کد خبر: 41004
A

عضو جبهه پایداری: چرا روحانی خودش را سخنگوی مردم می‎داند؟ برود در حوزه کشاورزی و صنعت حرف بزند!

ساعتی پس از آنکه حسن روحانی در جلسه امروز هیات دولت گفت که «برخی فکر می‌کنند سخنگوی مردم هستند و دولت صرفاً باید پاسخگو باشد»؛ یکی از نمایندگان عضو جبهه پایداری به او پاسخ داد و گفت: رئیس جمهور از کارهای اساسی فاصله گرفته و در امور غیرمرتبط اظهار نظر می‎کند.

عضو جبهه پایداری: چرا روحانی خودش را سخنگوی مردم می‎داند؟ برود در حوزه کشاورزی و صنعت حرف بزند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد که در روزهای گذشته به شدت پیگیر طرح سوال از رئیس جمهور بود، در تذکری در پایان جلسه امروز مجلس گفت: اگر قانونی در مجلس مصوب شود و بعد از تایید شورای نگهبان در روزنامه چاپ شود بعد از 15 روز باید اجرا شود. اما در حوزه امر به معروف و نهی از منکر قانونی داریم که با بی تفاوتی و بی تکلیفی دستگاه های اجرایی علی الخصوص نسبت به دستورات رئیس جمهور معطل نگه داشته شده است.

وی افزود: علی رغم همه مشکلات در تصویب این قانون که در شورای حل اختلاف میان قوا، حق را به مجلس دادند چرا دولت از اجرا استنکاف می کند؟
این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: جنابعالی تذکر ویژه‎ای به دولت بدهید تا این قانون اجرا شود. پدر شما هم حیاط جامعه را در امر به معروف و نهی از منکر می‎دانست.

پژمانفر بی آنکه نامی از رئیس جمهور ببرد، گفت: برخی حرف نابجا در جامعه که می گویند «اگر بناست کسی سخنگوی مردم باشد، رئیس جمهور می‎تواند سخنگو باشد و نه کس دیگری». این معنایش این است که رئیس جمهور از کارهای اساسی فاصله گرفته و در امور غیرمرتبط اظهار نظر می کند. تذکر بدهید که هر کس در حوزه خودش حرف بزند، رئیس جمهور در مقام رئیس جمهور در امور اجرایی صنعت و کشاورزی حرف بزند. (سخنان رئیس جمهور را اینجا بخوانید)
علی مطهری در پاسخ به او بی آنکه به بخش آخر تذکرش توجهی کند، گفت: در مورد قانون امر به معروف، حرفتان درست است و متاسفانه همه دولت ها وظیفه ای برای خودشان قائل نیستند و این کار مستلزم اعمال قانون است./خبرآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر