کد خبر: 41193
A
نایب رئیس کمیسیون انرژی در گفت و گو با دیده بان ایران:

اگر کسی از آقای ربیعی باج خواهی کرده زودتر باید می گفت، ایشان پنج سال است که وزیرهستندنباید زمانی که منافع شخصی مان به خطر افتاد به مجلس و نمایندگان تهمت بزنیم / دو وزیر به دلیل عملکرد ضعیف رای اعتماد نمی گیرند

هدایت الله خادمی عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان : با توجه به جو مجلس می توانم ادعا کنم که دو وزیر از سه وزیر رای اعتماد نمایندگان را کسب نمی کنند. نمایندگان مجلس انتقاد جدی به عملکرد ربیعی دارند و معتقدند ایشان نتوانسته است عملکرد موفقی داشته باشد. در مورد بقیه وزراء هم آراء شناور هستند.

اگر کسی از آقای ربیعی باج خواهی کرده زودتر باید می گفت، ایشان  پنج سال است که وزیرهستندنباید زمانی که منافع شخصی مان به خطر افتاد به مجلس و نمایندگان تهمت بزنیم / دو وزیر به دلیل عملکرد ضعیف رای اعتماد نمی گیرند
 دیده بان ایران: سه وزیر در آستانه استیضاح! نمایندگان مجلس این بار می خواهند نقد جدی مردم در حوزه "اشتغال، کار و تولید " را در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. چند ماه از آغاز فعالیت دولت دوازدهم می گذرد در این دوره علی ربیعی با هزار اما و اگر توانست اعتماد نمایندگان مجلس دهم را کسب کند. وزیری که معروف به وزیر لابی است در جریان رای اعتماد تنها با چند رای موافق توانست در دولت دوازدهم باقی بماند و بر صندلی ریاست بزرگترین سکان دار اقتصادی ایران تکیه بزند.

 

"قول و وعده" بخش جدایی ناپذیر عملکرد وزیر کار در چند سال اخیر بوده است چند ماه قبل قول داده بود به وعده هایش عمل کند این بار هم به وعده ها عمل نکرد. اکنون نمایندگان مجلس دهم می خواهند وزیر رفاه را به دلیل عمل نکردن به وعده هایش استیضاح کنند.

 هدایت الله خادمی نماینده مجلس دهم و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران  به تشریح وضعیت به عقیده من طرح این ادعا از سوی آقای ربیعی و اطرافیان ایشان در شان مجلس نبود تا کنون ندیده ام نماینده ای باج خواهی کند. اصولا اظهاراتی که مطرح می شود  با وظایف و شان نمایندگی و مجلس شورای اسلامی در تضاد است. در خصوص استیضاح یک وزیر باید گفت وقتی بخشی از نمایندگان به این نتیجه برسند که یک وزیر یا بخشی از وزارتخانه تحت امر او به وظایف قانونی خود عمل نمی کند از وزیر سوال می کنند در صورتی اینکه نماینده یا نمایندگان طراح سوال از پاسخ وزیر قانع نشوند و یا این به این نتیجه برسند که باقی ماندن وزیر در جایگاه خود به صلاح آن وزارتخانه و دولت نیست بنابراین استیضاح به صحن می آید. در خصوص استیضاح آقای ربیعی هم تمام این موارد طی شده است از طرح سوال تا جمع آوری امضاء؛  ایشان و همکارانشان با نمایندگان مختلف وارد مذاکره شده است قول هایی در جهت بهبود عملکرد داده است اما چون نمایندگان مجلس تشخیص داده اند ایشان نمی تواند به وعده ها و و ظایفش عمل کند روند استیضاح را در پیش گرفته است. بنابراین باید به نظر مجلس و نمایندگان احترام گذاشت و آنها از از حق سوال و استیضاح محروم نکرد.

این نماینده مجلس در خصوص ادعای باج خواهی نمایندگان از سوی نزدیکان وزیر کار رسانه ای شده است گفت: من بعید می دانم  استیضاح کنندگان به دنبال باج خواهی از کسی باشند چون اولا در شان مجلس نیست و ثانیا مسئله عملکرد ضعیف آقای ربیعی در میان اکثریت نمایندگان مطرح است. آقای ربیعی به عنوان یک مسلمان و یک وزیر دولت جمهوری اسلامی ایران باید همان زمان که ادعا می کند باج خواسته اند اعلام می کرد نه اینکه اکنون به دلیل استیضاح منافعش به خطر افتاد طرح موضوع کند. آقای ربیعی اگر به او پیشنهادی شده است بهتر است بیان کند.اگر کسی از آقای ربیعی باج خواهی کرده زودتر باید می گفت، این فرد پنج سال است که وزیر است نه اینکه هر وقت منافع شخصی به خطر افتاد به مجلس و نمایندگان تهمت بزنیم

 

این نماینده مجلس افزود: باج دهنده و باج گیرنده هر دو مقصر هستند. ما هیات نظارت بر نمایندگان داریم اگر مدعی هستند کسی چیزی خواسته طرح موضوع می کردند. از سوی دیگر آقای ربیعی حق نداشته در گذشته سکوت کند و حالا که منافعش به دلیل استیضاح به خطر افتاده در رسانه ها مطالبی را به صورت کلی و غیر شفاف در مورد نمایندگان مجلس مطرح کند.

نماینده ایذه و باغملک افزود: بخشی از روند بررسی استیضاح یک وزیر روال عادی دارد. نزدیکان و مشاوران وزیر مذاکره می کنند و سعی می کنند با دادن قول بهتر شدن عملکرد نماینده استیضاح کننده را قانع کنند. نمایندگان مجلس هم خواسته شخصی ندارند اکثریت نمایندگان به دنبال اصلاح وضعیت حوزه های انتخابیه خود هستند.

هدایت الله خادمی در خصوص عملکرد وزرای که طرح استیضاح آنها مطرح شده است گفت: واقعیت این است که همه وزرا بد عمل کرده اند. ما نمی توانیم همه چیز را منحصر به خواسته شخصی و سیاسی نمایندگان کنیم. اگر حق هم باشد به دلیل عملکرد ضعیف باید استیضاح شود. اگر درست عمل کرده بودند وضعیت اقتصاد کشور به این صورت نبود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره شفاف نشدن اعضای هیات رئیسه شستا و صندوق های بازنشستگی علی رغم انتقاد نمایندگان گفت:

در کشور ما هر کسی مسئولیت گرفت آشنایان و وابستگان او هم توانایی مدیریتی پیدا کردند و مدیر شدند. یکی از انتقادهای جدی ما به آقای ربیعی عملکرد ضعیف ایشان در حوزه های مختلف مدیریتی است. واقعیت این است درهمه وزارت خانه ها برحسب شایسته سالاری انتخاب ها صورت نگرفته است. مقام معظم رهبری فرمودند" با دستمال کثیف نمی شود  با فساد مبارزه کرد"

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان افزود: با توجه به جو مجلس می توانم ادعا کنم که دو وزیر از سه وزیر رای اعتماد نمایندگان را کسب نمی کنند. نمایندگان مجلس انتقاد جدی به عملکرد ربیعی دارند و معتقدند ایشان نتوانسته است عملکرد موفقی داشته باشد. در مورد بقیه وزراء هم آراء شناور هستند. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر