کد خبر: 40843
A
رجبی، عضو کمیسیون عمران:

نمایندگان مجلس اصرار به استیضاح «ربیعی» و «آخوندی» دارند

رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، بر این عقیده است که نمایندگان به هیچ‌یک از وزرا چک سفید امضا نداده‌اند، به همین دلیل سعی می‌کنند تا به وظایف خود که یکی از آن‌ها استیضاح است، عمل کنند، که طبق بررسی‌ها و آنچه که در صحن مشخص است به نظر می‌رسد که نمایندگان استیضاح کننده، اصرار دارند تا هر دو وزیر را به صحن علنی کشانده و تا انتهای بحث استیضاح بروند.

نمایندگان مجلس اصرار به استیضاح «ربیعی» و «آخوندی» دارند

دیده بان ایران: کمیسیون‌های تخصصی مجلس، این هفته  میزبان دو وزیر کار و رفاه خواهد بود، وزرایی که نه تنها در چند ماه اخیر بلکه در دوران ریاست‌جمهوری یازدهم نیز زمینه ساز حواشی بسیاری بودند.

بحث استیضاح آخوندی (وزیرراه،مسکن و شهرسازی) و علی ربیعی (وزیرکار) تقریبا هر چندماه یکبار در صحن علنی و در میان نمایندگان مطرح می‌شود، اما بعد از مدتی با رایزنی‌های وزیر و گفت‌وگوهایی که صورت می‌گیرد، بحث استیضاح منتفی می‌شود. این اقدام برای استیضاح و کنسل شدن مداوم آن‌ها تا جایی پیش رفت که شایعاتی در خصوص امتیاز گرفتن برخی از نمایندگان از وزرای مربوطه نیز مطرح شد.

مشکلات سازمان تامین‌اجتماعی، بحث اشتغال، مسدود شدن جاده‌ها بر اثر بارش برف، سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و ... همه و همه تنها بخشی از مشکلاتی است که باعث شد تا نمایندگان خواهان استیضاح و برکناری وزرای راه و کار شوند. 

در همین رابطه، رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در سخنانی، گفت: «فارغ از این، نمایندگان به‌طور کلی به عملکرد یک سیستم اعتراض دارند و معتقدند وزیر به‌عنوان مسئول تصدی کلیه امور مربوط به حوزه راه و شهرسازی عامل وقوع این حادثه بوده و ادامه حضورش در راس امور به صلاح نیست.» حال باید دید که با توجه به اتفاقات اخیر و بحرانی شدن برخی از مشکلات، آیا نمایندگان بازهم همانند قبل از سخنان وزیر اقناع می‌شوند یا آن‌ها را به صحن علنی کشانده و استیضاح می‌کنند!.

فرج‌الله رجبی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفت‎وگویی، با اشاره به بحث استیضاح وزرای کار و راه، گفت: بالاخره ما در زمان رای اعتماد به کابینه چک سفید امضا دست کسی نداده‌ایم. ما مقید بودیم که کابینه تشکیل شود و کار دولت هرچه سریعتر شروع شود. اکنون هم در خصوص استیضاح،در حال انجام وظیفه و متعهد به انجام مسئولیت‌هایمان هستیم.  

 

عضوکمیسیون عمران، با اشاره به استیضاح علی‌ربیعی وزیر کار و رفاه و اجتماعی، گفت: در خصوص این وزارتخانه، ما اکنون با شرکت‌هایی مواجه هستیم که زیان‌ده هستند و در واقع میزان درآمدی که می‌توانستند به دست بیاورند به اندازه کافی نبوده است. در بسیاری از حوزه‌ها مانند تعاون، کار، رفاه و ... سوالات بسیار زیادی برای نمایندگان ایجاد شده است. در گذشته نمایندگان برخی از این موارد را در قالب سوال، از وزیر پرسیدند اما این موضوعات نیازمند بررسی و دقت بیشتری است.  

 

رجبی با بیان اینکه ما باید شعار سال رهبر انقلاب، یعنی کار و تولید را مد نظر قرار دهیم، تصریح کرد: یکی از موثرترین وزارت‌خانه‌ها، در باب ایجاد اشتغال، کار و تعاون است. علاوه بر تامین اجتماعی تعداد زیادی از شرکت‌ها و هولدینگ‌ها تحت پوشش این وزارت‌خانه قرار دارد. وزارت کار، یک وزارت‌خانه بسیار مهم و عریض و طویل است و نیازمند یک مدیریت کار آمد و توانمند است. نه فقط وزیر، بلکه نیازمند معاونین و مشاورین توانمند دیگری هم هست.  

 

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه وزارت کار دچار یک اختلال روشن است، خاطرنشان کرد: این اختلال منجر به این شده که تبعات آن به سایر بخش‌ها نیز سرایت کند. در زمانی که جلسات رای اعتماد برگزار می‌شد، برخی از نمایندگان نیز به شرکت‌های تابعه ایراد و انتقاد داشتند. همین مباحث باعث شد تا نمایندگان رای به استیضاح وزیر کار بدهند. البته وزیر در هفته جاری به کمیسیون‌های مربوطه می‌آیند و به گفت‎وگو با نمایندگان استیضاح کننده خواهند داشت و ابهامات آن‌ها را برطرف خواهند کرد. 

 

فرجی، ادامه داد: مشکلاتی که در همان زمان رای اعتماد به وزیر وجود داشت نه تنها همچنان وجود دارد، بلکه بر مشکلات پیشین هم افزوده شده است. البته من طرح استیضاح را امضا نکردم اما سوالاتی را همانند سایر نمایندگان دارم. نمایندگان امضا کننده طرح استیضاح آنطور که به نظر می‌رسد، بسیار مصر هستند تا وزیر را استیضاح کنند، به همین دلیل به نظر می‌رسد این بحث حتما به صحن علنی هم برسد.  

 

عضوکمیسیون عمران، با اشاره به بحث مطرح بودن استیضاح آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: بحث استیضاح آقای آخوندی، ترکیبی است از اتفاقات جاری مانند سانجه هوایی، برف اخیر و مسدود شدن جاده‌ها و ... است. یک گزارشی را هم مرکزپژوهش ها در حوزه مسکن و بافت‌های فرسوده منتشر کرد که به نظر نمی‌رسد گزارش مطلوبی باشد، به همین دلیل جمیع این موارد باعث شد تا طرح استیضاح وزیر راه هم مطرح شود. استضاح کنندگان آخوندی هم بسیار مصر هستند که تا انتهای این راه را بروند.

منبع: رویداد 24 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر