کد خبر: 41195
A

منصوری: ساختار احزاب ما غالبا مردانه است

یک فعال سیاسی اصلاح طللب گفت: درجریان اصلاحات به رغم تاکیدی که به حضور زنان در انتخابات دارد و به رغم توجهی که به حضور زنان در لیست های انتخاباتی همواره داشته است، فقدان راهبرد در حوزه زنان، در جریان اصلاحات کاملا احساس می‌شود.

منصوری: ساختار احزاب ما غالبا مردانه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ آذر منصوری با اشاره به اینکه یکی از الزامات توسعه همه جانبه متوازن وپایدار ، ایجاد فرصت های برابر برای احاد جامعه است و ۵۰% از این جامعه را هم زنان تشکیل میدهند، گفت: در وحله اول پذیرش نقش زنان در جامعه از سوی جریانات سیاسی برای حرکت به سوی از بین بردن خلا های موجود، لازم است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: من براساس تجربه چندین ساله حضور در جبهه اصلاحات می‌توانم بگویم جریان اصلاحات به رغم تاکیدی که به حضور زنان در انتخابات داشت و به رغم توجهی که به حضور زنان در لیست‌های انتخاباتی همواره داشته است، خلاء استراتژی پیش برنده در حوزه زنان دارد. البته نباید این واقعیت را که جریان اصلاحات همواره در مسیر پیشرفت و توسعه به حضور زنان تاکید دارد، نادیده گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ساختار احزاب ما غالبا مردانه است و همین مساله ممکن است بین اصلاحات و مطالبات زنان در جامعه فاصله ایجاد کند.

وی افزود: جریان اصلاحات علی رغم تلاش‌هایی که در دوران دولت اصلاحات و توسط محمد خاتمی در زمینه بسترسازی عدالت همه‌جانبه صورت گرفت، در حال حاضر از خلاء جدی گفتمان عدالت‌خواهی رنج می‌برد و شاید یکی از دلایلی که عدالت جنسیتی هم در این جریان جایگاه مشخصی ندارد، به این مسئله برگردد./ایلنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر