کد خبر: 41189
A

حاجی‌دلیگانی: مشکل «آب اصفهان» فردا در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس بررسی می‌شود

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: قرار است ساعت ۱۲:۳۰ روز سه شنبه در دفتر رئیس مجلس جلسه‌ای برای بررسی مشکل آب در اصفهان، برگزار شود و امیدواریم این جلسه بتواند طوری اعمال شود که حداقل تصمیمات قبلی اجرایی شوند.

حاجی‌دلیگانی: مشکل «آب اصفهان» فردا در جلسه‌ای با حضور رئیس مجلس بررسی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به موضوع آب در اصفهان بیان داشت: علت اصلی بحران عدم اجرای قول‌ها و تعهداتی است که برای تامین آب  داده شده، اما عملیاتی نشده است.

وی افزود: از جمله علل بحران آب در اصفهان به زمانی برمی گردد که خط آب یزد بنا بوده از تونل سوم کوهرنگ تامین شود در حالی که چندین سال است از اصفهان آب می‌گیرد و تونل سوم هنوز به بهره برداری نرسیده و این در صورتی است که منابع آبی اصفهان کفاف تامین آب شرب ۵ میلیون جمعیت خود این استان را نیز، نمی‌دهد.

نماینده شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس اضافه‌ کرد: دیگر اینکه شورای عالی آب، مصوبات ۹ ماده‌ای در چند سال قبل داشته است که آن‌ها نیز تا کنون اجرایی نشده‌اند که اگر این اتفاق می‌افتاد، بخشی از مشکلات حل می‌شد.

وی گفت: بنده هفته گذشته به رئیس مجلس و همچنین نائب رئیس دوم مجلس تذکری دادم مبنی براینکه از وزیر کشور خواستم که جلسه مدیریت بحران را تشکیل دهند و موضوع تامین آب اصفهان در دستور کارشان قرار بگیرد که باز این امر هم انجام نشد. همچنین خواستم افرادی را از مجلس بفرستند تا موضوع را پیگیری کنند که این کار هم عملی نشد و لذا از قبل، بروز  چنین اعتراضاتی را پیش بینی می‌کردیم.

حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: از سوی دیگر، مصوبات کمیسیون امنیت ملی که امسال در اواخر بهار و اوایل تابستان در استان اصفهان انجام شد و بعد از آن نیز جلسه‌ای بین استانداران دو استان اصفهان و یزد، وزیر نیرو و نمایندگان دو استان در کمیسیون امنیت ملی برگزار شد نیز به نتیجه‌ای نرسید.

وی خاطرنشان کرد: از آن طرف هم مردم شرق اصفهان، دشت برخوار و غرب استان از آب زاینده رود کشت می‌کردند که هم اکنون و خصوصا امسال هیچ کشتی را انجام ندادند لذا در تامین معیشت شان دچار عسر و حرج شدند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقتی که در حوزه انتخابیه بنده ۶۰ هزار نفر تنها منبع درآمدی شان کشاورزی بوده است و هم اکنون هیچ کشتی ندارند از جهت اینکه آب‌های زیرزمینی بسیار افت کرده و کم شده است و از آن طرف آب زاینده رود هم در قالب کانال‌هایی که می‌آمده است، امسال داده نشده است، مردم در تامین معیشت و انجام کشاورزی شان بازمانده اند.
 
حاجی دلیگانی عنوان کرد: مردم شرق اصفهان و نیز مردمی که در روستا‌ها و شهر‌های مختلف از جمله ورزنه، منبع اصلی در آمدشان از کشاورزی بوده است و وقتی هم اکنون رودخانه آب ندارد و خشک است به هرحال راهی برای تامین معاش شان ندارند لذا خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس اضافه کرد: آقای رئیس جمهور نیز در سفر استانی که دو سال قبل به استان اصفهان داشت، قول داد که دیگر هیچگاه زاینده رود، نخشکد و این رود را احیا کنند، ولی عملا تا کنون رودخانه خشک است و حتی شرایطی پیش آمده است که پل‌های تاریخی قدیمی ثبت جهانی شده مانند ۳۳ پل و یا پل خواجو و دیگر پل‌ها نیز در آستانه تخریب قرار گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، رئیس مجلس در هفته گذشته قول داده بودند که روز یکشنبه (۲۰ اسفند) ساعت ۱۲:۳۰ جلسه‌ای در حضور ایشان، وزیر نیرو، استاندار اصفهان، روسای کمیسیون‌های امنیت ملی و کشاورزی  و نمایندگان استان اصفهان برگزار شود که این هم به جهت اینکه استاندار و وزیر نیرو اعلام کردند برنامه شان تغییر کرده است،تشکیل نشد.  قرار شده است روز سه شنبه ساعت ۱۲:۳۰ در دفتر رئیس مجلس جلسه ای برای بررسی مشکل آب در اصفهان، برگزار شود و امیدواریم این جلسه بتواند طوری اعمال شود که حداقل تصمیمات قبلی اجرایی شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر