کد خبر: 41011
A

روایتی درباره محمد راجی از دروایش گنابادی

حجت الاسلام علی سرلک: من آقای راجی را از سال 65 میشناسم، یعنی بیش از 30 سال و در جبهه نیز نیروی ایشان بودم. ایشان فرمانده گردان ما بودند و بعد هم فرمانده محور یا همان تیپ. جزو فرماندهان شجاع و خط شکنی بود که خیلی از عملیات های دشوار را با خیال راحت و دلی آرام به ایشان می سپردند چون واقعا آدم خلاق و شجاعی بود. از نظر شخصی هم روح بی قرار و حقیقت طلبی داشت و بعد از جنگ هم مدت ها در کردستان فرمانده بود.

روایتی درباره محمد راجی از دروایش گنابادی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ کانال تلگرامی روزنامه ایران نوشت: در روزهای اخیر کشته شدن محمد راجی از دراویش گنابادی و فرماندهان سابق سپاه موجی از خبرها را به راه انداخته است. حجت الاسلام علی سرلک از نیروهای راجی در زمان جنگ در یک فایل صوتی که در فضای تلگرام در حال انتشار است توضیحاتی پیرامون وی ارائه کرده است که در ادامه متن این صحبت ها منتشر می شود:

من آقای راجی را از سال 65 میشناسم، یعنی بیش از 30 سال و در جبهه نیز نیروی ایشان بودم. ایشان فرمانده گردان ما بودند و بعد هم فرمانده محور یا همان تیپ. جزو فرماندهان شجاع و خط شکنی بود که خیلی از عملیات های دشوار را با خیال راحت و دلی آرام به ایشان می سپردند چون واقعا آدم خلاق و شجاعی بود. از نظر شخصی هم روح بی قرار و حقیقت طلبی داشت و بعد از جنگ هم مدت ها در کردستان فرمانده بود.

متاسفانه این سابقه درخشان و افتخار آمیز متاسفانه دچار سوء تفاهم های گوناگون شد و ایشان یک سری گرایش های باطنی ومعنوی که داشت باعث شد به سمت جمع های گوناگونی در طی سال های بعد از آن برود. از سال 82 به این طرف او به جمع های گوناگونی گره خورد به خاطر این روحیه. هر جایی احساس می کرد یک جنبه معنوی وجود دارد می رفت. چندین بار هم خانه اش را به خاطر در جوار بزرگان بودن به شهرهای مختلف برد.

اخیرپا به درویشی رو آورد و هر چقدر هم ما با ایشان صحبت می کردیم، متاسفانه ایشان گرایشش را پیدا کرده بود و در واقع طی این سال ها در اثر اشتباهات و البته فضایی که در حلقه دراویش احساس می کرد این سابقه هم برای ایشان شکل گرفت. آقای راجی بسیار برای نظام کار کرد و برادران او نیز از افراد سپاه هستند. البته برادران او هم این اواخر بال او زاویه فکری پیدا کرده بودند. در یک دوره ای بعد از جنگ ایشان یک زمین کشاورزی در اطراف الیگودرز گرفت و کشاورز نمونه شد. ما هم بارها به آن باغ رفته بودیم.

متاسفانه در ماجرای غائله دراویش به عنوان این که این ها مظلوم هستند، برای حمایت از آن ها جلو رفته بود و حدس می زنم به خاطر توانمندی هایی که داشت احتمالا مواجهه فیزیکی پیدا شده و ضرباتی هم خورده است. ایشان در بیمارستان بقیه الله بستری شده و ظاهرا رسیدگی خوبی هم نسبت به او انجام شده است. در بخش ویژه بیمارستان بوده است ولی متاسفانه از دنیا رفتند و البته جریان معاند هم پیگیر مصادره ایشان هستند.

اگر چه ایشان به واسطه خطای اخیرشان عضو مجموعه دراویش بودند ولی انصافا ساختار شخصیت شان هماهنگی با آن مجموعه نداشت و ما که ایشان را سی سال است از نزدیک می شناسیم برداشت مان همین است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر