کد خبر: 40781
A

بازنگری در تعداد نمایندگان هر حوزه انتخابیه با توجه به وضعیت اجتماعی و جمعیت شهرها لازم است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اجتماعی و جمعیت شهرها برای بازنگری در تعداد نمایندگان اگر مورد بررسی دقیق قرار گیرد، امری پسندیده‌ای خواهد بود.

بازنگری در تعداد نمایندگان هر حوزه انتخابیه با توجه به وضعیت اجتماعی و جمعیت شهرها لازم است

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خانه ملت؛ اصغر مسعودی در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: با بررسی دقیق و آماری نسبت به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعیت حوزه‌های انتخابیه این موضوع قابل مشاهده است که نسبت های این امر به خوبی رعایت نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه افزایش تعداد نمایندگان رعایت دقیق عدالت نسبی نیز تحقق نیافه است.

وی ضمن تاکید بر بازنگری در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: طبیعی است که با توجه به وضعیت موجود، افزایش تعداد نمایندگان  مطابق با قوانین انجام شود، زیرا امری مناسب و پسنیدیده است.

مسعودی با اشاره به اینکه باید دقت شود تا در مسیر افزایش تعداد نمایندگان و بازنگری آن، لابی انجام نشود، ادامه داد: در وضعیت موجود برخی شهرستان‌ها با 100 هزار نفر جمعیت فقط یک نماینده در مجلس دارند و با مشاهده این وضعیت، نمی‌دانم بر چه اساسی تعداد نمایندگان مشخص شده است.

نماینده استهبان و نیریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد نماینده‌ها در برخی از شهرها مشکل آفرین شده و اگر یک برنامه‌ریزی دقیق و شفاف داشته باشیم، می‌توانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم، گفت: وضعیت اجتماعی و جمعیت شهرها برای بازنگری در تعداد نمایندگان اگر مورد بررسی دقیق قرار گیرد، امری پسندیده‌ای خواهد بود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر