کد خبر: 41160
A

نماینده مجلس: شاهد بازداشت برخی از دانشجویان و فعالان صنفی و مدنی هستیم/ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی دستور پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان را صادر کند

نماینده مردم تهران از رییس‌جمهور خواست به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی دستور پیگیری وضعیت بازداشت دانشجویان و فعالان صنفی و مدنی را هر چه سریع‌تر صادر کند تا این افراد در آستانه سال نو کنار خانواده‌‌هایشان باشند.

نماینده مجلس: شاهد بازداشت برخی از دانشجویان و فعالان صنفی و مدنی هستیم/ رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورای امنیت ملی دستور پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان را صادر کند

فاطمه سعیدی در تذکری شفاهی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان سال 96 قرار داریم در سالی که مردم با حضور پرشور در انتخابات به شما و برنامه‌های شما اعتماد کردند اما متاسفانه در ماه‌های اخیر کشور شاهد ایجاد بحران های غیر ضروری هستیم.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه اخیرا شاهد بازداشت برخی از دانشجویان و فعالان صنفی و مدنی هستیم که معلوم نیست علت این بازداشت ها چیست.

 

وی ادامه داد: چگونه باید پاسخگوی خانواده های نگران بود بنابراین از رئیس جمهور تقاضا دارم به عنوان رئیس شورای امنیت ملی دستور پیگیری وضعیت بازداشت شدگان را هر چه سریع تر صادر کنند بنابراین با توجه به گذشت و رأفت اسلامی در آستانه سال نو ترتیبی اتخاذ شود که این افراد در کنار خانواده‌شان باشند.

 

سعیدی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: اخیرا بخشنامه ای صادر شده است که مبتنی بر کسورات بیمه بازنشستگی معلمان حق التدریس که به استخدام دولت درآمده اند که در گذشته بر مبنای 9 درصد محاسبه می‌شد اما هم اکنون بر مبنای 22.5 درصد محاسبه می‌شود.

 

وی ادامه داد: معلمان انتظار دارند که حق بیمه دوران حق التدریس براساس تعرفه‌های قانونی 9 درصد در همان زمان تدریس محاسبه و لحاظ شود و این بخشنامه برای معلمانی که درآمد کنونی آنان تکافوی معیشتشان را نمی‌دهد صحیح نیست زیرا این افراد را وارد فشارهای اقتصادی می‌کند.

 

سعیدی همچنین در تذکری به رئیس دانشگاه آزاد گفت: وضعیت اساتید قراردادی دانشگاه آزاد موجبات نارضایتی این قشر فرهیخته را برانگیخته است و این در حالی است که آن هایی که در گذشته از لزوم پاسخگویی دانشگاه آزاد می گفتند امروز در قبال اینگونه تصمیمات سکوت کرده‌اند.

 

منبع: ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر