کد خبر: 40509
A

رئیس کمیسیون کشاورزی: سوال از رئیس جمهور در مقطع کنونی ضرورتی ندارد

اکبری با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور در مقطع کنونی ضرورتی ندارد، گفت: بدون سوال از رئیس جمهور نیز ‌می‌توان مسائل را پیگیری کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی: سوال از رئیس جمهور در مقطع کنونی ضرورتی ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ علی اکبری در خصوص ارزیابی از طرح سوال از رئیس جمهور، اظهار داشت: سوال از رئیس جمهور مانع قانونی ندارد ولی بدون طرح سوال از رئیس جمهور نیز ‌می توان به مسائل مدنظر پرداخت و پیگیری کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس با بیان اینکه دوستانی که طراح این سوال هستند می توانند از طریق ارتباطی تنگانگ به حقیقت مطلب دست پیدا کنند که آیا رئیس جمهور از همه اختیارات و ظرفیت های موجود برای رفع تنگناها و مشکلات موجود استفاده کرده است یا نه؟، بیان کرد: لزوما به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف موضوع سوال نمایندگان، شاید ضرورتی نداشته باشد که سوال از رئیس جمهور مطرح شود.

وی با بیان اینکه این سوال چند ماه قبل نیز مطرح شد و عده کثیری از سوال کنند گان از طریق گفت‌وگوها متقاعد شدند، افزود: در آن مقطع نمایندگان متقاعد شدند، آنچه که لازم بوده و در توان رئیس جمهور بوده برای ساماندهی وضعیت اقتصادی، مشکلاتی که صندوق های اعتباری داشته است را از طریق مدیریت مالی و اداری تا حدودی تعدیل شود و به دلیل همین اقناعی که ایجاد شد، امضاها را پس گرفتند.

اکبری با اشاره به اینکه عده ای از نمایندگان مجددا این موضوع را دنبال می کنند ولی تصور می‌کنم راه گفت‌وگو بسته نیست، ادامه داد: اگرچه سوال از رئیس جمهور نیز نوعی از گفت‌وگو است و رئیس جمهور در این روند رسمی تر با صدای رسا از خود دفاع می‌کند و استدلال‌های خود را به گوش مردم می‌رساند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجایی که ممکن است در طرح سوال از رئیس جمهور حواشی ایجاد شود و عده‌ای این مسائل را حمل بر اختلافات داخلی گروه‌ها تلقی کنند، بهتر است از طریق گفت‌وگوی تخصصی و کارشناسی با رئیس جمهور، وزرا و معاونین اقتصادی وی، مسائل را دنبال کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس گفت: اگر نمایندگان به این نتیجه رسیدند که از بخش‌هایی از ظرفیت قانونی توسط دولتمردان استفاده نشده که در راس آن رئیس جمهور است می‌توان با از ابزار سوال از رئیس جمهور مسائل را پیگیری کرد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر