کد خبر: 40909
A
عضو مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در گفت و گو با دیده بان ایران؛

انتخاب استانداران در دولت دوازدهم بهتر از گذشته بود/عملکرد وزارت کشور در حوزه مدیریت ستاد بحران قابل قبول است/وزارت کشور توانسته است تعامل خوبی با نمایندگان مجلس و گروه های سیاسی برقرار کند

فرهاد فلاحتی نماینده قائن: در خصوص انتخاب استانداران توسط وزارت کشور باید گفت که این وزارت خانه در انتخاب استانداران در دولت دوازدهم حساسیت زیادی به خرج داد که این حساسیت نمایانگر انتخاب بهتری نسبت به گذشته است. این مسئله بدین معناست که در دولت دوازدهم ما با چالش های کمتری در خصوص انتصاب استانداران مواجه بوده ایم. همین مسئله بیانگر تعامل خوب وزارت کشور با نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه و در نهایت گروه های سیاسی در استان های مختلف توانست برقرار سازد. انتصابات نیز بدون حاشیه انجام شد که بنده در این زمینه نمره قابل قبولی به وزارت کشور می دهم

انتخاب استانداران در دولت دوازدهم بهتر از گذشته بود/عملکرد وزارت کشور در حوزه مدیریت ستاد بحران قابل قبول است/وزارت کشور توانسته است تعامل خوبی با نمایندگان مجلس و گروه های سیاسی برقرار کند

دیده بان ایران: سال 96 یکی از سال هایی بود که در آن اتفاقات سیاسی و اجتماعی به سزایی برای کشور رقم خورد. از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری گرفته  تا تجمعات دی ماه و در نهایت اغتشاشات خیابان پاسداران.  خوشبختانه تا حدودی عملکرد وزارت کشور در این اقدامات قابل قبول بوده است. 

فرهاد فلاحتی نماینده قائن درمجلس دهم درباره عملکرد وزارت کشور در سال جاری به خبرنگار دیده بان ایران گفت: وزارت کشور در برگزاری انتخابات، انتخاب استانداران و فرمانداران، ستاد بحران، تجمعات دی و اغتشاشات خیابان پاسداران عملکرد بسیار مطلوبی از خود بر جای گذاشت. البته لازم است اطلاعاتی درباره تمامی حوادثی شامل برخورد با زلزله ها، خارج شدن قطار از ریل و ... تهیه شود تا ستاد بحران کشور در روزهای آتی بتواند عملکرد مناسب تری نسبت به گذشتته داشته باشد. 

وی ادامه داد: در خصوص انتخاب استانداران توسط وزارت کشور باید گفت که این وزارت خانه در انتخاب استانداران در دولت دوازدهم حساسیت زیادی به خرج داد که این حساسیت نمایانگر انتخاب بهتری نسبت به گذشته است. این مسئله بدین معناست که در دولت دوازدهم ما با چالش های کمتری در خصوص انتصاب استانداران مواجه بوده ایم. همین مسئله بیانگر تعامل خوب وزارت کشور با نمایندگان مجلس و نمایندگان ولی فقیه و در نهایت گروه های سیاسی در استان های مختلف توانست برقرار سازد. انتصابات نیز بدون حاشیه انجام شد که بنده در این زمینه نمره قابل قبولی به وزارت کشور می دهم. 

نماینده مردم قائن ر رابطه با ستاد مدیریت بحران و عملکرد وزارت کشور در این باره اظهار کرد:  در طی حوادثی که طی یک سال اخیر رخ داد، عملکرد وزارت کشور در حوزه ستاد بحران مدیریت خوب و مطلوب بوده است. البته ضعف هایی در رابطه با مدیریت وجود دارد که آن ضعف ها به وزارت کشور باز نمی گردد بلکه به حوزه کلان دولت باز می گردد. بخشی از عملکرد ضعیف نیز به قانون گذاری مجلس بر میگردد. لازم به ذکر است که اختیار بسیاری از هزینه ها در دست وزیر کشور نیست بلکه به عهده سازمان برنامه و بودجه است که تبعاتی را به دنبال می آورد همانند خشکسالی اما در مجموع می توان نمره قابل قبولی می توان به وزارت کشور در بخش ستاد مدیریت بحران در نظر گرفت. 

 

فلاحتی همچنین خاطر نشان کرد: در کنار عملکردهای مطلوب قطع به یقین  وزارت کشور دارای ضعف هایی نیز می باشد از جمله تجمعات دی ماه و حوادث اخیر خیابان پاسداران. البته در کنار وزارت کشور، وزارت اطلاعات نیز در این ضعف دخیل است. 

وی در پایان افزود: این حادثه از چند روز قبل در حال رخ دادن بود و این دو وزارت خانه می توانستند با جمع آوری اطلاعات و اخبار و همچنین اتخاذ تدابیری مناسب از بروز حادثه خیابان پاسداران جلوگیری کنند. از امدادهای نیروی انتظامی در این امر نباید چشم پوشی کرد چرا که  یکی از دلایل آرامش و امنیت پاسداران مدیون نیروی انتظامی باید دانست. در نهایت می توان گفت عملکرد وزارت کشور در این باره مطلوب نبوده است.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر