کد خبر: 41021
A
افشاگری رئیس مجمع نمایندگان کرمانشاه درباره شیوه "تطمیع" نمایندگان برای پس گرفتن استیضاح وزیر کار در گفت و گو با دیده بان ایران:

به واسطه فشارها، لابی و وعده ها؛ نمایندگان را مجبور می کنند تا به استیضاح علی ربیعی رای ندهند / من به شدت تحت فشار هستم تا استیضاح خود را پس بگیریم/ چهره تزویر و دروغ در مجموعه وزارت کار بسیار زیاد است

جاسمی: چهره تزویر و دروغ در مجموعه وزارت کار بسیار زیاد است/ یکی از دلایل استیضاح آقای ربیعی نحوه عملکرد مجموعه ایشان و وعده های دروغی است که واسطه ها به نمایندگان می دهند / حدود 40 تا 50 درصد از اقتصاد کشور که شامل شستا، صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار و ربیعی هستند که متاسفانه به درستی و با برنامه ریزی صحیح اداره نمی شود

 به واسطه فشارها، لابی و وعده ها؛ نمایندگان را مجبور می کنند تا به استیضاح علی ربیعی رای ندهند / من به شدت تحت فشار هستم تا استیضاح خود را پس بگیریم/ چهره تزویر و دروغ در مجموعه وزارت کار بسیار زیاد است

دیده بان ایران: سعید سیف: با وجود اینکه چند ماه بیشتر از عمر دولت دوازدهم نگذشته است مجلس دهم که رأی را به وزرای دولت دوازدهم داد،  به دلیل عملکرد ضعیف  دو کارت زرد به  وزرای کابینه داده است در جریان بررسی رای اعتماد به وضعیت علی ربیعی با اما و اگرهای زیادی همراه بود. چنانکه علی اکبری به دیده بان ایران می گوید:" با وعده و وعید نمایندگان را مانند دوره قبل راضی کردند"  به همین دلیل و برای تحلیل و بررسی این موضوع با سید قاسم جاسمی، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت‌وگو کردیم.

 

در همین راستا و تشریح عملکرد و طرح استیضاح ربیعی؛ سید قاسم جاسمی، به خبرنگار دیده بان ایران گفت: در وهله اول باید گفت که بنده عزم و اراده خاصی را درباره این مسئله  توسط مجلس و نمایندگان را نمی بینم چراکه برخی از استیضاح کنندگان بعدها به دلیل لابی گری ها از سوی دوستان و مشاوران وزیر کار  استیضاح خود را پس گرفتند. متقاعد شدن نمایندگان در به صورت های متفاوت انجام شده است. آنها با دادن وعده ها و قول هایی از سوی "واسطه ها"  از تصمیم خود یعنی استیضاح و طرح پرسش و پاسخ وزیر کار اجتناب کردند. البته این لابی گری می تواند در سطح منطقه ای و محلی و یا در سطح ملی باشد.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بنده معتقدم به دلیل لابی گری ها  و واسطه گری ها به طور جد عزم و اراده خاص و قطعی درباره استیضاح وزیر کار وجود ندارد. ضمن اینکه باید بگوییم برخی از نمایندگان به دنبال مطالبات مردم نیستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در خصوص سکوت و عدم جلوگیری از نمایندگانی که با لابی گری های متعدد در مقابل وزیر کار بیان کرد: دلایل مختلفی می تواند موجب سکوت نمایندگان شود. در معذورات قرار گرفتن، وعده گرفتن پست و مقام، تزویر و دروغ و... می تواند دلیل اصلی سکوت تعدادی از همکاران در برابر مدیریت ضعیف علی ربیعی وزیر کار باشد.

 

وی درباره دلیل خود برای امضاء استیضاح ربیعی اظهار کرد: یکی از شاخصه های اصلی که بنده را وادار به طرح استیضاح از وزیر تعاون و رفاه اجتماعی بود، مبحث رکود و بیکاری در کشور است چراکه وضعیت بیکاری درحال حاضر در کشور به سمت بحرانی و امنیتی شدن می رود. علی ربیعی هیچ برنامه خاصی برای کنترل بیکاری ندارد.  دومین دلیل بنده برای استیضاح وی، استفاده بیش از حد از آشنایان و افراد غیر متخصص در وزارت کار است. آقای ربیعی همچنین فضای بازی را برای حضور جوانان  در این وزارتخانه فراهم نکرده اند. همچنین باید گفت که بیشتر کارکنان این نهاد افراد مسن و غیرمتخصص هستند. افرادی که دوست آقای ربیعی در دوران انقلاب هستند پست گرفته اند.

 

جاسمی در پایان افزود: حدود 40 تا 50 درصد از اقتصاد کشور که شامل شستا، صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت کار و ربیعی هستند که متاسفانه به درستی و با برنامه ریزی صحیح اداره نمی شود.

نماینده شهر کرمانشاه افزود: یک نماینده مجلس اگر بخواهد می تواند هر وزیری را استیضاح کند. من به نمایندگان مجلس گفتم اگر  واقعا می خواهید علی ربیعی را استیضاح کنید من امضا می کنم و اکنون هم بر نظر خود استوار هستم و نظر من در مورد استیضاح شدن علی ربیعی علی رغم تمام فشارهایی که به من وارد می شود تغییری نکرده است.

جاسمی درباره فشارهایی که از سوی نزدیکان وزارت رفاه به نمایندگان مجلس وارد می شود گفت: به شخصه معتقدم نمایندگان تحت تاثیر لابی ها و فشارهایی که به آنها وارد می شود مجبور می شوند استیضاح خود را پس بگیرند  در چند مرتبه گذشته این روند تکرار شده است. من به شخصه به شدت تحت فشار هستم تا استیضاح خود را پس بگیریم از جاهای مختلف بر من فشار وارد کردند و واسطه های گوناگون فرستادند. دوستان مختلف با من تماس گرفتند از من خواستند که امضای خود را پس بگیرم.  در مورد استیضاح آقای ربیعی افراد موجه ای  با من تماس گرفتند که اصلا باورم نمی شد آنها  اصرار می کردند که باید امضای خود را پس بگیرم.

این نماینده مجلس درباره نوع فشار های که برای پس استیضاح وارد می شود گفت: متاسفانه برای ماندن در پست وزارت افرادی را واسطه کردند و می کنند که نماینده مجبور می شود کوتاه بیاید. متاسفانه در همه جا واسطه دارند حتی در شهرستان ها و با روند کار آشنا هستند. ممکن است ده نفر در تهران واسطه شوند و  به من بگویند که مثلا به علی ربیعی رای اعتماد بدهید من شاید به حرف این واسطه ها در تهران چندان توجه نکنم. به طور مثال وقتی یک شخصیت متنفذ و تاثیر گذاری را در حوزه انتخابیه من پیدا می کنند و برای واسطه گری نزد من میفرستند من را در معذوریت قرار می دهند. متاسفانه این روش خصوصا درباره استیضاح، سوال و .... از علی ربیعی به کرات تکرار شده است. نمایندگان را به روش های گوناگون تحت فشار قرار می دهند تا استیضاح خود را پس بگیرند.

این نماینده در پاسخ به سوال دیده بان ایران درباره نتیجه مذاکره با علی ربیعی وزیر کار  گفت: من در روزهای گذشته به دکتر ربیعی گفتم متاسفانه چهره تزویر و دروغ در مجموعه وزارت کار بسیار زیاد است به نمایندگان مجلس وعده های دروغ می دهند تا به طور مثال رای اعتماد بگیرند در هر موردی این وعده های دروغ تکرار می شود یکی از دلایل استیضاح آقای ربیعی نحوه عملکرد مجموعه ایشان و وعده های دروغی است که  واسطه ها و مجموعه ایشان به نمایندگان می دهند. من به آقای ربیعی متذکر شده ام استیضاح خود را پس نمی گیرم و شخصا تا آخر ایستاده ام لازم نیست افراد زیادی را واسطه کند!

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر