کد خبر: 41227
A

آیا محمود احمدی نژاد منتخب رهبری در انتخابات ۱۳۸۸ بود؟

هواداران فرقه انحرافی با استناد به آن بخش از خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری که نظر رییس جمهور" وقت" را به نظر خود نزدیک توصیف کردند به دنبال تثبیت این القای دروغین بودند و هستند که این فراز از فرمایشات مقام معظم رهبری می تواند قرینه ای بر رای ایشان به آقای احمدی نژاد در آن مقطع باشد در حالیکه، رهبری نظام در همان خطبه به صراحت بر مخفی بودن رای خود تاکید داشته و این فراز از خطبه را در قیاس با مواضع و دیدگاه های مرحوم هاشمی رفسنجانی بیان داشتند و در تطبیق با نظرات و عملکرد آقای احمدی نژاد. ایشان به صراحت با برشمردن ویژگی ها و سجایا و سوابق مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی تاکید داشتند که در قیاس اختلاف مرحوم هاشمی رفسنجانی با آقای احمدی نژاد در خصوص " مسائل" خارجی، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و " برخی" مسائل فرهنگی نظرات رئیس جمهور وقت به دیدگاههای معظم له نزدیک است ولی هیچ اشاره ای به تطبیق کامل نظرات رییس جمهور در سایر موارد و موضوعات مانند اقتصاد، نظامی، اجتماعی، سیاسی و... با دیدگاه های خودشان نداشتند

آیا محمود احمدی نژاد منتخب رهبری در انتخابات ۱۳۸۸ بود؟
 دیده بان ایران- روح الله جمعه ای ( مشاور وزیر کشور - فعال سیاسی اصول گرا ) روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 از سوی برخی افراد و گروهها به بهانه وقوع تخلفات عدیده یکی از نامزدهای انتخاباتی منجر به بروز اعتراضاتی شد و با تداوم این اعتراضات و نفوذ دشمنان نظام و ضد انقلاب و بیگانگان این اعتراضات بستر اغتشاشات وناآرامی هایی را به وجود آورد که نتیجه آن وقوع یک فتنه بزرگ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گردید. سیر سریع تحولات و تغییر مناسبات سیاسی و اجتماعی حاکم بر شرایط آن دوران موجب شد تا بسیاری از ابهامات و سوالات بدون پاسخ بمانند و برخی افراد و گروههای منفعت طلب نیز در فضای غبارآلود و ابهام اقدام به تحریق واقعیت ها و اجحاف در حق نظام و رهبری آن نمایند.
 
یکی از ابهامات و تحریفات این حادثه نسبت دادن رای مقام معظم رهبری به آقای محمود احمدی نژاد با استناد ویژه به خطبه های نمازجمعه سی ام خرداد 1388 می باشد، این خط القایی به صورت محفلی و در مواجهه با اعتراضات و اغتشاشات از سوی هواداران و طرفداران آقای احمدی نژاد مطرح شد و البته شخص رییس جمهور وقت با زیرکی ضمن دمیدن بر این تلقی سعی کرد موج اعتراضات را از اتهامات تخلفات خود به سمت نظام و رهبری سوق دهد و از سوی دیگر با رفتار و گفتار و مواضع خود بر آتش فتنه بیفزاید.
 
 اما واقعیت آن است تدبر و کنکاشی در مواضع مقام معظم رهبری چه پیش از انتخابات و چه پس از آن و به ویژه در خطبه های نمازجمعه سی ام خرداد 1388 نشانی از حمایت از آقای محمود احمدی نژاد به عنوان یکی از نامزدهای چهارگانه دیده نمی شود و اتفاقا در فرازی از خطبه های نماز جمعه ضمن برشمردن ایرادات اتفاق افتاده در جریان مناظرات سه نامزد رقیب آقای احمدی نژاد را توصیه به رعایت جایگاه و شئونات رییس جمهور کردند و در مقابل در هیات و قامت انذار و تذکر به آقای محمود احمدی نژاد " کم رنگ جلوه دادن کارنامه درخشان سی ساله انقلاب " را از نقاط ضعف وی برشمردند که در قیاس با اقدام نادرست سه نامزد دیگر انتخاباتی در جریان مناظراتی این انتساب اپوزیسیونی و انقلابی نمایی بسیار سنگین تر و قابل توجه تر می باشد.
 
 اتفاقا آینده نگری و دوراندیشی مقام معظم رهبری در توصیف و انتساب این عنوان" کم رنگ جلوه دادن کارنامه درخشان انقلاب" اخیرا نیز به طور تلویحی از سوی مقام معظم رهبری به همین فرد بیان شد و عملکرد آقای احمدی نژاد نیز موید و گواه کم رنگ کردن افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
 
 هواداران فرقه انحرافی با استناد به آن بخش از خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری که نظر رییس جمهور" وقت" را به نظر خود نزدیک توصیف کردند به دنبال تثبیت این القای دروغین بودند و هستند که این فراز از فرمایشات مقام معظم رهبری می تواند قرینه ای بر رای ایشان به آقای احمدی نژاد در آن مقطع باشد در حالیکه، رهبری نظام در همان خطبه به صراحت بر مخفی بودن رای خود تاکید داشته و این فراز از خطبه را در قیاس با مواضع و دیدگاه های مرحوم هاشمی رفسنجانی بیان داشتند و در تطبیق با نظرات و عملکرد آقای احمدی نژاد. ایشان به صراحت با برشمردن ویژگی ها و سجایا و سوابق مرحوم آیت اله هاشمی رفسنجانی تاکید داشتند که در قیاس اختلاف مرحوم هاشمی رفسنجانی با آقای احمدی نژاد در خصوص " مسائل" خارجی، نحوه اجرای عدالت اجتماعی و " برخی" مسائل فرهنگی نظرات رئیس جمهور وقت به دیدگاههای معظم له نزدیک است ولی هیچ اشاره ای به تطبیق کامل نظرات رییس جمهور در سایر موارد و موضوعات مانند اقتصاد، نظامی، اجتماعی، سیاسی و... با دیدگاه های خودشان نداشتند و در همان خطبه های نمازجمعه در جمع بندی مواضع و نظرات 4 نامزد انتخاباتی فرمودند: بنده همه‌ دیدگاه‌های این آقایان را قبول ندارم؛ بعضی از نظرهایشان و عملکردهایشان از نظر من بدون شک قابل انتقاد است؛ بعضی را برای خدمت به کشور مناسبتر از بعضی دیگر میدانم؛ اما انتخاب به عهده‌ی مردم بوده و هست. مردم انتخاب کردند. خواست من، تشخیص من، نه به مردم گفته شد، نه مردم لازم بود آن را مراعات کنند.

روح الله جمعه ایی - فعال سیاسی اصول گرا 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر