کد خبر: 41279
A

اعتراض به بی‌حجابی به اجلاسیه خبرگان هم کشیده شد/ چرا به جشن‌های مبتذل رسیده‎ایم؟/ عذرخواهی کنیم

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مقوله حجاب امری نیست که به سلیقه افراد واگذار شده باشد، البته اسلام مخالف آزادی نیست، ولی نه آزادیِ فساد و بی‌بندوباری، آزادی این است که مردم حق انتقاد داشته باشند.

اعتراض به بی‌حجابی به اجلاسیه خبرگان هم کشیده شد/ چرا به جشن‌های مبتذل رسیده‎ایم؟/ عذرخواهی کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ آیت‌الله احمد بهشتی طی سخنانی در چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از طرح برخی مسائل در جامعه، گفت: جای طرح بعضی از مسائل در حوزه و دانشگاه است، نه تریبون عمومی. عده‌ای بدون توجه به این امر، مسائلی همچون علم دینی یا غیردینی، حجاب اجباری یا اختیاری و امثال این‌ها را در تریبون‌های عمومی و سخنرانی‌ها مطرح می‌کنند که نتیجه‌ای جز شبهه‌افکنی و ایجاد تردید نسبت به مسلمات ندارد.

وی افزود: مگر بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه از منکرات نیست؟ این مقوله امری نیست که به سلیقه افراد واگذار شده باشد. اسلام مخالف آزادی نیست، ولی نه آزادیِ فساد و بی‌بندوباری، بلکه آزادی عقل و عقلانیت و رهایی از توطئه‌های استکباری. آزادی این است که مردم حق انتقاد داشته باشند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان با اشاره به شعار سال، گفت: آیا در سال تولید و اشتغال توانستیم تولید را به سطحی برسانیم که اشتغال به معنای دقیق کلمه تحقق یابد؟ آیا جلوی قاچاق را گرفتیم؟ آیا واردات بی‌رویه و غیرضروری که میلیاردها دلار و ارز مملکت را بلیعیده،‌ کاهش دادیم؟ صنعت پوشاک می‌تواند برای ایجاد اشتغال مورد توجه قرار گیرد. کشورهایی که با بیکاری و افزایش جمعیت مواجهند به این موضوع توجه جدی دارند. چرا باید بیش از نیمی از نیاز مردم به پوشاک، بعضاً به صورت قاچاق و غیرقانونی از خارج تأمین شود؟

بهشتی در پایان گفت: آیا ما برای تحقق عدالت به ساده‌زیستی و نفی اشرافی‌گری و مردمی‌بودن آن گونه که باید و شاید روی آورده‌ایم؟ ما واقعاً همانگونه که رهبری گفتند در مواردی بابت عدم تحقق عدالت از مردم عذرخواهی کنیم.

چرا وضعیت جامعه به جشن‌های مبتذل کشیده شد؟

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری هم گفت: چرا باید وضعیت فرهنگی جامعه به جایی برسد که در سالروز ولادت حضرت زهرا که مظهور عفت و پاکدامنی است، جشن‌های مبتذل برگزار شود؟

حجت الاسلام و المسلمین علی معلمی در نطق پیش از دستور خود در چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: با حضور بی‌نظیر و به‌حق تماشایی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن،‌ اهل ایمان در منطقه شاد شدند و بدخواهان در غیض و خشم ناکامی خود گرفتار آمدند.

وی افزود:‌تحرکات مذبوحانه عوامل استکبار و جریان نفاق با وجود گله‌مندی و نارضایتی مردم از افزایش قیمت‌ها و بیکاری جوانان و رکود اقتصادی آنان را در دفاع از اصل انقلاب و آرمان‌های آن و پای‌بندی به رهنمودهای امامت و ولایت محکم‌تر ساخت. اصل انقلاب ما به برکت امامت و ولایت به پیروزی رسیده است و در جنگ تحمیلی که کل استکبار پشت صدام قرار داشتند به برکت امامت و ولایت دفاع مقدس صورت گرفت.

نماینده مازندران در مجلس خبرگان اظهار کرد: دفع فتنه‌ها همه به برکت امامت و ولایت فقیه بوده است. مسئولان به این سخن امام راحل که گفتند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند توجه کنند و در عمل،‌ تبعیت خود از ولایت فقیه را نشان دهند تا بر فتنه‌ها و مشکلات فائق شویم.

وی در پایان با گلایه از بروز برخی ناهنجاری‌های فرهنگی، گفت: چرا باید وضعیت فرهنگی جامعه به جایی برسد که در سالروز ولادت حضرت زهرا که مظهر عفت و پاکدامنی است، جشن‌های مبتذل برگزار شود؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر