کد خبر: 40726
A

باهنر: ظریف و همکارانش از قوی‌ترین تیم‌های دیپلماتیک بودند/ ظریف فردی ملی و متدین است

باهنر گفت: آقای ظریف، فردی ملی، متدین و قابل تقدیر است.

باهنر: ظریف و همکارانش از قوی‌ترین تیم‌های دیپلماتیک بودند/ ظریف فردی ملی و متدین است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: آقای ظریف یکی از قوی ترین وزرای خارجه ما بعد از پیروزی انقلاب است و باید حقشان ادا شود.

محمدرضا باهنر در خصوص قدردانی رهبرمعظم انقلاب از وزیر امور خارجه و تاکید ایشان بر تداوم مواضعی که وزیر خارجه نسبت به غربی ها در پیش گرفته است، اظهار داشت: وزیر امور خارجه و همکارانشان یکی از قوی ترین و قدرتمندترین تیم های دیپلماتیک ما بودند.

باهنر گفت: آقای ظریف، فردی ملی، متدین و قابل تقدیر است.

رهبر انقلاب در بیانات روز 29 بهمن در دیدار مردم تبریز با اشاره به برجام و مذاکرات هسته ای تاکیدکردند: ما نتیجه اتکاء به خارجی‌ها را در قضیه برجام مشاهده کردیم و در قضیه مذاکرات هسته‌ای به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم البته خوشبختانه مسئولان برخورد خوبی با این مسئله دارند و وزیر امور خارجه که باید از او تشکر کرد، با خباثت امریکایی ها و به نعل و به میخ زدن اروپایی‌ها، برخورد خیلی خوب و قوی دارد که این راه باید ادامه یابد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین در خصوص سخنان رئیس جمهوری در جشنواره خوارزمی مبنی بر اینکه نباید به اساتید، پژوهشگران و جوانان همیشه مشکوک باشیم و سخت گیری های بی جا باید کنار برود اظهار داشت: قشر دانشگاهی ما قشر فرهیخته و قابل احترامی است و باید احترام آنها حفظ شود و فکر می کنم از نظر امکانات مالی و موقعیت اجتماعی این امر حفظ و رعایت شده است.

باهنر گفت: لازم است به دانشگاهیان برای حفظ جامعه، فکر جامعه و ارزش های انقلاب جامع تر فکر کنند و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم محافظ منافع قشر دانشگاهی است و هم باید مراقب هنجارهای اسلامی باشد.

رئیس جمهوری روز شنبه در اختتامیه سی و یکمین جشنواره خوارزمی گفت: دولت باید شرایط مساعد را برای پیشرفت علم و پژوهش در کشور فراهم کند. این حرف نادرست است که به اساتید، پژوهشگران و جوانان همیشه مشکوک باشیم ، سخت گیری های بی جا باید کنار برود.

وی افزود: اگر دانشجویی می‌خواهد در سمیناری در خارج از کشور حضور پیدا کند، نباید قبل و بعد از حضور، او را مورد سوال و جواب قرار دهیم چرا که در دنیای علم این حرف‌ها وجود ندارد و در رشته‌های تخصصی باید بتوانیم با دنیا تعامل کنیم؛ این بسیار نادرست است که به اساتید و پژوهشگران مشکوک باشیم.

روحانی تصریح کرد: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران ما به دین، فرهنگ، کشور و آینده ملت خود علاقه مند هستند و سخت گیری‌های بی‌جا باید از مسیر فعالیت آنها کنار برود./ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر