کد خبر: 40676
A

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: زنان مشمول رجل سیاسی و مذهبی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوند

پور مختار معتقد است ارائه تفسیر شفاف، صریح و مکتوب از رجل سیاسی و مذهبی می تواند بسیاری از ابهامات در انتخابات ریاست جمهوری را از بین ببرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: زنان مشمول رجل سیاسی و مذهبی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری نمی‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدعلی پورمختار  در واکنش به اعلام سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر تعیین مصادیق رجل سیاسی و مذهبی و معرفی آن تا پایان سال گفت: معنای رجل سیاسی و مذهبی طبق آنچه در قانون اساسی ذکر شده به نظر می رسد به معنای در برگیری مردان برای ریاست جمهوری باشد.

نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما همواره از زنان در حوزه های مختلف مدیریتی حتی در سطوح وزارتی استفاده کرده ایم و مقام معظم رهبری و هیچ یک از علما نیز در آن ایرادی ندیده اند از این رو بانوان می توانند در این عرصه ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: پیش از این نیز شورای نگهبان رجل سیاسی را صرفا به مردان اطلاق می کرد از این رو به نظر نمی رسد در این نظر خود تغییری اعمال کرده باشد.

پورمختار در ادامه با اشاره به توانمندی زنان عنوان کرد: قطعا عدم اجازه حضور به زنان در عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری به معنای ناتوانی آنها نیست بلکه تجربه های خوبی از حضور آنها در حوزه های وزارتی و مدیریتی و فرمانداری داشته ایم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت ارائه تفسیر شفاف، صریح و مکتوب از رجل سیاسی و مذهبی می تواند بسیاری از ابهامات در این زمینه و به خصوص تصوری که از اعمال سلیقه وجود داشت را از بین ببرد./خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر