کد خبر: 41049
A

ظریف:هیچ کشوری به تنهایی از پس چالش محیط زیست برنمی‌آید

وزیر امور خارجه کشورمان از مساله محیط زیست به عنوان یک چالش جهانی یادکرد و گفت: هیچ کشوری به تنهایی و با تمام امکانات از پس برخورد با چالش محیط زیست بر نمی‌آید.

ظریف:هیچ کشوری به تنهایی از پس چالش محیط زیست برنمی‌آید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم آیین کاشت درخت صلح و دوستی که با حضور هیات‌های دیپلماتیک در حال برگزاری است با اشاره به مقارن شدن روز زن (۸ مارس) و روز مادر گفت: امسال اتفاق جالبی رخ داده است. امروز روز جهانی زن و فردا براساس تقویم ایرانی روز مادر و تولد حضرت زهرا (س) است. این تقارن فرخنده نشان می‌دهد که آنچه ما را بهم نزدیک می‌کند بیشتر از چیزهایی است که ما را از هم دور می‌کند.

وی ادامه داد: امروز چالش جهانی بحث محیط زیست است و عامل پیوند کره زمین نیز محیط زیست اما برخی دوست دارند این حقیقت را نادیده بگیرند. اما در حقیقت همه جهانیان از یک واقعیت خطرناک رنج می‌برند و محیط زیست طبیعی در خطر است.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه همه کشورها باید در این زمینه با هم همکاری کنند، ادامه داد: هیچ کشوری به تنهایی و با تمام امکانات از پس برخورد با چالش محیط زیست بر نمی‌آید. همه در این کره خاکی ساکن یک کشتی هستیم. یا همه به سلامت به ساحل می‌رسیم یا همه با هم غرق می‌شویم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با تاکید بر اینکه دنیای ما باید دنیای نوروز باشد ادامه داد: دنیای ما دنیای اختلافات اساسی، خشونت و ترویج خشونت و اختلاف نیست. دنیای نوروز باید بازگشت به طبیعت، بازگشت به زیبایی و نشاط به طبیعت باشد. دنیای ما باید دنیای درختکاری باشد.

ظریف با اشاره به اتفاقاتی که در جهان امروز در حال رخ دادن است افزود: اتفاقات جالبی در دنیا رخ داده و واقعیت این است که فرد انسانی امروز در تعیین آینده نقشی اساسی بازی می‌کند. یک زمانی همه فکر می‌کردند گروه‌ها و کشورهای دارای تک قطبی در روابط بین‌الملل می‌توانند دنیا را به سمت صلح و جنگ بکشانند و باید حتما از قدرت یک دولت برخوردار باشند و یا آنکه تصور می‌شد اگر می‌خواهید پیامی را به دنیا برسانید حتما باید دارای امپراتوری رسانه باشید اما امروز با تحول رسانه شاهد هستیم که یک فرد می‌تواند پیام خود را به تنهایی و با استفاده از فضای مجازی برساند. دنیای انحصارها تمام شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه این درخت‌ها هم در راستای حفظ محیط زیست دارای اهمیت فراوان است، ادامه داد: حفظ محیط زیست مسئولیت همه ما است و دیگر تک تک‌مان نمی‌توانیم ادعا کنیم که به صورت فردی نمی‌شود در محیط پیرامون تغییر ایجاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه شعری از حافظ در رابطه با صلح و دوستی قرائت کرد و گفت: درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد ، نهال دشمنی بر کن که رنج بی‌شمار آرد. از طریق همین اشتراکات است که می‌توانیم دنیای بهتر برای فرزندانمان به جا بگذاریم.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر