روزمره قرار دارند. بیشترین تهدیدات از جانب روسیه، چین و ایران و کره شمالی احساس می شود

 ایران نیز همچنان تلاش خواهد کرد به منظور جاسوسی و تدارک مقدمات حملات سایبری آینده، به شبکه های آمریکا و دیگر شبکه های مشترک نفوذ کند.

 اجرایی شدن برجام، زمان کافی ایران را برای توسعه یک سلاح هسته ای از چند ما به حدود یکسال افزایش می دهد؛ مشروط بر اینکه ایران همچنان به تعهدات خود در چارچوب برجام پایبند باشد.

 خطر تروریسم برای آمریکا جدی است و این شامل داعش، القاعده، حزب الله لبنان و دیگر سازمان های تروریستی مرتبط و نیز فعالیت های مورد حمایت دولت ایران می شود.

 ایران همچنان مهمترین دولت حامی تروریسم و از دشمنان و رقبای ما در خاور میانه به ویژه عراق، سوریه و یمن باقی خواهد ماند.

 ایران به تلاش برای گسترش نفوذ منطقه ای خود ادامه خواهد داد و از جنگ علیه داعش برای تقویت مشارکت ها و همکاری خود استفاده خواهد کرد.

 ایران همچنین از دستاوردهای میدان های نبرد برای دستیابی به توافقنامه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی استفاده خواهد کرد.

 ایران بزرگترین نیروی موشکی بالستیک منطقه خاور میانه را در اختیار دارد و به توسعه توانمندی های نظامی خود که نیروهای آمریکا و متحدانش را در منطقه تهدید می کنند، ادامه خواهد داد.

 نیروهای زمینی و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با شیوه های تعاملی غیرحرفه ای خود همچنان تهدیدی علیه عملیات دریایی آمریکا و متحدانش در خلیج فارس محسوب می شوند.

 حزب الله لبنان با حمایت ایران هزاران جنگجو را در سوریه مستقر کرده است و با جهت دادن به دیگر گروههای تروریستی و ستیزه جو باعث بی ثباتی منطقه ای شده است.

 رفتار تحریک آمیز ایران، همچنانکه ما همین هفته در شمال اسرائیل شاهد بودیم، باعث افزایش احتمال وخامت اوضاع شده است.

 چالش های سیاسی و اجتماعی که زمینه ساز ظهور داعش بودند، کماکان ادامه خواهند داشت و ایران از این چالش ها برای تعمیق نفوذ خود بر ارتش و عناصر امنیتی عراق و نیز دستگاه های سیاسی و دیپلماتیک این کشور استفاده خواهد کرد.

 جنگ در یمن بین حوثی های مورد حمایت ایران و ائتلاف تحت امر سعودی احتمالا وخیم تر خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر