کد خبر: 41044
A

منتجب نیا: اگر اصلاح‌طلبان پشت روحانی را خالی کنند ضربه‌ی سختی خواهد دید / مردم حق اعتراض دارند

استانداران، منصوب رحمانی فضلی وزیر کشور دولت روحانی هستند، نباید همه‌ی ‌تقصیرها را به گردن آنان انداخت، عملکرد آنها مطلوب است. استانداران در یک حدی می‌توانند در عزل و نصب‌ها دخالت کنند. اما دولت باید به عدالت توجه کند.

منتجب نیا: اگر اصلاح‌طلبان پشت روحانی را خالی کنند ضربه‌ی سختی خواهد دید / مردم حق اعتراض دارند

دیده بان ایران:  نشست خبری آیت الله رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با تعدادی از رسانه‌های استان لرستان شامگاه سه‌شنبه پانزدهم اسفندماه در خانه معلم خرم‌آباد برگزار شد.

آن‌‌چه در پی می‌آید چکیده‌ی صحبت‌های این فعال اصلاح‌طلب است:

*دولت باید به احزاب و رسانه‌ها توجه کند.

*استانداران، منصوب رحمانی فضلی وزیر کشور دولت روحانی هستند، نباید همه‌ی ‌تقصیرها را به گردن آنان انداخت، عملکرد آنها مطلوب است.  استانداران در یک حدی می‌توانند در عزل و نصب‌ها دخالت کنند. اما دولت باید به عدالت توجه کند.

 

*هشت سال به اصلاح‌طلبان ظلم شد؛ نیروی‌های اصلاح‌طلبان را جارو کردند و به حاشیه بردند. آقای روحانی و زیرمجموعه‌اش نیز نمی‌تواند عدالت را محقق کنند ما فضل نمی‌خواهیم گامی در جهت عدالت بردارید.

*نیروهایی که در دولت احمدی‌نژاد امور را در دست گرفتند بسیاری‌ از آنان قابل دفاع نبودند. در زمان احمدی‌نژاد حدود ۵۰۰ هزار نفر نیروی خارج از قاعده در ادارات دولتی جذب شد، برای مثال سازمانی چون میراث فرهنگی قبل از این که صنایع دستی به آن اضافه شود به گفته‌ی سلطانی‌فر ۳هزار نیرو داشته الان تبدیل شده ۱۱هزار!! این‌ها بدون ضابطه در زمان احمدی‌نژاد استخدام شدند و کاری هم ندارند!

*کارهای کلیدی را به دست افراد صالح بسپارید.

*دکتر روحانی مورد حمایت اصلاح‌طلبان بوده و خواهد بود. الان اگر اصلاح‌طلبان پشت روحانی را خالی کنند ضربه‌ی سختی خواهد دید. برخی می‌گویند روحانی اصلاً وام‌دار اصلاح‌طلبان نیست. آن‌ها می‌گویند چه کسی گفته اصلاح‌طلبان باعث پیروزی روحانی شده‌اند؟! این توهم یا قلب واقعیت است.

*روحانی دغدغه‌ی اصلاح‌طلبی ندارد، البته او شعارهای سوپر اصلاح‌طلبی داده و می‌دهد! در چینش وزرا در دوره‌ی دوم دولت روحانی حق اصلاح‌طلبان لحاظ نشد. حتی اصلاح‌طلبان متهم به سهم‌خواهی شدند. بحث بر سر سهم‌خواهی نیست بلکه عدل، انصاف و حق رعایت نشده است.

* استانداران روحانی تابع دستورات مرکزند به ویژه رحمانی فضلی که بلاشک از نیروهای لاریجانی است.

*استفاده روحانی از واژه‌ی «بی‌عقل» برای منتقدانش دور از شان ایشان بود. تقاضا می‌کنم دکتر روحانی دیگر این واژگان را به کار نبرند.

*اعتراضات اخیر داستان پیچیده‌ای دارد. برخی از دوستان در اعلام نظر بی‌احتیاطی کردند. بهتر آن بود اعلام موضع نکنند. نباید شتاب‌زده تحلیل کرد؛ ابتدا باید تحلیل درستی داشت و بعد موضع‌گیری کرد؛ نباید در زمین مخالفان دولت، بازی کرد؛

اعتراض حق مردم بود. من همیشه و همه‌جا می‌گویم که به مردم اجازه بدهند اعتراض کنند، حرف بزنند و البته امنیت آن‌ها را تامین کنند.

*مردم حق تجمع قانونی دارند؛ مردم مسئله دارند؛ مردم سؤال دارند؛ این حق مردم است که یک مکانی و یک جایی برای تجمعات اعتراضی قانونی داشته باشند.

*خیلی از رسانه‌های مکتوب دنبال تجارت هستند و مردم را فراموش کرده، از مسیر اصلی خود خارج شده‌اند.

*من شش هفت سال است که با رسانه‌ی ملی همکاری نمی‌کنم تا این رسانه از «میلی» به «ملی» تبدیل نشود با آن همکاری نمی‌کنم. ر*سانه‌ی ملی ما در جهت‌گیری‌های سیاسی تفکری برآن حاکم است که بیانگر دیدگاه یک جناح خاص است. در مسایل فرهنگی نیز چنین عمل می‌کند.

*امروزه رسانه‌های مجازی تأثیرگذاری بیش‌تری نسبت به رسانه‌های مکتوب دارند؛ رسانه زبان مردم است؛ رسانه چشم بینای جامعه است؛ رسانه نباید به سوی تملق و چابلوسی برود؛ رسالت رسانه این است که مشکلات مردم را بیان کند؛

*رسانه نباید وابسته باشد، رسانه‌های وابسته هم شخصیت‌سازی می‌کنند و هم تخریب شخصیت.

*برخی به بهانه‌ی استفاده از جوانان از پسران جوان خود و پسر برادرانشان در پست‌های دولتی استفاده‌ می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر