کد خبر: 40888
A

کدام جن در احمدی نژاد حلول کرده است؟

«هادی غفاری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، که چندی پیش رفتارهای احمدی نژاد را ناشی از «جن زده» بودن او دانسته بود، گفت: این کلمه‌ی جن زده که من به‌کار بردم به معنای این نیست که جن در او حلول کرده. یعنی یک شخصی دیگری غیر از خود واقعی‌اش است.

کدام جن در احمدی نژاد حلول کرده است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ انصاف نیوز نوشت: پس از انتخابات سال ۸۸ و تصمیم احمدی نژاد برای انتخاب «مشایی»، بحث رمالی و دخالت اشخاصی که در این امر صاحب نام بودند در دولت به اوج خود رسید. بسیاری از اصول‌گرایان بر این موضوع صحه گذاشتند. حامیان جدی احمدی نژاد پس از اصرار او بر مشایی ارتباط این شخص با مرتاضی هندی به نام «عبدالقادر» که گفته می‌شد ۴۰۰ سال سن دارد را رسانه‌ای کردند و از سفرهای او به هند برای دیدار این شخص خبر دادند.

کمی بعد موضوع دستگیری جن‌گیری به میان آمد که همه او را با نام جن‌گیر احمدی نژاد می‌شناختند. شخصی به نام «عباس غفاری» که طبق اخبار منتشر شده در همان زمان با احمدی‌نژاد و اطرافیانش مراودات جدی داشته و ادعا می‌شد که از او مشاوره گرفته می‌شده است. بعدها «علی اکبر رائفی پور» در جلسه‌ای مدعی شده بود که این شخص به مدت ۱۶ سال است که در نهاد ریاست جمهوری است و تنها دولت احمدی نژاد نبوده که با این فرد مرتبط بوده است. رائفی پور همچنین در همین جلسه گفته بود که موساد اسرائیل نیز خودش اذعان داشته است که اداره‌ای به نام «اداره‌ی کل جنگیری» دارند و مدعی شده بود که احتمالا تمام اطلاعات نهاد ریاست جمهوری ایران به سرعت توسط اجنه به موساداداره کل جنگیری موساد اسرائیل تحویل می‌شده است. رائفی پور این مساله را امری خطیر و مهم تلقی می‌کرد.

به تازگی غفاری،فعال سیاسی اصلاح طلب، احمدی نژاد را جن زده خوانده است، اما کدام جن در احمدی نژاد حلول کرده است؟! متن گفت‌وگوی هادی غفاری با خبرنگار انصاف نیوز در پی می‌آید:

خبرنگار: شما اخیرا تعبیر جن‌زده را برای توصیف احمدی نژاد به کار برده‌اید؛ آیا واقعا معتقدید که احمدی نژاد جن‌زده است؟

هادی غفاری: بله؛ معتقدم که احمدی‌نژاد جن‌زده است.

جن چیست؟ اصلا آیا جن‌گیری واقعیت دارد؟

این تعبیر، تعبیری است که به ادبیات علوم اجتماعی مربوط است، علوم طبیعی نیست. ما در ادبیات علوم اجتماعی چنین تعبیری داریم. یعنی کسی که دیگری در او حلول کرده است. نه اینکه واقعا جسمی در او حلول کرده است. برایتان مثالی می‌زنم؛ شخصی که کارش فقط دوختن دکمه است وقتی به خانه یا جایی دیگر می‌رود، فقط دکمه می‎بیند. یا مثال دیگری که شخصی به من گفت، این بود که می‌گفت من شغلم بنز است. همه‌اش بنز می‌دید. می‌گفن هرجا کلمه‌ی «بنر» می‌دیدم آن را بنز می‌خواندم.

کسی که با یک فرهنگی رشد می‌کند و در آن غرق می‌شود. در فرانسه اصطلاحا الناسیون یا از خود بیگانگی می‌گویند. یعنی در درون او یک تفکری حلول کرده و دیگر همه چیز را بر اساس آن تفکر، تحلیل می‌کند.

مثلا ما می‌گوییم که فلانی مجنون است یعنی چه؟ مجنون به چه معنا است؟

یعنی شیدا، دیوانه!

این دیوانه از کجا آمده؟ مگر این کلمه ریشه‌اش جن نیست؟

بله. جن زدگی به چه معنا است؟

به این معنی است که دیگری در او حلول کرده است.  یعنی یک نفر چیزی یا آقایی یا خانمی را دوست دارد و مجنون او شده است، یعنی آن چیز یا آن شخص، در او حلول کرده است. گاهی آن‌چه حلول می‌کند پول است، گاهی زور ، گاهی قدرت است و گاهی خودنمایی است.

بحث جن زدگی که من مطرح کردم یعنی کسی قدرت در او حلول کرده و او همه‌ی هستی را بر اساس قدرت‌یابی تحلیل می‌کند.

آن‌چه در احمدی نژاد حلول کرده چیست؟

خودشیفتگی است.

در حال حاضر برای همراهان و اطرافیانش در تکاپو است!

نخیر؛ می‌خواهد مطرح شود.

چند سالی است که چه در سیاست و چه در ورزش، خبرهایی از استفاده از جن و جادوگر و این مقولات شنیده می‌شود، با این تعبیری که شما از آقای احمدی نژاد به کار بردید و صحبت‌های دیگری که جدیدا و همان موقع درباره‌ی او و مشایی شنیده می‌شد، این تصور پیش آمد که ممکن است منظور شما هم در همین راستا قرار دارد.

نه، من اصلا مقصودم از این عبارت این  نبود. این کلمه‌ی جن زده که من به‌کار بردم به معنای این نیست که جن در او حلول کرده. یعنی یک شخصی دیگری غیر از خود واقعی‌اش است.

بحث احمدی نژاد را بگذاریم کنار. اصلا جن چیست؟ آیا جن‌گیری واقعیت دارد؟

بله. واقعیت دارد.

ادعاهایی که راجع به این موجودات می‌کنند را شما تایید می‌کنید؟

من چون تخصصم نیست پاسخ می‌‌دهم که نمی‌دانم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر