کد خبر: 41282
A

​نظر وزیر خارجه جدید آمریکا درباره ایران چیست؟

مایک پامپیو معتقد است باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گسترش پیدا کند. او در جلسه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا به تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ دربارهٔ گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: «مفتخرم که در کنار نمایندگانی از هر دو جناح در مقابل تخاصم ایران ایستاده‌ام. گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران نقش مهمی در حفظ امنیت آمریکایی‌ها دارد.»

​نظر وزیر خارجه جدید آمریکا درباره ایران چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ وزیر خارجه جدید آمریکا یعنی مایک پامپیو توجه ویژه‌ای به اخبار ایران دارد و منتقد سرسخت توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی بوده‌است. پامپیو بارها ضمن مخالفت شدید با برجام، طرحهای مختلفی در ضدیت با ایران به کنگره ارائه داده‌است که یکی از این طرح‌ها، ممنوعیت خرید اورانیوم از ایران بوده‌است.

در فوریه ۲۰۱۶ مایک پامپیو به همراه دو نماینده جمهوری‌خواه دیگر از طریق دفتر حفاظت منافع ایران در آمریکا برای بازدید از ایران درخواست روادید کردند. این سه نفر هم‌زمان با درخواست ویزا در نامه‌ای خطاب به رهبری  و سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه، از آن‌ها خواستند به درخواست ویزای آن‌ها توجه ویژه شود. مایک پمپئو و دو نماینده دیگر نوشتند علت اصلی تصمیمشان برای سفر به ایران نظارت بر انتخابات (انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان در هفتم اسفند ۹۵) است. آن‌ها همچنین خواهان ملاقات با زندانیان آمریکایی در ایران و بازدید از مجتمع پارچین و تأسیسات هسته‌ای اراک و فردو بودند. وزارت خارجه ایران گفت این سه نفر «به نحو کاملاً نامناسبی» درخواست ویزا کرده‌اند و بر همین مبنا درخواستشان رد شد.

مایک پامپیو به همراه سناتور تام کاتن مدعی شدند که به غیر از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی، ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم دو توافق جانبی محرمانه دارند. دولت باراک اوباما این ادعا را تکذیب کرد.

مایک پامپیو معتقد است باید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گسترش پیدا کند. او در جلسه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا به تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۶ دربارهٔ گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران گفت: «مفتخرم که در کنار نمایندگانی از هر دو جناح در مقابل تخاصم ایران ایستاده‌ام. گسترش تحریم‌های تسلیحاتی ایران نقش مهمی در حفظ امنیت آمریکایی‌ها دارد.»/ دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر