کد خبر: 40401
A

سعید مرتضوی: نه حکم قطعی به من ابلاغ شده و نه از اجرای احکام به من چیزی ابلاغ شده است/ خبر بازداشتم را تکذیب می‌کنم/ درخواست ماده 477 می‌کنم

اوایل آذرماه بود که وکیل اولیای دم مرحوم روح الامینی از قربانیان فاجعه کهریزک خبر داد که سعید مرتضوی قاضی مخلوع به دو سال حبس محکوم شده است. حالا اخبار ضد و نقیضی از به زندان رفتنش منتشر شده است. موضوعی که سعید مرتضوی در گفت و گو با «اعتمادآنلاین» آن را تکذیب کرد و گفت علاوه بر اعاده دادرسی درخواست ماده 477 هم کرده است.

سعید مرتضوی: نه حکم قطعی به من ابلاغ شده و نه از اجرای احکام به من چیزی ابلاغ شده است/ خبر بازداشتم را تکذیب می‌کنم/ درخواست ماده 477 می‌کنم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از اعتماد آنلاین؛ اوایل آذرماه بود که وکیل اولیای دم مرحوم روح الامینی از قربانیان فاجعه کهریزک خبر داد که سعید مرتضوی قاضی مخلوع به دو سال حبس محکوم شده است. 

خبری منتشر شده مبنی براینکه شما به زندان رفته اید؟


هنوز نه حکم قطعی به من ابلاغ شده و نه از اجرای احکام به من چیزی ابلاغ شده است.  

پس موضوع زندان رفتن را تکذیب می کنید؟

بله هنوز پیگیر اعاده دادرسی هستیم. فعلا تکذیب می کنیم و تقدیر و مشیت الهی و قضا و قدر که مشخص نیست اما در منزل هستم و چیزی هم به من ابلاغ نشده است.

پس پرونده در اجرای احکام است؟

 نه رای قطعی ابلاغ کرده اند و از اجرای احکام چیزی به من ابلاغ نشده است. اگر هم ابلاغ شود تابع قانون هستیم.

پیگیری های شما درباره این حکم در چه مرحله‌ای است؟

اعاده دادرسی داده ایم منتظر پاسخ هستیم. براساس ماده 477 اگر خلافی بین شرع باشد فرد می تواند درخواست اعمال ماده 477 کند من هم در حال تنظیم آن هستم و تا هفته آینده ماده 477 هم اعمال می کنم.

گفتنی است براساس ماده 477 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 92/12/4 « در صورتی که رئیس قوه قضائیه رأی قطعی صادره از هریک از مراجع قضائی را خلاف شرع بیّن تشخیص دهد، با تجویز اعاده دادرسی، پرونده را به دیوان عالی کشور ارسال تا در شعبی خاص که توسط رئیس قوه قضائیه برای این امر تخصیص می‌یابد رسیدگی و رأی قطعی صادر کند. شعب خاص مذکور مبنیّاً بر خلاف شرع بیّن اعلام شده، رأی قطعی قبلی را نقض و رسیدگی مجدد اعم از شکلی و ماهوی به‌عمل می‌آورند و رأی مقتضی صادر می‌نمایند ...»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر