کد خبر: 40568
A

ادامه حملات ارتش ترکیه به عفرین با وجود قطعنامه آتش‌‌بس

با وجود تصویب قطعنامه شورای امنیت برای برقراری آتش بس فوری در سوریه، نیروهای ترکیه و ارتش آزاد به حملات خود علیه عفرین ادامه می دهند.

ادامه حملات ارتش ترکیه به عفرین با وجود قطعنامه آتش‌‌بس

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، خبرنگار اعزامی شبکه خبری المیادین به عفرین صبح امروز (یک شنبه) از حملات موشکی و هوایی شدید ارتش ترکیه به بخش "جندیرس" و همچنین توپ باران جاده ارتباطی میان "جبل الاحلام" و "باسوطه" در منطقه عفرین خبر داد.

خبرنگار المیادین بعد از ظهر امروز نیز گزارش داد که توپخانه ارتش ترکیه در حال توپ باران شدید مرکز شهر جندیرس می باشد و در نتیجه آن نیز شمار زیادی از اهالی در حال فرار از این منطقه هستند.

در همین حال، خبرنگار آناتولی ترکیه نیز ظهر امروز مدعی شد که شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه پس از درگیری شدید با یگان های مدافع خلق در نزدیکی روستای "عمرانلی" در بخش "شران" منطقه عفرین، شماری از آنها را کشته و یک اردوگاه آموزشی نزدیک مرز دو کشور را، که حاوی تصاویر عبدالله اوجالان و اسناد و مدارک بود، به کنترل خود درآورده اند.

به گفته خبرنگار آناتولی، نیروهای ترکیه و ارتش آزاد صبح امروز نیز کنترل روستاهای "محمودلی، ضوضو، سمالک، ولیکلی وکاونده" را از دست نیروهای YPG خارج کردند تا شمار روستاهای کنترل شده در جریان عملیات "شاخه زیتون" به 80 روستا برسد.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل شامگاه شنبه قطعنامه شماره ۲۴۰۱ برای برقراری آتش بس یک ماهه در سراسر خاک سوریه از جمله منطقه عفرین را به تصویب رساند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر