کد خبر: 41046
A

قرائت متفاوت قالیباف، لاریجانی و رئیسی از اصولگرایی /خیلی‌ها نمره قبولی نمی‌گیرند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: قرائت‌هایی که آقایان لاریجانی، رئیسی و قالیباف و بسیاری از چهره‌های دیگر از اصولگرایی دارند کاملاً متفاوت است.

قرائت متفاوت قالیباف، لاریجانی و رئیسی از اصولگرایی /خیلی‌ها نمره قبولی نمی‌گیرند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین کنعانی مقدم درباره کاندیدای احتمالی اصولگرایان برای انتخابات آینده اظهار کرد: این موضوع که چه کسانی در آینده سیاسی اصولگرایان قابلیت این را دارند که برای مسائل انتخاباتی مطرح شوند باید کمی با تأمل مورد بررسی قرار گیرد. تجربه به ما نشان داده است که اصولگرایان باید از شخصیت‌گرایی پا را فراتر بگذارند و روی بحث جریان محوری تمرکز کنند تا بتواند در مسائل سیاسی بهتر خودش را نشان دهند.

او ادامه داد: برخی اوقات مشی سیاسی شخصیت‌های سیاسی مختلفی که در کشور حضور دارند ممکن است با یک جریان سیاسی هماهنگ شوند ولی به لحاظ فکری و تئوری تفاوت‌هایی همچنان وجود دارد. به‌عبارت‌ دیگر مشی سیاسی شخصیت‌ها ممکن است با یک جریان سیاسی هماهنگ شوند اما اینکه تفکرات سیاسی آن‌ها هم با هماهنگ جریان سیاسی تطبیق پیدا کند، امری حتمی نیست و ازاین‌رو شاید یک دوگانگی وجود داشته باشد. به همین خاطر الآن نمی‌توانم بگویم که کدام افراد این قابلیت را دارند که هم ازنظر مشی سیاسی و هم ازنظر ایدئولوژی کاملاً با تفکر اصولگرایی تطبیق پیدا کنند.

کنعانی مقدم درباره حمایت اصولگرایان از شخصیت‌هایی مثل رئیسی و لاریجانی گفت: این افراد اکثراً سرمایه سیاسی خوبی برای جریان اصولگرایی هستند ولی اینکه آن‌ها را محور جریان اصولگرایی قرار بدهیم و به‌عنوان نامزد انتخاباتی آینده نگاه کنیم به نظر می‌رسد باید قبل از آن برای مشی جریان اصولگرایی به یک اشتراک نظری برسیم که بر اساس آن بتوانیم افراد را تطبیق دهیم.

او افزود: قرائت‌هایی که آقایان لاریجانی، رئیسی و قالیباف و بسیاری از چهره‌های دیگر از اصولگرایی دارند کاملاً متفاوت است و نمی‌توان گفت جریان اصولگرایی خط‌کشی را پیداکرده و با همان مقیاس واحد همه را اندازه‌گیری می‌کند.تنوع از مشی سیاسی اصولگرایی باعث شده که خیلی‌ها خود را اصولگرا بدانند ولی اگر با خط کش جریانی بخواهیم آنان را اندازه‌گیری کنیم خیلی از آن‌ها نمره قبولی نمی‌گیرند.

منبع: اعتماد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر