کد خبر: 40251
A

کنایه یک اصولگرا به عملکرد شهردار تهران؛ نجفی فرق بین لودر و بولدوزر را نمی‌داند

ناصر ایمانی تحلیلگر سیاسی اصولگرا درباره عملکرد چندماهه شهردار تهران معتقد است: شورای شهر تهران باید دست به یک انتخاب بزرگ بزند. یا اینکه اصرار بورزد بر انتخابی که داشته، ولو اینکه بداند، انتخابش، صحیح نبوده تا شأن و پرستیژش آسیب نبیند؛ یا اینکه به منافع مردم تهران توجه کند و بلافاصله اقدام به تغییر شهردار تهران کند.

کنایه یک اصولگرا به عملکرد شهردار تهران؛ نجفی فرق بین لودر و بولدوزر را نمی‌داند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به بالا گرفتن انتقادات از عملکرد شهردار اصلاح طلب تهران، گفت: مسائل درونی اصلاح طلبان و اختلافات شان مورد بحث نیست؛ بحث بر سر اداره شهر تهران است؛ جدای از اینکه چه کسی شهردار است، بایستی دید اداره شهر تهران چگونه بوده است؟ آیا شهر تهران می تواند توسط شهردار فعلی اداره بشود یا خیر؟ ایشان توانایی شهر تهران را با همه مشکلات، دارد یا خیر؟ حالا اینکه شهردار متعلق به چه جریانی است، بحث دیگری است. آقای نجفی را باید از بعد شهردار تهران نگاه کرد.
 
وی در ادامه افزود: خود شورای شهر به عنوان افرادی که مسئولیت اصلی بر عهده آنان است و شهردار را انتخاب کردند، باید بدانند که خیر یا شر عملکرد شهردار به آنها بازمی گردد؛ باید از شورای شهر در خصوص عملکرد اجرایی شش ماه گذشته آقای نجفی، پرسش شود. بایستی دید این عملکرد مورد رضایت آنها هست یا خیر،  شورای شهر آقای نجفی را در اندازه ای می بینند که تا سه چهار سال آینده -حداقل تا پایان همین شورا- شهردار تهران بماند و این شهر را خوب اداره کند؟ آنها مسئولیت دارند در قبال شهرداری که انتخاب کرده اند. معتقدم که نظر شورای شهر هم نظر مثبتی نیست.
 
این تحلیلگر مسائل سیاسی در خصوص اعتراض و انتقاد برخی از اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار تهران، اظهار داشت:شورای شهری‌ها در مجموع از عملکرد آقای نجفی راضی نیستند. معتقدم شورای شهر اصلاح طلب بایستی این جسارت را داشته باشد که اگر می بیند بین منافع جناحی و منافع شهر تهران و مردم، یکی را باید انتخاب کنند، حتما مردم را انتخاب کنند؛ از ضعف های مدیر اجرایی اصلاح طلبی که خودشان انتخاب کرده اند، چشم پوشی نکنند. اگر به این نتیجه رسیدند که انتخابشان ناصحیح بوده است، آن چیزی که مردم را بیشتر جذب شورای شهر خواهد کرد، اعتراف به خطا و جبران آن است؛ نه اینکه بیایند و مماشات کنند و دنبال سیاسی کاری باشند تا ضعف خود را در انتخاب شهردار ناکارآمد، کتمان کنند.
 
ایمانی در ادامه افزود: این نکته از قبل هم قابل پیش بینی بود و این انتقاد به شورای شهر تهران وارد است که اگر می خواستند فردی را به عنوان شهردار تهران انتخاب کنند، اولین شرایطی را که بایستی لحاظ می کردند، این بود که بررسی می کردند که فرد تا چه میزان توانایی کار اجرایی دارد. متأسفانه آقای نجفی این توانایی را در زمینه کاری خود ندارد هرچند که ایشان در زمینه های دیگر، صاحب نظر هستند اما در زمینه اجرایی، سابقه کاری ندارند. اشکالی به شورای شهر تهران وارد نیست که چرا فردی اصلاح طلب را انتخاب کرده اند، حق شان بود اما، اصلاح طلبی را انتخاب می کردند که حداقل شرایط را برای شهردار تهران شدن، داشته باشد. از طرف دیگر، مشکل بزرگ شورای شهر برای انتخاب شهردار این بود که شهرداری را باید انتخاب می کردند که جای آقای قالیباف بشیند. آقای قالیباف به اذعان اصلاح طلب و اصولگرا یک مدیر اجرایی بسیار قوی است. انتخاب جایگزین برای آقای قالیباف چه از میان اصولگرایان و چه از میان اصلاح طلبان، کار بسیار سختی است. به همین علت شورای شهر تهران حق داد. اما این هم قابل پذیرش نیست که فردی را انتخاب کنند که اصلا سابقه کار اجرایی ندارد. این را به دوستان به شوخی می گفتم، آقای نجفی فرق بین لودر و بولدوزر را نمی داند.
 
ایمانی در پایان خاطر نشان کرد: شورای شهر تهران باید دست به یک انتخاب بزرگ بزند. یا اینکه اصرار بورزد بر انتخابی که داشته، ولو اینکه بداند، انتخابش، صحیح نبوده تا شأن و پرستیژش آسیب نبیند؛ یا اینکه به منافع مردم تهران توجه کند و بلافاصله اقدام به تغییر شهردار تهران کند. البته در این خصوص صحبت های جدی ای در شورای شهر هم مطرح است و حتی نام افرادی هم مطرح شده است. امیدواریم اگر شورای شهر به این نتیجه رسید که آقای نجفی نمی تواند این راه را تا چهار سال آینده ادامه دهد  زمان را برای اقدام بعدی و شهردار جایگزین، به بطالت نگذرانند. شورای محترم شهر، فردی را جایگزین ایشان خواهد کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر