کد خبر: 41208
A

علی ربیعی از رسانه های اصلاح‎طلب و حامی دولت شکایت کرد

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اقدامی عجیب از پایگاه خبری – تحلیلی رویداد۲۴ به عنوان رسانه اصلاح طلب و حامی دولت شکایت کرد

علی ربیعی از رسانه های اصلاح‎طلب و حامی دولت شکایت کرد
دیده بان ایران: علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اقدامی عجیب از پایگاه خبری – تحلیلیرویداد 24 به عنوان رسانه اصلاح طلب و حامی دولت شکایت کردند.

 

شکایت علی ربیعی و محمد نهاوندیان  این دو مقام دولتی از پایگاه خبری – تحلیلی در حالی است که بارها حسن روحانی بر ایجاد فضای نقادی توسط رسانه ها تاکید کرده است.

 

بر این اساس به نظر می رسد این شکایت ها به نوعی شائبه ایجاد محدودیت برای رسیدن به اهدافی خاص یعنی بستن دهان منتقدین و دلسوزان دولت در رسانه ها توسط افرادی است که سابقه امنیتی آنها بر همه روشن است و ظاهرا هنوز تلاش دارند با همان مشی اطلاعاتی و پرونده سازی و ایجاد رعب و وحشت اهداف خود و همراهی اجباری دیگران را محقق کنند اما خبر ندارند که بار کج هیچگاه به مقصد نمی رسد و اینگونه رفتارها برخلاف مشی و اعتقاد رییس جمهور محترم و حامیان آنان است.

 

بر این اساس توصیه می شود به مقامات دولتی از جمله آقایان نهاوندیان و ربیعی که به همان مشی بازگردند که رئیس جمهور بر آن تاکید داشته و دارند.

 

برای یادآوری دولتمردان بخشی از صحبت ها و باورهای رئیس جمهور در خصوص فضای نقد و نقادی که می بایست مورد توجه مسئولین قرار گیرد در ذیل می آید: 

 

- این افتخار دولت است. در هیات وزیران به مسئولان گفته‌ام که نباید شکایتی از طرف دولت نسبت به روزنامه و رسانه باشد. می‌بینید که امروز انتقاد صریح می‌کنند و این حق آنهاست. (اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات)

 

 

- دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. (در مراسم «جشن انتظار و امید» در تاریخ 22 خرداد 93)

 

- خدایا به تو پناه می‌برم از استبداد رای و عجله در تصمیم گیری و تقدم نفع شخصی و گروهی به منافع مردم. همچنین به تو پناه می‌برم از بستن دهان منتقدان و رقیبان. یاری‌ام کن بنده مخلصی برای تو و خادم لایقی برای تو باشم و فراموش نکنم آنچه بر پیشینیان رفته است. (مراسم تنفیذ - تاریخ 12/5/1392)

 

- بسیاری از سوالات، اشکالات، ایرادها و نقدها گاهی ممکن است که ظاهر آن ظاهر زیبایی نباشد و حتی گاهی استماع آن برای ما کمی سخت باشد، اما جوانی که دارای سوال و اشکال است نه در حوزه‌ علمیه رشد و نمو کرده و نه گوش و چشمش بر روی سوال‌ها، نقدها و مسائل مختلفی که در جهان مطرح است بسته است، بنابراین باید این سوالات و اشکالات را با حسن نیت مطرح کنیم و با آن برخورد کنیم. (بیست و دومین همایش ائمه جمعه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۲)

 

- در مجموع همه سخنان نمایندگان محترم در چارچوب آئین نامه انجام شده است. گرچه برخی از رسانه‌ها نسبت به نوع سوالات، انتقادات، لحن انتقادانه‌ای داشتند و منتقد بودند و حتی گاهی از اصطلاح "اعتراف‌گیری" استفاده کردند ولی به نظر من همه مباحث و سخنان و نقدها حق نمایندگان محترم بوده است. (پایان بررسی صلاحیت وزرا -  ۲۴ مرداد ۱۳۹۲)

 

- یکی از مشخصات این دولت این است که انتقاد پذیر است و هر کس با هر لحنی انتقاد کند. برخی ممکن است مخالف باشند و یا اعتراض کنند. حق آنهاست که اعتراض کنند. (دهم مهرماه 1392 - جلسه هیات دولت) 

 

- دولت، دولتی مسئولیت‌پذیر و پاسخگو در برابر ملت و انتقادپذیر خواهد بود. دولت به انتقاد سازنده افتخار می‌کند. همه یادمان باشد، باید به فکر انتقاد باشیم. هیچ‌کس به فکر انتقام نباشد. همه ما باید نقد را بپذیریم یادمان باشد همه ما ممکن است اشتباه کنیم. (مراسم سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی) 

 

- دولت باید گوش شنوایی ‌برای سخنان، مطالبات و نقد و هدایت مردم داشته باشد. (نشست شورای اداری استان - 16 مرداد 1393)

 

- ما منتی نداریم، نقد را می‌پذیریم و در واقع موظف هستیم که نقد و نصیحت را بپذیریم. (بیست و دومین همایش ائمه جمعه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۲)

 

- منتقدان مخالفان این دولت آزاد هستند و آزاد خواهند بود. (اختتامیه بیستمین جشنواره مطبوعات)

 

- همه تحمل‌ها را بالا ببریم. نقد، اشکال ندارد، اما همه به هم احترام بگذاریم تا این نقد‌ها سازنده و موجب تعالی کشور شود. (17 بهمن 1393)

 

- دولت از موعظه حسنه، نقد سازنده و نصیحت اسلامی استقبال می‌کند و این موجب تقویت دولت است، چرا که دولت و کارگزاران مصون از اشتباه نیستند و نصیحت دلسوزانه می‌تواند از ادامه خطا جلوگیری کند. (بیست و دومین همایش ائمه جمعه - ۱۹ شهریور ۱۳۹۲)

 

- حتی می‌خواهم به رسانه‌ها بگویم که برخی نقدها و سوالات نمایندگان برای آن بود که شبهات در ذهن مردم و در کشور برطرف شود و به اعتقاد من این کار به خوبی انجام گرفت، اگر شبهه‌ای در رسانه‌ای و در ذهن مردم مطرح باشد و اگر نماینده محترم آن را مطرح کند، این کمک به دولت است؛ چون کمک کرده است تا واقعیت بهتر برای افکار عمومی تبیین شود. (پایان بررسی صلاحیت وزرا -  ۲۴ مرداد ۱۳۹۲)

 

- انتخابات به معنای رقم خوردن سرنوشت کشور است و رئیس‌جمهور، به عنوان منتخب کل ملت خواهد بود و دولت در برابر همه موافقان، حامیان، منتقدان و حتی مخالفان سر تکریم و تعظیم فرود می‌آورد. (در مراسم «جشن انتظار و امید» در تاریخ 22 خرداد 93)

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر