کد خبر: 40825
A

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال ۱۵ نماینده در صحن مجلس/ حکم شهردار را من می‌زنم اما نقشی در مسائلش ندارم

وزیر کشور با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از اختیارات متختصر وزارت کشور در قبال شهرداری تهران به خود این شهرداری واگذار شده است، گفت: باید محدودیت‌های وزارت کشور را نسبت به شهرداری تهران مدنظر قرار داد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال ۱۵ نماینده در صحن مجلس/ حکم شهردار را من می‌زنم اما نقشی در مسائلش ندارم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از فارس؛ عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز یکشنبه (13 اسفند96) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سؤال منطقه‌ای محمود صادقی نماینده مردم تهران و 15 تن از نمایندگان مجلس با موضوع علت تعلل وزارت کشور در بررسی موضوع واگذاری املاک در شهرداری تهران پاسخ گفت.

وی در ابتدا درباره علت عدم حضور خود در نشست روز سه‌شنبه 29 فروردین در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور جهت پاسخگویی به سؤال این نمایندگان گفت: آن تاریخ، ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود و از آنجا که این سؤال به یکی از کاندیداهای انتخابات برمی‌گشت و ممکن بود بررسی این سوال در آن زمان بی‌طرفی وزارت کشور را در امر انتخابات مخدوش کند، تقاضا کردیم این جلسه به تاریخ دیگری موکول شود.

رحمانی‌فضلی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری‌ها مستقیماً تحت نظارت دستگاه‌های حاکمیتی قرار ندارند، اظهار داشت: ما در دیوان محاسبات نیز این بحث را داشتیم و امروز هم در وزارت کشور با آن مواجهیم؛ چراکه من به‌عنوان وزیر کشور، حکم شهردار را امضا می‌کنم اما پس‌ازآن هیچ نقشی در صدور دستورالعمل‌ها و یا عزل وی ندارم.

وی افزود: این موضوع به‌ویژه در مورد شهرداری تهران ناشی از اختیاراتی است که قانون‌گذار به او می‌دهد. ازاین‌رو شهرداری تهران یک شهرداری مستثنی است و بخشی از همین اختیارات وزارت کشور در قبال شهرداری‌ها به خود شهرداری تهران واگذار شده است.

وزیر کشور تصریح کرد: باید محدودیت‌های وزارت کشور را نسبت به شهرداری تهران مدنظر قرار داد.

ادامه دارد...

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر