کد خبر: 41220
A

تابش در واکنش به بازداشت تجمع‌کنندگان در مقابل وزارت کار: دستگیری معترضان در نظام مردم‌سالار پسندیده نیست/ حکومتی قدرتمند است که حق اعتراض مردم را به رسمیت بشناسد

نایب رئیس فراکسیون امید اظهارداشت: دلیل بازداشت تجمع کنندگان مقابل وزارت کار را نمی دانم و در نظام مردم سالار دستگیری افرادی را که اعتراض می‌کنند و اعتراض را حق مسلم خودشان می‌دانند نمی‌پسندم.

تابش در واکنش به بازداشت تجمع‌کنندگان در مقابل وزارت کار: دستگیری معترضان در نظام مردم‌سالار پسندیده نیست/ حکومتی قدرتمند است که حق اعتراض مردم را به رسمیت بشناسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ محمدرضا تابش نماینده اردکان و نایب رئیس فراکسیون امید با اشاره به بازداشت افرادی در مقابل وزارت کار در روز 5 شنبه هفته گذشته گفت: این موضوع را دوستان فراکسیون کارگری و فراکسیون زنان پیگیر هستند و اقداماتی را انجام دادند. نمایندگان زن مجلس تحرکات و فعل و انفعالاتی را انجام می دادند و پیگیر این موضوع هستند. امیدواریم که قضیه ختم به خیر شود.

وی با ابراز بی اطلاعی از علت بازداشت افراد تجمع‌کننده در مقابل وزارت کار، تصریح کرد: نمی دانم که این افراد به چه علت دستگیر شدند. اما تجمع از نظر قانونی ایرادی ندارد و اگر ساختارشکنانه حرفی را زده باشند یا صحبتی کرده باشند دستگاه قضا، نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باید اعلام کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اما به هر صورت در نظام مردم‌سالار دستگیری افرادی که اعتراض می کنند و اعتراض را حق مسلم خودشان می دانند نمی پسندم. سعه صدر حاکمیت بسیار باید بالاتر از این باشد و نشان دهد که قدرتمند است.

به گفته تابش در جامعه قدرتمند اعتراض رواج دارد و جامعه قدرتمند از حاکمان سوال می کند و مسئولان در این جامعه موظف به پاسخگویی هستند.

نایب رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: برخی اوقات با فعل و انفعالاتی که اتفاق می افتد اینطور القا می شود که حکومت ضعیف است اما به این شکل نیست. حکومتی قوی است که پرسشگری و پاسخگویی در آن رواج داشته باشد و حق اعتراض مردم به رسمیت شناخته شود. این موارد در قانون اساسی ما هست و امیدوارم هر چه سریعتر افراد بازداشت شده تعیین تکلیف و آزاد شوند./اعتمادآنلاین

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر